Permalänk
Medlem

Köpråd In-ears

Tjena mina tidigare Sony Brusreducerande lurar gick precis sönder så hade tänkt köpa ett på nya, men innan jag bestämmer mig för nått tänkte jag kolla lite här först.

Det jag letar efter är ett par in-ear lurar att ha till telefonen till och från jobbet. Hade tänkt mig runt 500 kr, men kan gå upp i pris ifall det behövs. Eftersom jag tidigare har kört med brusreducerande lurar så kollade jag på nått liknande först men tänkte att det gör nog ingen större skillnad om man har bra lurar så hör man nog inte så mycket brus ändå.

Har ni något bra tips?

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Mina Soundmagic E10 kostade mindre än 300kr men jag hade ändå rekommenderat dem till vem som helst. Har aldrig provat riktiga brusreducerande men som du själv säger är de väldigt bra ändå så du kanske inte behöver det. Klart värt att prova för priset tycker jag.

Permalänk
Medlem

De flesta in-ear är väl slutna och stoppar ganska mycket ljud utifrån?
Jag har ett par "nya" Fidelio S2 ute på marknaden här om det skulle vara av intresse. De har fått bra omdömen/recensioner överallt även om jag personligen inte gillar dom.
Men jag rekommenderar att prova runt lite i butiker.. svårt att läsa sig till bra ljud osv

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/sennheiser/sennheiser-cx300-ii-p... (279:-)

Grymt prisvärda, köpte dessa när mina gamla la av som kostade det tredubbla.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

http://cdon.se/hemelektronik/sennheiser/sennheiser-cx300-ii-p... (279:-)

Grymt prisvärda, köpte dessa när mina gamla la av som kostade det tredubbla.

Jag har kört just de lurarna i ca 2 år, tyvärr så har jag inte haft någon tur med kvalitén på själva lurarna, men ljudet är riktigt bra för pengen. Mina två par höll ca ett år var.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Jag har kört just de lurarna i ca 2 år, tyvärr så har jag inte haft någon tur med kvalitén på själva lurarna, men ljudet är riktigt bra för pengen. Mina två par höll ca ett år var.

Ja, det är ju samma på varenda jävla lur oavsett pris eller märke Just därför, det är billigare att köpa ett par nya varje år som kostar under 300 spänn och faktiskt levererar bra ljud för den pengen än att lägga dubbla eller tredubbla och varje år Kostar dom 300 spänn så gör det inte så mycket heller om man av misstag skulle råka tappa bort dom eller så heller.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Ja, det är ju samma på varenda jävla lur oavsett pris eller märke Just därför, det är billigare att köpa ett par nya varje år som kostar under 300 spänn och faktiskt levererar bra ljud för den pengen än att lägga dubbla eller tredubbla och varje år Kostar dom 300 spänn så gör det inte så mycket heller om man av misstag skulle råka tappa bort dom eller så heller.

Ja det stämmer bra det:p Fast jag önskar ändå att hållbarheten skulle vara bättre. /Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Ja det stämmer bra det:p Fast jag önskar ändå att hållbarheten skulle vara bättre. /Robin

Indeed, jag la ca 1600:- på 2½ år på in-ear lurar, efter det kände jag att det kändes lönlöst att lägga ut dom pengarna tills hållbarheten kommit ikapp, om de nu någonsin kommer göra det, mer lukrativt att sälja nya lurar

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Soundmagic E10, enligt mig, slår det mesta runt den prisklassen. Testat CX300, olika a-jays, Sennheiser Momentum in ear (900kr) osv och kan säga att visst, Momentum var bättre, men verkligen inte värt skillnaden.

Skaffa ett par E10 och Complyfoam. http://www.complyfoam.com/

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Ostry KC06 som jag tycker är väldigt bra. Baldoor e-100 ska tydligen vara extremt bra för sitt låga pris. TTPOD t1 är också något att fundera över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Soundmagic E10, enligt mig, slår det mesta runt den prisklassen. Testat CX300, olika a-jays, Sennheiser Momentum in ear (900kr) osv och kan säga att visst, Momentum var bättre, men verkligen inte värt skillnaden.

Skaffa ett par E10 och Complyfoam. http://www.complyfoam.com/

Blev själv sugen på dessa. Det här är tydligen någons recesion av dessa som jag hittade på prisjakt

"När man står i kön utanför en nattklubb kan man höra vilken låt som spelas, men dovt och utan distinkta toner. Det är standardhörlurarna. När du sedan väl kommit in på nattklubben, men är i korridoren på väg in till dansgolvet, då är har du de hörlurarna jag har haft tidigare. E10 är som att stå på dansgolvet mellan högtalarna och 2 snygga tjejer." De är helt enkelt så bra."

