Asus visar smarta klockan Zenwatch 2

Permalänk
Melding Plague

Asus visar smarta klockan Zenwatch 2

Den som vill pryda armleden med en smart klocka får ytterligare ett alternativ när Asus presenterar nya Zenwatch 2 med stora mängder personliga valmöjligheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut, men hur blir det med batteritiden?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

45 och 49mm... det är med luggarna då hoppas jag? 49mm (utan luggarna medräknat) ser inte bra ut på någon, och 45mm ser för stort ut på rätt många...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Lite dåligt att safirglas inte används, gorillaglas 1,2,3 eller 9000, spelar ingen roll, de spricker ändå.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

En rätt rolig sak som nog inte många tänkt på, är att man måste ju inte ha ett armband på.

Av med armbandet, och fäst klockan på Mc:n t e x

Bara fantasin som sätter gränser.... Cykeln, moppen, bilen, mc:n, båten, skrivbordet, köket etc etc.

Alltid trevligt med en liten infoskärm där behovet är starkt

Dom småskitarna går ju att bygga in lite varstans.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Lite dåligt att safirglas inte används, gorillaglas 1,2,3 eller 9000, spelar ingen roll, de spricker ändå.

som att safirglas inte spricker haha XD om du kollar droptest på youtube ser du tillomed att s6 edge håller bättre än iphone 6/6+. må vara lättare men den höll sjukt mycket bättre!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av JonatanR:

som att safirglas inte spricker haha XD om du kollar droptest på youtube ser du tillomed att s6 edge håller bättre än iphone 6/6+. må vara lättare men den höll sjukt mycket bättre!

Är det inte så att iPhone 6/6+ inte har safirglas och att det bara är Apple Watch som har det? Hur som helst räcker nog gorilla glass för en klocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av afterburned:

Är det inte så att iPhone 6/6+ inte har safirglas och att det bara är Apple Watch som har det? Hur som helst räcker nog gorilla glass för en klocka.

jofan, det stämmer ju! de har gorilla glass, men tydligen ska shappireglas spricka lättare än gorilla glass om det får en stöt men dock så får den inte lika lätt repor

(googlade precis o kollade detta)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

jofan, det stämmer ju! de har gorilla glass, men tydligen ska shappireglas spricka lättare än gorilla glass om det får en stöt men dock så får den inte lika lätt repor

(googlade precis o kollade detta)

Inte en repa på min klocka med safirglas och inte en repa på min Moto360 med gorillaglas heller. Safirglas är mycket dyrare än gorillaglas och i princip omöjligt att repa. Sen stämmer det kanske att gorillaglas är svårare att krossa också, det har jag ingen aning om.

Kort och gott verkar gorillaglas ändå vara nog för en smartklocka. Om inte annat så känns safirglas mindre motiverat på en produkt som ändå åldras tekniskt så fort. Annat med en dyr "klassisk" klocka som man kanske har i tiotals år. Är en smartwatch repig efter 3 år är den så pass gammal och utdaterad att det nog är dags att byta ändå.