Fractal Design introducerar Node 202 för vardagsrumsgamern

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av YamahaDGX630:

Vad jag vet så går dagens teknik mot att få in så mycket teknologi på så liten yta som möjligt. Så jag tvivlar på att stora chassin i vardagsrummet skulle vara ett undantag..

Har cosmos 2 mellan skrivbordet och tvbänken. Ser helt ok ut trots vardagsrummet annars är trä tematiserat

Skickades från m.sweclockers.com

MSI Xpower Z170A Titanium Ed. | 6700K @ Stock | NH-D15 [Push/Pull] | 32GB DDR4 2133mhz | GigaByte GTX 1080Ti 11GB
2x 250GB Samsung EVO 850 | 4TB blandad lagring | Corsair Gaming Sabre RGB | 2x Samsung U28E590D 28" 16:9 3840 x 2160

KaffeMedKotlett på Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Jan 2013

för dyrt. men smakar det så kostar det

Bra rekommendationer för ljud mm https://www.reddit.com/r/Zeos/
CPU i5 4670k MB Asrock Z87 pro 3 RAM adata 8GB GPU XFX radeon 280x PSU be quiet L8 600w SSD Crucial BX200 480GB Chassi Lian Li pc-a55b
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Kaktustagg:

Vadå, är det inte snyggt att ha ett torn-chassi i vardagsrummet med ledlampor och allt?

Så klart det är, i en ungkarlslya där mamma fortfarande städar till den dataspelande flickvännens förtret.

FD Define S | Gigabyte Z97X-Gaming G1 | Intel Core i7-4790K @ 4,7 GHz | Nocctua NH-D15S | Corsair 32GB DDR3 VENGEANCE PRO @ 2400MHZ | Asus Strix GTX1080 (A8G) | Samsung SSD 850 EVO 500GB (system) | Samsung SSD 840 EVO 500GB (spel) | Seagate Barracuda 2TB (data) | Evga SuperNOVA G3 850W | Windows10 Pro x64 | Asus PG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005

Skulle vara kalas om det gick att montera en radiator där grafikkortet ska vara för att få en tyst htpc. Vart lite sugen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Plats för 31 cm grafikkort.
AMDs nya Fiji kort är 17 cm.

Det blir intressant hur chassidesign och formfaktorer kommer att påverkas framöver när fler och fler grafikkort går över från GDDR till HBM och 3D minnen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Hoppas att RVZ02 dyker upp i något skede, 9.8 L mot 202ans 10.2 L. Denna ser dock betyligt renare ut än RVZ02an: http://www.sweclockers.com/nyhet/19885-silverstone-raven-rvz0...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av FlashTec:

Då måste jag ju undra vad du kom fram till var maxgränsen för ett grafikkorts höjd, rekommendation för cpukylare är upp till 125 mm om jag inte minns fel och kollar jag på komplett. se så hittar jag typ 8st 970 som specar en höjd till och med 125mm. Undrar då jag är igång och ska samla ihop delar till att bygga en egen htpc/spelmaskin

Jag ville ha ett 970 strix efter som fläktarna inte går när det är under 65 grader dessvärre va strix kortet för högt medan 960 strix va ca en cm lägre skrev en tråd om det i htpc forumet med svar från FD lycka till med bygger om du skall bygga med ett 605 så satsa på vatten kylning då det blir tajt mot taket med en riktig processor fläkt

/Gottis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

@Gottis81

Aha, men måste väl finnas fler än strix som är semi passiva som dessutom är lägre

Hur gick det med strömkontakten kontra locket då, borde väl blivit rejält tight ändå

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Gottis81:

Jag ville ha ett 970 strix efter som fläktarna inte går när det är under 65 grader dessvärre va strix kortet för högt medan 960 strix va ca en cm lägre skrev en tråd om det i htpc forumet med svar från FD lycka till med bygger om du skall bygga med ett 605 så satsa på vatten kylning då det blir tajt mot taket med en riktig processor fläkt

/Gottis

Låter som antigena lådan är aningen liten eller så finns det inga standardmått på grafikkorten eller (trodde tjockleken hade bara vist mått på gpu, just för pic-e bracketen i bak på chassit)? Vad är det som tar i?

Lådan är i för sig från 2012, så kan ju behöva moderniseras lite, som att krympa bredden (matx räcker för dom flesta) eller göra ett nytt chassit liknande node 605 men smalare.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-vall
Registrerad
Feb 2008

Otroligt dåligt val av mått för höjden faktiskt.. hade dom bara gjort chassit 5-7mm högre hade plötsligt en massa olika 120mm/140mm cpus fungerat. Nu fungerar i stort sett ingen fläkt värdig en överklock utan moddning.

Fy fan vilken synd. Hade byggt i detta om man hade haft en chans att få lite överklockning på cpun i det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Thorulk:

Otroligt dåligt val av mått för höjden faktiskt.. hade dom bara gjort chassit 5-7mm högre hade plötsligt en massa olika 120mm/140mm cpus fungerat. Nu fungerar i stort sett ingen fläkt värdig en överklock utan moddning.

Fy fan vilken synd. Hade byggt i detta om man hade haft en chans att få lite överklockning på cpun i det.

Kan tänka mig den har dessa mått för att gå in i de flesta tv-möbler som ofta kan vara ganska låga. Är väl inte heller i första hand tänkt för en överklockad dator. Ska du klocka är det nog vattenkylning som gäller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarby
Registrerad
Feb 2015

Någon som har info om när den släpps i sverige?

Intel I5-4690k 4.4ghz @ 1.2v | Crucial Ballistix Sport 4x4gb 1600mhz | Asus Pro Gamer Z97 | Asus Strix GTX 970 | Samsung Evo 840 250gb | OCZ 60gb SSD | 2x WD Green 1tb | Cooler Master Hyper 212 EVO | Silverstone Zeus 1350W PSU | Windows 8.1 64bit | Dutchie i Sverige