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Mina Soundmagic E10 kostade mindre än 300kr men jag hade ändå rekommenderat dem till vem som helst. Har aldrig provat riktiga brusreducerande men som du själv säger är de väldigt bra ändå så du kanske inte behöver det. Klart värt att prova för priset tycker jag.

Skrivet av lossah:

Soundmagic E10, enligt mig, slår det mesta runt den prisklassen. Testat CX300, olika a-jays, Sennheiser Momentum in ear (900kr) osv och kan säga att visst, Momentum var bättre, men verkligen inte värt skillnaden.

Skaffa ett par E10 och Complyfoam. http://www.complyfoam.com/

Blev lite sugen på dessa faktiskt, men vad är skillnaden på E10 och E10s? skiljer ändå 150kr på dom men hittar ingen speciell skillnad förutom att sladden ser lite annorlunda ut

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffar du E10 kommer du inte ångra dig

Här är det jag tror är skillnaden mellan E10 och E10S (visste inte att det fanns en S-version)

Citat:

Driver placement and venting have been adjusted to improve sound and there’s a neat inline remote – a tiny metal tube that reflects the design of the buds.

There’s a microphone too, and a single button for calls and controlling music playback. There’s no volume control, however. The formerly straight plug is now an L-shaped one.

Kabeln är tvinnad på standardversionen också, jag köpte mina för ganska snart ett år sedan. En väldigt bra finess, lurarna är väldigt lätta att reda ut när de har klumpat ihop sig, och de håller bättre. Du får dessutom men en liten "ask" att förvara dem i när du inte använder dem. De bor i min jackficka och tack vare den vet jag att de inte går sönder. Själva hörlurarna är dessutom gjorda av metall och inte plast vilket det brukar vara i den här prisklassen.

Med hörlurarna får du (eller jag fick i allafall) 3 (!) olika varianter av silikonproppar, var och en i olika storlekar så du kommer definitivt hitta någon som passar perfekt. Du kan prova dem först och så kanske du inte ens vill köpa speciella skumproppar sen.

Läste massor av recensioner av andra köpare innan jag skaffade mina och visst finns det enstaka par som har gått sönder, men det fanns många fler människor som sa att de håller jättebra, jag kommer till och med ihåg någon som sa att deras par hade gått igenom tvättmaskinen tre gånger innan de gav upp. Jag har som sagt haft mina i snart ett år och de tuffar på bättre än nånsin.

Söker du på Google efter riktiga recensioner ser du direkt hur bra betyg de har fått.

Ledsen att det låter som att jag sitter här och gör reklam men det är bara så bra jag tycker att de är. "Made in China" har aldrig låtit bättre.

Permalänk
Medlem

Jag är en till som kan hoppa in och rekommendera SoundMagic E10, riktigt bra ljud för pengarna. E10s är säkert också i samma klass eller aningen bättre, har inte testat, dem ska vara ganska nya på marknaden har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, beställde precis ett par E10s.

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hur bra stänger e10 ut ljudet? Om man har dom som öronproppar på en industri t.ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWEWirex:

Tack för alla svar, beställde precis ett par E10s.

Gjorde också det! 150kr billigare via Ebay

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennaho:

Hur bra stänger e10 ut ljudet? Om man har dom som öronproppar på en industri t.ex

Man ska aldrig ha musikproppar som skyddsutrustning på t.ex. en industri.
Med det sagt så stänger de ute ljud relativt väl, satt igår på bussen och en liten unge hade totalt vredesutbrott och skrek i 10 minuter i sträck - det hördes igenom lurarna en del eftersom jag lyssnade på en podcast, men hade jag lyssnat på musik tvivlar jag på att jag ens märkt att ungen hade tuppjuck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Jag har kört just de lurarna i ca 2 år, tyvärr så har jag inte haft någon tur med kvalitén på själva lurarna, men ljudet är riktigt bra för pengen. Mina två par höll ca ett år var.

Har haft totalt 6 par tror jag genom åren. Riktigt bra och prisvärda hörlurar.
Sennheiser CX 400-II Precision - Kabeln gick av
Sennheiser CX 500 - Ljud knappen lossnar lätt och kabeln gick av.
4x Sennheiser CX 300-II Precision. Favorit och billigast, märker ingen större skillnad ljudmässigt med dom dyrare CX400-500. Kabeln gick av på en, 1 vitfärgad råkade lägga på ett ljus och smälte sönder. Har 2 st kvar som "backup" och dom fungerar så länge.
Att kabeln gick av på alla som jag haft, är handhavande och får skylla mig själv.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|