Permalänk

Bästa hörlurar till ModMic?

Tjena, har tänkt beställa AntLion ModMic 4.0 och då även köpa ett par hörlurar. Spelar CS:GO på en lite högre nivå och lyssnar mycket musik (rap & basmusik i allmänhet), har kollat lite på Sennheisers HD598 men är lite osäker? Har en budget på ca 2k för hörlurarna.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt sennheisers billigaste täckande hörlurar (tror de var billigast, ca 700kr på netonnet). De är perfekta enligt mig. Även om jag inte har någon modmic

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk

Det finns ju alltid Audio Technica M50

EDIT: Såg att Audio Technica M50X fanns för ca 50:- mer

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Valfritt egentligen. Jag har haft ATH M50 (som länkats av RottenEgg) funkar bra. Bytte dock upp mig för 4-5 månader sedan till Denon AH-MM 400.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Eftersom att du gillar basig musik skulle nog Sennheiser (HD598 ska nog funka bra) eller möjligtvis Beyerdynamic vara passande (DT770 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164505 eller Custom One PRO http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1531447).

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Är i samma sits. Tittat på HD598/600/650, Dt770/880/990, AKG701 men är kluven faktiskt. Tanken är att de ska användas till cs go största delen.

Permalänk
Medlem

Custom One PRO provlyssnade jag och imo så är basen ganska djup men den är "darrig". Likaså på ATH M50. DT770 har lite klarare bas men är lite tråkigare då dem är mer studio än för musiklyssning.
Men jag tycker att du borde provlyssna lurar i någon butik. Använder du ljudkort eller kör du på moderkortets?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag kör K701 med ModMic och det ljudet är ju klockrent. Men lurarnas kabel är rätt tjock och 3m lång så med både den och kabeln till micen så blir det ju mycket sladdar, enda nackdelen enligt mig.

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FilosofN:

Eftersom att du gillar basig musik skulle nog Sennheiser (HD598 ska nog funka bra) eller möjligtvis Beyerdynamic vara passande (DT770 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164505 eller Custom One PRO http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1531447).

Skrivet av ekeee:

Är i samma sits. Tittat på HD598/600/650, Dt770/880/990, AKG701 men är kluven faktiskt. Tanken är att de ska användas till cs go största delen.

En viktig sak att nämna dock är att Sennheiser HD598 absolut inte är "basiga" om man gillar det när man lyssnar på musik.
Jag har hörlurarna+en Modmic och jag är nöjd för jag gillar "bra ljud" mer än jag gillar bas samt att jag mest spelar med dem men vill man absolut ha bas så är det här inte hörlurarna man söker

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har Sennheiser 558 och gillar dem, men som talare ovan skriver, det är inte mycket bas. Men om man öppnar dem och tar bort klisterlapparna så får de lite mer luft och då blir det lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

En viktig sak att nämna dock är att Sennheiser HD598 absolut inte är "basiga" om man gillar det när man lyssnar på musik.
Jag har hörlurarna+en Modmic och jag är nöjd för jag gillar "bra ljud" mer än jag gillar bas samt att jag mest spelar med dem men vill man absolut ha bas så är det här inte hörlurarna man söker

Jaså, ja jag är ju ingen expert men har förstått att Sennheisers lurar har tydligare mid och då tänkte jag att de var basiga också. Men okej, bra att du säger det.

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Custom One PRO provlyssnade jag och imo så är basen ganska djup men den är "darrig". Likaså på ATH M50. DT770 har lite klarare bas men är lite tråkigare då dem är mer studio än för musiklyssning.
Men jag tycker att du borde provlyssna lurar i någon butik. Använder du ljudkort eller kör du på moderkortets?

kör på moderkortet

*Edit kollade lite på ATH-M50X, de verkar ju rätt najs också Men ska fortsätta lite med researchen. Fortsätt gärna komma med förslag

Permalänk
Medlem

Att köpa sådana lurar och köra på sketet inbyggt ljudkort borde vara straffbart.
Nästan meningslöst i min mening iaf.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Att köpa sådana lurar och köra på sketet inbyggt ljudkort borde vara straffbart.
Nästan meningslöst i min mening iaf.

Vad för ljudkort ska man köpa då? Räcker det med ASUS Xonar DGX