Permalänk
Medlem

Mr. Robot - ny TV-serie

Tänkte bara tipsa om en ny serie, där piloten precis har visats i USA, som kanske faller Sweclockers medlemmar i smaken?

8,9 på IMDb: http://www.imdb.com/title/tt4158110/

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Får spana in denna, behöver en ny serie över sommarn när alla andra går i ide

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

o vilken originell handling. Personer med sociala kontaktsvårigheter är hacker... Har inte den beskrivningen av datorintresserade människor försvunnit. Tydligen inte i USA....

Jaja kanske en bra serie för det men det visar hur dåligt insatt många idag är ;=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

o vilken originell handling. Personer med sociala kontaktsvårigheter är hacker... Har inte den beskrivningen av datorintresserade människor försvunnit. Tydligen inte i USA....

Jaja kanske en bra serie för det men det visar hur dåligt insatt många idag är ;=)

Jodå det har den, och om det var det enda du fick ut av beskrivningen så läser vi uppenbarligen olika saker.
Jag fick inga såna vibbar alls.

Edit: har sett första avsnittet nu, vet inte vad jag ska tycka men ska kolla på de närmsta avsnitten iaf som kommer.
Men jag fick inte direkt känslan av att Elliot skulle lida av antisocial personlighetsstörning som det står att han gör även om han är väldigt introvert.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jodå det har den, och om det var det enda du fick ut av beskrivningen så läser vi uppenbarligen olika saker.
Jag fick inga såna vibbar alls.

Edit: har sett första avsnittet nu, vet inte vad jag ska tycka men ska kolla på de närmsta avsnitten iaf som kommer.
Men jag fick inte direkt känslan av att Elliot skulle lida av antisocial personlighetsstörning som det står att han gör även om han är väldigt introvert.

Jag läste tagline någonstans och då stod det så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

o vilken originell handling. Personer med sociala kontaktsvårigheter är hacker... Har inte den beskrivningen av datorintresserade människor försvunnit. Tydligen inte i USA....

Jaja kanske en bra serie för det men det visar hur dåligt insatt många idag är ;=)

För att lära sig allting krävs tid, tid som en människa med ett socialt liv inte har tid med eller känner att det är värt att lägga ned tid på.

Jag skulle då vilja tro att introverter är en väldigt stor del av alla Hackers.
Är väl rätt vanligt att människor som inte riktigt förstår sig på människor finner ro i datorer och deras systematiska funktioner? Så borde väl inte vara helt knasigt att framställa en hacker som en människa som är ovan att föra konversationer med människor.

Självklart så finns det även Hackers som inte lider av sociala handikapp, men jag skulle vilja påstå att en introvert har mer tid till att finputsa sina färdigheter och utvecka sina kunskaper.

Jag personligen (ADD och sociala svårigheter) blev i tidig ålder intresserad av studering av system och olika former av hacking, medan de i samma ålder var ute och lekte osv...
Sedan skulle jag vilja säga att det är ett stort hopp mellan hacker och vara datorintresserad, vanliga datorintresserade har inte de kunskaper som krävs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

För att lära sig allting krävs tid, tid som en människa med ett socialt liv inte har tid med eller känner att det är värt att lägga ned tid på.

Jag skulle då vilja tro att introverter är en väldigt stor del av alla Hackers.
Är väl rätt vanligt att människor som inte riktigt förstår sig på människor finner ro i datorer och deras systematiska funktioner? Så borde väl inte vara helt knasigt att framställa en hacker som en människa som är ovan att föra konversationer med människor.

Självklart så finns det även Hackers som inte lider av sociala handikapp, men jag skulle vilja påstå att en introvert har mer tid till att finputsa sina färdigheter och utvecka sina kunskaper.

Jag personligen (ADD och sociala svårigheter) blev i tidig ålder intresserad av studering av system och olika former av hacking, medan de i samma ålder var ute och lekte osv...
Sedan skulle jag vilja säga att det är ett stort hopp mellan hacker och vara datorintresserad, vanliga datorintresserade har inte de kunskaper som krävs

Skrev något liknande men redigerade bort det då jag inte ville gå off topic Men håller med till 100%.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Det mest skoj med serien är kanske att de visade premiär avsnitten samtidigt på twitch.tv som det sändes har jag för mig.

