Smeker ihop delar till ny dator, passar dessa komponenter?

Permalänk

Smeker ihop delar till ny dator, passar dessa komponenter?

Tjena boys, är dessvärre inte den som kan skryta med datorkunskap så nu vänder jag mig till experterna här!

Behöver en stationär dator och budgeten ligger på max 12000, men ser gärna att priset om möjligt hamnar lite under sagd summa.

Tilläggas ska att jag inte spelar de absolut senaste spelen. Tänk er ett spel som CS:GO, där vill jag kunna köra allt på max utan problem.

Med det sagt, så vill man givetvis inte stå handfallen med byxorna nere och tekniskt handikappad av ett nytt spel som förgriper sig på ens inköpta elektronik likt en omringad vilddjurshona i naturen mitt under parningssäsongen. Hörde att the witcher 3 var trevligt så det vore tämligen intressant att ha en datormaskin som även kan stå emot ett sådant spel utan att tvingas använda lägsta grafikinställningar för att undvika härdsmälta.

Fick dessa delar ihopsatta av en vän, hur ser det ut i era ögon?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8036227/fadde

Något som ni anser behöver ändras? Jag särar på mig och står vidöppen inför era förslag. 12 papp max var det som sagt, gärna 10! Gärna mindre! Gör vad ni vill med dagens komponenter som står till ert förfogande, tack!

Permalänk
Medlem

tveksamt val av nätaggregat, speciellt med tanke på valet av grafikkort. det är inte direkt högkvalitativt och har inte heller så hög effekt, lite väl lite för ett 290x även om det skulle fungera. köp helst något riktigt ordentligt som ett evga supernova g2 750, inte för att du behöver så hög effekt (dock skadar det inte) utan för att det är viktigt att ha ett högkvalitativt och pålitligt nätaggregat.

grafikkortet kostar 2490 på cdon om det är intressant. det har dock en sämre kylarlösning än många andra 290x men är dugligt och ändå helt klart acceptabelt med tanke på priset.
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

skulle rekommendera ett byte till en hyper 212 evo då den är billigare.

hårddisk fattas, klarar du dig på 250gb?

kan tillägga att the witcher 3 är fantastiskt roligt. jag spelar i ultra i 2560x1440 med hairworks avstängt och får 40-50 fps med mitt 290x, tycker personligen att det är ett sådant spel som fungerar helt ok i under 60 fps och sätter därmed gärna på lite extra ögongodis. i 1920x1080 bör det fungera alldeles utmärkt, åtminstone om du är försiktig med hairworks. värt att notera att jag inte har laddat ner den nyaste beta-drivrutinen för witcher 3 ännu så den kanske hjälper.

Permalänk
Medlem

Vill du spara en slant kan du köpa grafikkortet från Cdon istället. http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Permalänk
Medlem

byt till detta http://www.inet.se/produkt/6909712/be-quiet-straight-power-e9... nätagg, resten ser fint ut.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Räcker ju till cs om man säger så ;). du kan ju köpa 290xet från cdon som har det för 2500 atm!

fett sen

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8036320/2015-05-30

+ ett 290X från CDON som rekommenderats tidigare i tråden

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Tänkte föreslå i stort sett samma som Guybrush82, klockrent! Slå på det!

Permalänk
Avstängd

Tycker med det låter bra e.v i7 om man vill lägga lite extra och kanske bara uppgradera grafikkort när 290x känns trött så kan det även vara ett bra alternativ om inte bättre för i5an är bra men spel blir mer cpu krävande

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Stort tack för snabba och konkreta förslag! Bra jobbat grabbar!!!!!!

Om vi säger att det blir exempelvis Guybrush82s förslag, med grafikkortet från cdon, hur väl skulle man kunna spela exempelvis the witcher 3? Om vi antar att jag drar upp allt på max och beger mig in i den sjuka värld de förmodligen byggt upp där inne i spelet, kommer det flyta på eller kan det rent av explodera i ren elektronisk sadism från mjukvarans hårda krav?

Får allt verkligen plats i chassit eller behövs något annat för bästa resultat?

P.S: Säg att man bygger ihop allting, datorn saknar ju cd-rom (måttligt skratt, dock inte högt). Hur smidigt är det att ordna windows på bootbar USB och installera när man satt ihop detta konstverk? Känns segt att klämma in en dvd-läsare när man bara ska använda den till att installera windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grevehamilton:

Stort tack för snabba och konkreta förslag! Bra jobbat grabbar!!!!!!

Om vi säger att det blir exempelvis Guybrush82s förslag, med grafikkortet från cdon, hur väl skulle man kunna spela exempelvis the witcher 3? Om vi antar att jag drar upp allt på max och beger mig in i den sjuka värld de förmodligen byggt upp där inne i spelet, kommer det flyta på eller kan det rent av explodera i ren elektronisk sadism från mjukvarans hårda krav?

Får allt verkligen plats i chassit eller behövs något annat för bästa resultat?

P.S: Säg att man bygger ihop allting, datorn saknar ju cd-rom (måttligt skratt, dock inte högt). Hur smidigt är det att ordna windows på bootbar USB och installera när man satt ihop detta konstverk? Känns segt att klämma in en dvd-läsare när man bara ska använda den till att installera windows.

Win på usb e pisseenkelt, var nog ett par år sen nu sist jag körde ngt från skiva, win usb är enkelt, microsoft har verktyg på deras sida som fixar det.

witcher 3 är sjukt krävande på max. Inte ens 980 etc klarar köra det i 60fps så du lär inte kunna maxa det o köra i 60fps. Frågan är om det måste vara så krävande det är, känns lite ooptimerat på ngt sätt. Så patchar o drivrutiner lär göra en hel del den närmsta tiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av grevehamilton:

Stort tack för snabba och konkreta förslag! Bra jobbat grabbar!!!!!!

Om vi säger att det blir exempelvis Guybrush82s förslag, med grafikkortet från cdon, hur väl skulle man kunna spela exempelvis the witcher 3? Om vi antar att jag drar upp allt på max och beger mig in i den sjuka värld de förmodligen byggt upp där inne i spelet, kommer det flyta på eller kan det rent av explodera i ren elektronisk sadism från mjukvarans hårda krav?

Får allt verkligen plats i chassit eller behövs något annat för bästa resultat?

P.S: Säg att man bygger ihop allting, datorn saknar ju cd-rom (måttligt skratt, dock inte högt). Hur smidigt är det att ordna windows på bootbar USB och installera när man satt ihop detta konstverk? Känns segt att klämma in en dvd-läsare när man bara ska använda den till att installera windows.

Så länge man håller sig ifrån dunderupplösningar så ska det nog gå bra. http://www.sweclockers.com/test/20511-snabbtest-grafikprestan...

Permalänk
Avstängd

Köra in windows från usb är väldigt enkelt Windows till usb största orsaken jag kör dvd i min är för äldre spel jag har på skiva ..har typ använt den 3-4 gånger senaste året så är den nödvändig nej fast kostar inte många kr var min filosofi

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w