Permalänk
Medlem

Steelseries Rival funkar ej

Hej!

För någon timme sedan stängde jag av min dator helt normalt, men när jag sen alldeles nyligen startade den igen så funkade inte musen, en Steelseries Rival. Den har funkat problemfritt tidigare. Den lyser inte och i Steelseries Engine 3 så dyker den inte ens upp. Inte ens om jag provat ett annat USB-uttag. Den funkar inte heller i en annan dator. En annan mus funkar dock i datorn som jag vanligtvis använder så något fel på datorn är det inte utan det måste vara musen. Är det helt körd eller går det att fixa?

Visa signatur

/Felix

Permalänk

Känns som att det är ett fel som går på garanti. Borde nog inte vara några problem med att få den utbytt ifall du går till butiken som du köpte den från såvida du har garanti kvar.

Tyvärr känns kvaliten på Rival inte allt för bra trots att den är bland de bättre FPS möss som finns därute. Steelseries har dock uppdaterat den vid tillfällen för att bl.a. förstärka gummigreppen på sidorna för att dem inte ska slita ut lika enkelt.

Permalänk
Medlem

Tjena, som ovanstående sa kvalitén på rival är inte den bästa man har sätt mycket skräck exempel bara på gummit på sidorna hur lätt det slits ut : http://i.imgur.com/qhiBQpF.jpg

Men det där låter som ett reklamationsärende så du får nog ta och reklamera musen helt enkelt.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Det var den skönaste datormusen jag har haft och visst slets sidorna, men inte särskilt mycket under tiden jag har haft den. Tror det är ett år. Kanske lite mer. Har inget kvitto kvar vad jag vet och minns inte heller exakt när jag köpte den så jag vet inget om garantin. Antar att det inte går att reklamera då?

Visa signatur

/Felix