vad är det som är varm hjälp 118 grader varmt

Permalänk
Medlem

vad är det som är varm hjälp 118 grader varmt

http://gyazo.com/9118ed1787b902082825762fb3b907ec

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!

vad f*n är det som är så varmt är det något jag behöver oroa mig för eller är det normalt

Permalänk
Medlem

Är den konstant på 118 grader? I så fall är det ett mätfel.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det är temp-sensorn på ditt nätagg som förmodligen strular, eller så är det fullt med damm och fläkten kan inte snurra fritt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av theZZ:

http://gyazo.com/9118ed1787b902082825762fb3b907ec

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!

vad f*n är det som är så varmt är det något jag behöver oroa mig för eller är det normalt

Om någonting är 118 grader varmt borde det inte vara så svårt att på ett ungefär lokalisera vart det är varmt bara genom att känna sig fram.
Står det i något program att det är så varmt så borde det ju även stå vad det är som är så varmt

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Samma temp på max min och nuvarande så det är fel på sensor

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Samma temp på max min och nuvarande så det är fel på sensor

Vad är det äns som är så varmt

och om senorna är sönder blir det skadligt då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mitt förra AM3 moderkort visade värden på 120c och minus 20c, medans resten av värdena var helt normala.
Har för mig att det inte är så ovanligt med sensor fel, hos moderkort iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det är temp-sensorn på ditt nätagg som förmodligen strular, eller så är det fullt med damm och fläkten kan inte snurra fritt.

ok tack det var fel redan när jag köpte nättagget men affärer tar lång tid på sig att få in ett nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Om någonting är 118 grader varmt borde det inte vara så svårt att på ett ungefär lokalisera vart det är varmt bara genom att känna sig fram.
Står det i något program att det är så varmt så borde det ju även stå vad det är som är så varmt

Jag tycker min hårddisk blir väldigt varm men vet inte om det är det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theZZ:

Jag tycker min hårddisk blir väldigtvar men vet inte om det är det

Skickades från m.sweclockers.com

Behöver inte vara sensorn heller. Kan bara vara programmet du använder som inte kan läsa av just den typen av sensor och således läser av den helt och helskotta. Nog ingenting att oroa sig över.

Som sagts innan var AMD's AM3-chipset helt hopplöst att avläsa temperaturer med.

Du kan ju bara känna bakom nätaggregatet. Bränner du dig är det illa, annars lugnt.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Behöver inte vara sensorn heller. Kan bara vara programmet du använder som inte kan läsa av just den typen av sensor och således läser av den helt och helskotta. Nog ingenting att oroa sig över.

Som sagts innan var AMD's AM3-chipset helt hopplöst att avläsa temperaturer med.

Du kan ju bara känna bakom nätaggregatet. Bränner du dig är det illa, annars lugnt.

aaa nä bränner mig gör jag inte men som sagt hårddisken blir väldigt varm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av theZZ:

aaa nä bränner mig gör jag inte men som sagt hårddisken blir väldigt varm

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du visa mer temp värden?

crystal disk info är ett bra program för att kolla din hårddisks status!

Permalänk
Medlem

http://gyazo.com/051e2eacdbc6d64620e35e522983e396 men nu försvann den tempraturen som var 118 grader ???????????

Permalänk
Skrivet av theZZ:

http://gyazo.com/051e2eacdbc6d64620e35e522983e396 men nu försvann den tempraturen som var 118 grader ???????????

Googlade lite på AUXTIN och hitta denna.
länk

Edit: Detta har påpekats tidigare i tråden dock :/

Permalänk

Hårddiskens sensor värde såg inte så farligt ut imo. Men är den het när du tar på den eller hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Hårddiskens sensor värde såg inte så farligt ut imo. Men är den het när du tar på den eller hur menar du?

aaa den är väldigt varm känns det som

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av theZZ:

aaa den är väldigt varm känns det som

Skickades från m.sweclockers.com

Jag rekomenderar att köra crystal disc info för att få mer info om disken

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Jag rekomenderar att köra crystal disc info för att få mer info om disken

ok då testar jag det när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com