Permalänk
Medlem

Trådlös mick

Hej!

Jag har fått för mig att det vore trevligt med en trådlös mick för Skypesamtalen, för ökad rörlighet. Trådlösa headset känner jag till, men en liten mick som man fäster i tröjan liksom de gör på nyheterna, och som trådlöst överför till datorn via usb - finns det?

Permalänk

Trådlös via usb? Bluetooth skulle jag satsa på

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

Trådlös via usb? Bluetooth skulle jag satsa på

Hmm, intressant, är det bättre på att hantera det trådlösa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Ja naturligtvis finns det, de kör ju så på tv

Det finns diverse olika system, en mygga eller headsetmikrofon och en batteridriven sändare är vad som används professionellt när det är krav på hög ljudkvalitet som tex tv eller på scen, har du inga krav på bra ljud så finns det otaliga blåtandsenheter, det beror alltså på krav och budget vad du väljer, ett blåtandsheadset enhet kostar från en ca 150 kr med inbygg mik som duger för enklare kommunikation och ett budgetheadset av normaltyp för scen ska du kanske räkna med 500 kr och uppåt för och ett vettig komplett med mik säg 2000 kr och uppåt, ett bra sångheadset typ 5000 kr och uppåt...
Sök på trådlöst headset >
http://www.thomann.de/se

Eller så går du på de med "telefonkvalitet" typ >
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1687341

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Något i Den här stilen alternativt den här stilen låter som något du letar efter, vet inte hur det är med USB dock.
Ska du satsa på en bra mikrofon är det Analogt som gäller!

Edit:
Det är precis som föregående postare säger, ska du ha vettiga grejer kostar det.
Mikarna i mitt system kostar drygt 2000 styck, de ger bra ljud men det kan naturligtvis alltid bli bättre

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Jag använder en webkamera mikrofon för en stor del av mina skype samtal. Och ljudet kommer ur högtalarna, samma konfiguration under multiplayer spel med polarna.. ingen av polarna klagar över att det skulle vara rundgång.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad