Gigabyte satsar på Skylake och Thunderbolt 3 med USB Type-C

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte satsar på Skylake och Thunderbolt 3 med USB Type-C

Gigabyte fyller båset på årets Computex-mässa med moderkort för Intel Skylake och blir samtidigt först att erbjuda modeller med det nya höghastighetsgränssnittet Thunderbolt 3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

USB 3.1 - Nu börjar det bli köpläge igen för Skylake, känns som treettan kommer bli ett stort och tungt standardsteg.

Permalänk
Medlem

Nätverkskretsen "Killer Double Shot X3" minsann!
Vem kommer på dessa fantasifulla namn?

I övrigt måste jag säga att det är kul med alla produktnyheterna ni rapporterar om från Computex.

Permalänk

Visuellt läcket mobo för första gången på länge från Gigabyte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Desktop: Intel i7 4770K @4,5GHz / ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX / ASUS Radeon R9 290 DirectCU II OC 4GB @1100/6000MHz/ A-Data XPG 16GB 1600MHz CL9 @2133MHz CL10 / Seasonic Platinum SS-860XP2 860W / Samsung 840 Pro 256GB + 850 EVO 500GB/ Bitfenix Phenom Mini / Win 10 / Ubuntu ||

Permalänk
Medlem

Varför ser det ut som det finns 2 st portar för nätverk? Finns det 2 nätverkskort i det moderkortet?

Permalänk
Medlem

Fan vad snabbt USB Type C Alternative modes (=Thunderbolt och Displayport via USB Type C) togs upp! Superkul.

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Varför ser det ut som det finns 2 st portar för nätverk? Finns det 2 nätverkskort i det moderkortet?

Ett nätverkskort kan ha flera portar va ja vet:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Ett nätverkskort kan ha flera portar va ja vet:)

Det är första gången jag ser det iaf

Permalänk
Medlem

1:32 - Vart ska jag gå? Vilken väg tänker gubben.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Zero Walker:

Ett nätverkskort kan ha flera portar va ja vet:)

Mest troligt handlar det om dubbla nätverkskort/chip

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Skrivet av Artichost:

Mest troligt handlar det om dubbla nätverkskort/chip

Aha, trodde det gick att ha 2 på ett.
Tänker såna där PCI-E Dual Gigabit korten.
Men antar att det är ett kort med 2 chipp.

Permalänk
Medlem

Taget

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Färgkombon var snygg men den där plastkåpan ovanpå alla anslutningar var inte vacker

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

"Med nykomlingen satsar företaget även på ett nytt koncept med förstärkta PCI Express-platser. Detta ska både ge extra stadga till tunga grafikkort vid transport samt utöka hållbarheten hos portarna vid många grafikkortsbyten."

Är det en sån ni ska för era tester av grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Det är första gången jag ser det iaf

Inte helt ovanligt på premium kort. Vad man ska göra med dem är en annan sak då man sannolikt inte köper att sådant kort for att bygga en router/brandvägg/server. Men det är väl en väldigt liten extrakostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Färgkombon var snygg men den där plastkåpan ovanpå alla anslutningar var inte vacker

Jo kunde man riva bort den och och den vita plastkåpan över SATA portarna så skulle moderkortet bli fint, som det är nu tycker jag det bara ser plastigt och billigt ut.

Permalänk

En test av Thunderbolt 3 med USB Type-C