Serien i sig har potential och de verkar vinkla själva drama serien med karaktärens ostabila mentala hälsa där han t.ex ser människor som inte finns. Men jag har en känsla av att hela berättelsen kommer vara väldigt förutsägbar särskilt för de som sett första avsnittet.

Permalänk
Snusfri

Gillade första avsnittet skarpt iaf, trevligt med en serie om hacking som faktiskt namnger riktiga darkweb (tor bla) och använder riktiga OS osv istället för 3D-flygning genom tunnlar och annat trams.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Självklart så finns det även Hackers som inte lider av sociala handikapp, men jag skulle vilja påstå att en introvert har mer tid till att finputsa sina färdigheter och utvecka sina kunskaper.

Dygnet har fortfarande bara 24h oavsett dina sociala färdigheter så jag skulle vilja påstå att du har helt fel.
De mest briljanta och produktiva hackers jag känner är socialt kompetenta och har familj - att de råkar ha ett passionerat förhållande till att skriva kod och har ett intellektuellt försprång tror jag har mer betydelse för deras framgångar än att bara vara en introvert person som sitter i källaren för att han inte har något bättre för sig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Såg piloten nu. Kommer garanterat se mer.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Lite trist att det dröjer en månad innan avsnitt 2 kommer bara (officiell premiär för serien är 24/6 så avsnitt 2 bör sändas 1/7), hade gärna sett mer direkt medans avsnittet är relativt färskt i minnet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

hur spännande är det att följa Anders Andersson som jobbar på Volvo vetlanda och har familjemidagar hemma med sina vänner och familjer och är hobbyhacker på kvällarna då?

Skrivet av Triton242:

o vilken originell handling. Personer med sociala kontaktsvårigheter är hacker... Har inte den beskrivningen av datorintresserade människor försvunnit. Tydligen inte i USA....

Jaja kanske en bra serie för det men det visar hur dåligt insatt många idag är ;=)

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Jag gillade piloten och kommer ge den ett par avsnitt för att se om det är något att hänga i tallen.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

hur spännande är det att följa Anders Andersson som jobbar på Volvo vetlanda och har familjemidagar hemma med sina vänner och familjer och är hobbyhacker på kvällarna då?

Tja hela CSI Miami, Newyork mfl är fyllt av snygga, intelligent och sociala hackare. Det fungerade uppenbarligen så bra att det blev en uppsjö av olika spinoff serier ;=)
Kanske inte är helt rätt det med men det visar iallafall att det uppenbarligen funkar på TV.

Permalänk
Konsolgrävare

Gillade denna serie otroligt mycket! Blev helt stum efter pilot avsnittet! Får gåshud av bara tanken hur bra det var! Ni kan få tycka jag överdriver men diggade serien rejält!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ska kolla upp denna men kan passa på att tipsa om en brittisk serie

Humans
http://www.imdb.com/title/tt4122068/

Citat:

In a parallel present where the latest must-have gadget for any busy family is a 'Synth' - a highly-developed robotic servant that's so similar to a real human it's transforming the way we live.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Ska kolla upp denna men kan passa på att tipsa om en brittisk serie

Humans
http://www.imdb.com/title/tt4122068/

Denna "brittiska" serie är en remake av den svenska serien Äkta Människor.

Är förmodligen bra ändå!

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Denna "brittiska" serie är en remake av den svenska serien Äkta Människor.

Är förmodligen bra ändå!

Aha det visste jag inte, faktiskt inte hört talas om.

Permalänk
Medlem

För er som gillade piloten: Avsnitt två är nu ute!

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ekscha:

För er som gillade piloten: Avsnitt två är nu ute!

är helt kär i denna serie! Såg nyss klart andra avsnittet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Jag är lite besviken. Tycker att mycket av stämningen och känslan i första avsnittet är borta

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||