Bethesda Softworks räknar ned till Fallout

Permalänk
Medlem

@Brightsin: Nä, det är någon bugg med det ifrån steam. Det startar inte har jag för mig. Får väl piratkopiera en version som fungerar när jag orkar någon dag. Sjukt dumt att man inte kan spela ett spel man köpt =/

Permalänk
Medlem

När Witcher 3 nyligen tog tronen som världens bästa RPG. Blir det spännande och se hur Fallout 4 kommer kontra det. Blir nog grymt.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Naxos:

När Witcher 3 nyligen tog tronen som världens bästa RPG. Blir det spännande och se hur Fallout 4 kommer kontra det. Blir nog grymt.

Att slåss med svärd och båge är nog bra, men att mata kulor i en mutant med en gatling gun är bättre.
Kan bli både och för min del.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hoppas det blir nåt bra. Tror jag är den enda som verkligen inte gillade de föregående spel i serien..

Föregående är alltså fallout 3 och new vegas? Jag tycker de är kul, men de har fel känsla.
Fallout 1 och 2 gav en känslan av hopplöshet och ödslighet, framförallt musiken på ett sätt som i synnerhet fallout 3 misslyckades med. Jag har inte provat fallout tactics än men det kommer säkert vara en besvikelse på något plan.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Är livrädd för att dem försöker göra något liknande the elder scrolls: online...
Är det så kan man lika gärna jobba hela sommaren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Hade han något belägg för det uttalandet? Annars är det ju som att jag skulle säga att det är Fallout tactics 2.

Skrivet av LinusNeuman:

Håller med, finns knappast varken intresse för en remake eller någon på Bethesda som skulle få för sig att det skulle vara ekonomiskt gynnsamt..

Nej, det fanns självklart inget belägg för det...om ni inte förstod det var jag alltså inte seriös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Nej, det fanns självklart inget belägg för det...om ni inte förstod det var jag alltså inte seriös.

Aha, sorry jag uppfattade inte att du var oseriös, kan vara svårt att se sånt i text

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Aha, sorry jag uppfattade inte att du var oseriös, kan vara svårt att se sånt i text

Hehe. Var mer ett sånt där skämt som exempelvis Valve visar en stor trea, så är det tre nya hattar till TF2 eller nåt sånt...

Permalänk
Medlem

Wonderful!
Älskar 1:an 2:an 3:an samt NV, även om de två sistnämnda spelen är lite sämre än de föregående, dock kul att se mycket av den gamla omgivningen i 3D.
Fallout Tactics nämns helst inte alls. Har fortfarande inte kunnat motivera mig att spela det spelet längre än ett par timmar.
Som någon tidigare påpekat hoppas man mindre på en online-version av spelet, möjligen att ett mindre co-op läge hade varit välkommet men i övrigt känns Fallout som ett single-player spel på alla nivåer.
Hoppas detta blir bra nu, vågar man hoppas på att motorn ev. stöder Linux/Mac? Troliggtvis inte men 3:an gick att lira bra under Linux senast jag provade det.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Underbart!

Hoppas de tittar bakåt när de gör detta spel, men det ska väl "moderniseras" och blir skit istället.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Vanderful! Schimply vanderful!
Älskar allt som har med Fallout att göra. Stort fan ända sedan 1:an släpptes.
Synd att Brian Fargo och pojkarna inte riktigt lyckades med Wasteland 2 dock.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Kul, För mig är fallout 2 ett top 10 spel genom tiderna. Har väl inte superhöga förväntningar då 3:an och NV var lite sisådär men blir ett givet köp ändå. Man kan ju hoppas någon gammal räv från Black Isle är inblandad i utvecklingen som vet vad jag vill ha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

40 sekunder kvar..!!!

EDIT: Please stand by kvar på skärmen.. Inget händer?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Moderator

Kasst att deras sida är som den är men, det händer lite här: http://www.twitch.tv/bethesda

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hemsidan verkar ha kraschat, får upp denna nu:

Access Error

PA system failure has occured. Shutdown of the Masterbrain has been authorized and all sensitive materials have been removed for security purposes. Please attempt re-access. Have a pleasant day.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Detta blir spännande!

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrSvamp:

Är från trailern

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uzor:

Instämmer, är för ung för de gamla fallout spelen men jag har spelat dom innan vegas kom ut och jag kan hålla med om att new vegas är en riktig bra uppföljare! Obsidian är tusen gånger bättre än betheseda när det gäller story och fallout 3 hade en grym atmosfär.

För min del så är Obsidian en garanti för att spelet blir halvtaskigt eller rent av dåligt. Efter att ha sett vad de har gjort med uppföljarna på Neverwinter Nights, KotOR och Dungeon Siege så finns det absolut ingenting gott att säga om detta företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nice! Spelar för närvarande New Vegas av en slump, och ser verkligen fram emot en 4:a! Gillar fortfarande 2:an bäst, men 3:an var också bra. Och New Vegas förstås.

Heh, samma här.

Började spela igen efter Planetside 2 hade ner tid den 2:e. Fallout 2 var utan tvekan på toppen, 3:an var inte direkt min favo, men inget dåligt spel. Nev Vegas äger jag (tydligen) 2 ex av... (hittade inte install skivan en gång när jag ville spela det, så jag köpte det på steam igen).

Och det som oroar mig är att spel idag är mycket focus på grafiken. Fallout har aldrig haft bästa grafiken, men utan tvekan bästa spelkänslan. Typ "oändliga" pussel som gör att man sitter och spelar det till 3 på natten, bara för man inte vill sluta.

Kort sagt, jag skiter i grafiken, så länge spelet är kul. Men visst, kan de göra det snyggt och roligt, så är det en självklar ny top säljare. Men dessa spel är otroligt komplicerade, och även NV har en hel del buggar som man måste ta ner "unofficial" patchar för att kunna spela rätt. Så det lär ta tid att få rätta på allt, och jag hoppas de tar sig denna tid och gör ett bra spel.