Köpråd: QPAD QH-90 eller Hyper X Cloud gaming headsets? Tips?

Permalänk

Köpråd: QPAD QH-90 eller Hyper X Cloud gaming headsets? Tips?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

QPAD QH-90

Kan tyvärr inte säga så mycket om HyperX hörlurarna, men jag är sjukt nöjd med mina QPAD QH-90! Kanske inte den bästa jämförelsen men hur som helst lite input

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProBlackbird:

De är i princip exakt lika dana. Lite skillnad på kringutrustning bara. Köp Qh-90 som är betydligt billigare.

Permalänk
Medlem

Identiskt headset , men du får med lite lull lull till X Cloud. Sen om det är värt nån hundra lapp extra är upp till dig att bestämma.
Så mitt val blir Qpad
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Identiska lurar. Extra krafs till HyperX. Typ Flygplansadapter och en extra förlängningskabel.

Köp den som är billigast.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Köpte själv Hyper X när jag tror det var webhallen som körde en superdeal. Ljudet är riktigt bra och komfort och allt annat som QH-90, vilket tidigare nämnts i tråden så är de samma. Det jag gillar dock är att jag nu har sleevad kabel istället för enbart gummerad. Kör på de som du tycker ligger bäst i pris.

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@bjuhr: Både qh-90 och HyperX har en tyg sleeve på kabeln. Iaf de som sålts senaste året.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tack så mycket, då blir valet ett QPAD QH-90 gaming headset.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Haft QH-90 i nåt år, köp det inte om du tycker om bas, det existerar i princip inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av chickendealer:

Haft QH-90 i nåt år, köp det inte om du tycker om bas, det existerar i princip inte

Då har du fått ett dåligt exemplar bra bas och ljud i mina. Har haft dom sen dom släpptes.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Det finns ju annars garanti på den om det inte fungera som den ska.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Haft QH-90 i nåt år, köp det inte om du tycker om bas, det existerar i princip inte

Nu är jag inte så kunnig eller insat i ljudsaker, men har hört att ett ljudkort förbättrar ljudet avsevärt i dessa lurar. Så frågan är om du kör med ett ljudkort eller inte.

Jag har själv qh90 och i låga volymer så är det nästan bara ljud på högra örat. Men om man höjer till en normal ljudnivå så blir det jämt och bra. Lurarna är också väldigt bekväma och man kan sitta flera timmar utan att det börjar trycka osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - ASUS Rog Strix B550-F Gaming - HyperX Fury DDR4 3600MHz 32GB - MSI Radeon RX 6700 XT 12GB MECH OC - EVGA 600W - Fractal Design Meshify C - och lite annat lullul

Permalänk
Skrivet av Roosendosen:

Nu är jag inte så kunnig eller insat i ljudsaker, men har hört att ett ljudkort förbättrar ljudet avsevärt i dessa lurar. Så frågan är om du kör med ett ljudkort eller inte.

Jag har själv qh90 och i låga volymer så är det nästan bara ljud på högra örat. Men om man höjer till en normal ljudnivå så blir det jämt och bra. Lurarna är också väldigt bekväma och man kan sitta flera timmar utan att det börjar trycka osv

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, sköna är dem, men ändå lite för lite bas för mig

Permalänk

Jag kan annars förstår att du vill har mycket bas, men vore då inte bättre att satsa på högtalare istället när man ska har bas.
Tyvärr vet jag ej så mycket om hörlurar som kan ger tuffa bas.

Skrivet av chickendealer:

Jo, sköna är dem, men ändå lite för lite bas för mig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Hmm.. Jag vet inte själv mycket om sånt här om det blir bättre med ljudkort.
Det ska väl fungera bra med ljudkort som är inbyggd in moderkort. O_o
Jag vet inte om andra har samma problem som du har med ljudet, normalt så sitter man ju inte med låg volym när man lyssna på musik eller spela någonting.

Skrivet av Roosendosen:

Nu är jag inte så kunnig eller insat i ljudsaker, men har hört att ett ljudkort förbättrar ljudet avsevärt i dessa lurar. Så frågan är om du kör med ett ljudkort eller inte.

Jag har själv qh90 och i låga volymer så är det nästan bara ljud på högra örat. Men om man höjer till en normal ljudnivå så blir det jämt och bra. Lurarna är också väldigt bekväma och man kan sitta flera timmar utan att det börjar trycka osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Skrivit i en del andra trådar där folk frågat råd om hörlursinköp. Kan bara säga att Jag är väldigt nöjd med mina QPAD QH-90.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av ProBlackbird:

Jag kan annars förstår att du vill har mycket bas, men vore då inte bättre att satsa på högtalare istället när man ska har bas.
Tyvärr vet jag ej så mycket om hörlurar som kan ger tuffa bas.

Såklart hörlurar inte kan ge så bra bas som högtalare kan, men känns jätteäckligt imo att lyssna på bas utan bas, har prövat många lurar som haft tusen gånger bättre bas än QH-90. Men tycker att du ska köpa QH-90 ändå då dem ofta är på rea, ljudet är bra allmänt (lite för lite bas för min smak) och är helt sjukt sköna. Spelar lugnt 6+ timmar per dag med mina QH-90 på och på helgerna blir det allt från 6-20 timmar med headsetet på och det enda som blir oskönt efter såna gamingpass är det bara min rumpa som gör ont