Permalänk
Medlem

Köpa HDMI kabel 12m vilken

Vet inte om detta inlägg hamnar i fel mapp.

Behöver en HDMI kabel, 11-12meter. Ska användas från datorn -> plasma tv och se film. Har läst att man inte får ut 1080p i längre längder på kabel?
Vill gärna ha en så billig som möjligt. Hade tänkt Deltaco active 15m, dock 4meter längre än vad jag behöver :/

Tips? Funkar den jag funderar på eller bör jag välja något annat?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jussit:

Vet inte om detta inlägg hamnar i fel mapp.

Behöver en HDMI kabel, 11-12meter. Ska användas från datorn -> plasma tv och se film. Har läst att man inte får ut 1080p i längre längder på kabel?
Vill gärna ha en så billig som möjligt. Hade tänkt Deltaco active 15m, dock 4meter längre än vad jag behöver :/

Tips? Funkar den jag funderar på eller bör jag välja något annat?

Det ska vara en kabel märkt "High Speed". Det kan hända att det går med en kabel som saknar denna märkning, men då är det mer av en chansning.

Jag tycker inte heller att du behöver en aktiv kabel. Sitter själv med 2st 15m passiva HDMI-kablar och har inga problem alls med 1080p60.

Längderna har jag för mig brukar oftast vara 10 eller 15 meter, inget mellanting. Men kan hända jag har fel.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Testpilot

Koppla TV till dator passar nog lite bättre i TV-avdelningen även om jag kan förstå att du tänkte på att överföra en videosignal. Jag flyttar tråden åt dig.

Jag tycker inte heller att du borde behöva en aktiv utan köp en vanlig. Kolla om du inte kan köpa den på något ställe där det är ok att lämna tillbaka kabeln om den inte funkar, vet att Kjell&Co brukar vara rätt snälla när det kommer till det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med kören, har en 15m kabel och den fungerar utmärkt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.