Fredagspanelen 95: Radeon "Fiji", The Witcher 3 och The Pirate Bay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Av nyfikenhet tog jag mp4:an från youtube och kollade ljudnivåerna i Avid. Peakar nästan på digitala nollan, dvs nivåerna ligger väldigt högt (långt över leveransstandard för TV t.ex.) och att höja ytterligare hade inneburit distortion.

Så att det är lågt för dig skulle jag ändå tippa på har något med utrustningen att göra

Konstigt med tanke på att alla youtube videos är högre än denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Konstigt med tanke på att alla youtube videos är högre än denna

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta videorna på YT har isf lägre dynamik/högre medelnivå. Att Swec inte dynamikkomprimerar ljudet på sina videor uppkattar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Ljudet är lägre än någonsin. Ni måste göra något åt det i fortsättningen, jag kan för fasen höra mitt 290X, med Asus DirectCUII dessutom!
Och ingen säg "HÖJ FÖRSTÄRKARN" eller nåt!

Du kanske inte ska " "HÖJA FÖRSTÄRKARN" (VARFÖR SKRIKER VI ? )

Det finns många volymkontroller/inställningar att kolla i mjukvaran t e x

En sak vet jag, maxar jag allt. Kan jag inte undgå att få tinnitus en vacker dag. Och vem vill det.

Så se över dina inställningar! Något är ju helt klart fel.

/Ontopic

Väldigt skön panel som vanligt!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Även om det är dumt att konfiskera piratebay.se så vet jag inte om jag vill jämföra det med att brutalt mörda folk för något som inte ens existerar. Det fanns inga förrövare i häxjakten.

Annars är ju laghållning överlag något som nästan alltid påverkar fler än de som bryter mot lagarna. Frihet och säkerhet går inte hand i hand utan det måste sättas en gräns någonstans emellan de två.

Skickades från m.sweclockers.com

Min jämförelse ska inte jämföras brott mot brott eller straff mot straff. Jag tänkte mer på själva sättet som man försökte stoppa "brottet" med. De trodde att det var ett bra sätt för de visste inte bättre. Likadant menar jag med jakten mot fildelning, att de vet inte bättre och därför tar de massa konstiga beslut.

Men samtidigt håller jag ju med att de som ska upprätthålla lagen måste ju agera, och de är ju inte bättre eller sämre än någon annan, även de lär sig med tiden. Vi tar alla mer eller mindre bra och dåliga beslut och förhoppningsvis lär man sig alltid något från dessa erfarenheter

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem

specs på din HTPC emil?

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Limpfittz:

specs på din HTPC emil?

Det står i min signatur!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag vill ha en OLED-panel i hela taket. Vore sjukt najs som lampa.

Hehe.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du kanske inte ska " "HÖJA FÖRSTÄRKARN" (VARFÖR SKRIKER VI ? )

Det finns många volymkontroller/inställningar att kolla i mjukvaran t e x

En sak vet jag, maxar jag allt. Kan jag inte undgå att få tinnitus en vacker dag. Och vem vill det.

Så se över dina inställningar! Något är ju helt klart fel.

/Ontopic

Väldigt skön panel som vanligt!!

Generellt sett behöver jag skruva upp volymen 30% för att höra fredagspanelen eller podcasten men det verkar som att den här videon inte är speciellt låg.
Så ursäkta, jag har länge trott att ljudnivån var väldigt låg just i swec klipp. Det måste vara att majoriteten av de ytklipp jag kollar på är högre pga att skaparen gjort något.

Spontant jämförde jag denna fredagspanel med ett annat klipp som var "relativt högre" tal i men de flesta klipp jag hittar verkar inte vara relativt mycket högre än fredagspanelen så jag ger mig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det står i min signatur!

mysigt!

Visa signatur
Permalänk

WAAAAAAAAAAAAAA! Grim Fandango och Persona 4 på samma plan?? Hur gör man för att åka med?