MSI presenterar Geforce GTX 980 Ti Gaming

Permalänk
Melding Plague

MSI presenterar Geforce GTX 980 Ti Gaming

Geforce GTX 980 Ti är onekligen en av de stora nyheterna på Computex 2015 och MSI är inte sena med att visa upp sin variant med den välbeprövade kylaren Twin Frozr V.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns inte så överdrivet revolutionerande på gpu-kylarfronten :/

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Vilket företag har bästa kylaren respektive mjukvaran nu för tiden? Jag är sugen på ett 980 TI men vet ej vilket jag ska ta

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp4rkcykel:

Vilket företag har bästa kylaren respektive mjukvaran nu för tiden? Jag är sugen på ett 980 TI men vet ej vilket jag ska ta

Smaken är väl som baken, men jag tycker att ASUS är bäst med sina DirectCU-kylare Som namnet antyder så har den koppar-heatpipes som leder värme väldigt effektivt. Dock har det börjat dykt upp många kort nu med sluten vattenkylning, så det kan finnas bättre alternativ än DirectCU.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Sp4rkcykel:

Vilket företag har bästa kylaren respektive mjukvaran nu för tiden? Jag är sugen på ett 980 TI men vet ej vilket jag ska ta

Evga gör väldigt bra kylare samt att de erbjuder 5 års garanti om man registerar kortet på deras sida.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk

Det var minsann en saftig prislapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Måste vara den fulaste backplaten jag sett

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Äntligen MSI men hoppades faktiskt på en ny version av TwinFrozr nu när flera andra kommit med nya kylare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte 700 dollar översatt ska bli 8000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmomento:

Jag tycker inte 700 dollar översatt ska bli 8000 kronor

Det blir det nu när dollarn är högre, du får tänkte på våra skatter och sånt ökar priset.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Det blir det nu när dollarn är högre, du får tänkte på våra skatter och sånt ökar priset.

Nej det blir det inte, med moms och nuvarande dollarkurs blir det ca 7400 kr, men priset här blir säkert 8000 kr ändå. De tar ut extra betalt av oss i Europa bara för att de kan. Det är samma sak med Titan X och det har förekommit länge på vissa saker t e x dyrare objektiv till kameror där priserna i Europa är betydligt högre än i USA (borträknat skatter och annat).

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Skumt alina sa de skulle komma in hos dom idag. Eller i alla fall att de är skickade.

Permalänk
Medlem

Kylaren är ju så sjukt snygg men den nya directcu från Asus är min nya favorit!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Nej det blir det inte, med moms och nuvarande dollarkurs blir det ca 7400 kr, men priset här blir säkert 8000 kr ändå. De tar ut extra betalt av oss i Europa bara för att de kan. Det är samma sak med Titan X och det har förekommit länge på vissa saker t e x dyrare objektiv till kameror där priserna i Europa är betydligt högre än i USA (borträknat skatter och annat).

Glöm inte att räkna med tullsatsen och flygfrakten heller. Så det börjar nog närma sig ska du se...

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Vad är det för tull på grafikkort? Jag har ingen aning faktiskt, men det är inte säkert det är någon alls. Tullsatser brukar användas för att skydda den inhemska produktionen av något och det har vi ingen.

Korten produceras i Asien inte USA och ska fraktas därifrån runt världen så det borde inte orsaka högre pris. Faktum är att vi har dyrare rekommenderat pris i Europa än vad de har i USA bara för att de tycker de kan ta ut större vinst här. Men det verkar inte vara återförsäljarnas fel, utan det sitter högre upp i näringskedjan.
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Ahlen:

Det blir det nu när dollarn är högre, du får tänkte på våra skatter och sånt ökar priset.

Skrivet av Bakwetu:

Vad är det för tull på grafikkort? Jag har ingen aning faktiskt, men det är inte säkert det är någon alls. Tullsatser brukar användas för att skydda den inhemska produktionen av något och det har vi ingen.

Korten produceras i Asien inte USA och ska fraktas därifrån runt världen så det borde inte orsaka högre pris. Faktum är att vi har dyrare rekommenderat pris i Europa än vad de har i USA bara för att de tycker de kan ta ut större vinst här. Men det verkar inte vara återförsäljarnas fel, utan det sitter högre upp i näringskedjan.
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/...

Moms är faktiskt en stor faktor. Priser i USA anges alltid utan moms eftersom den varierar från stat till stat. I de stater som har moms blir därmed priset högre än $800.

$800 är ca 5 890:- med dagens kurs. Med moms på det blir det ungefär 7360:-. Vidare så har EU tull och avgifter även på elektronikprodukter. Något som även USA har, dock är de Europeiska något högre sist jag kollade. Sen har du såklart butikernas andel. En butik i Sverige har betydligt högre kostnader än vad motsvarande amerikansk butik har. Som exempel är minimilönen för en anställd enligt handels avtal i Sverige på över 100:-. I USA ligger minimlönen på ca 8 USD i många stater... alltså ungefär 67:- På det tillkommer sen sociala avgifter och andra skatter som är betydligt högre än i USA. Summa summarum blir att butiker måste lägga på ett markant större prispåslag för att gå runt på försäljningen. Så jag tror inte det blir många kronor över till ökade marginaler från EU för Nvidia om de kränger dem för ungefär 8000:-

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

MSI blir en het kandidat, mitt msi 970 fungerar perfekt, svalt, semipassivt, överklockningsvänligt, och med backplate blir det stabilare vilket är det enda som jag inte tyckt om med msi 970 då det lutar nedåt pga tyngden..
Angenämt men svårt val bland alla 980ti modeller som tycks komma i slutet av månaden..;)
Hade tippat 9000:- så 8000:- om det landar ungefär där känns som ett helt ok pris för det man får. Tyvärr, tråkigt nog känns det inte som jag ens behöver vänta på amd's släpp längre..även om de skulle få till några fps mer än nvidia (vilket känns tveksamt) så skulle jag inte vilja byta bort semipassivt och att det är knäpptyst till 65 grader - enligt mig största revolutionen för gfxkort sedan många år...slipper dammsugarljudet som varit associerat med luftkylda prestandakort.. AIO lösningar har jag inte lust eller plats för. Troligen inte precis knäpptysta heller.

Permalänk

Hur lyckas du säga "sladdat förbi" precis när bilen sladdar av banan i bakgrunden @emilakered?
En fantastisk talang.

Permalänk
Medlem

Snitches get stitches, sälj inte ut dina källor.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få hem 2st från Alina som jag inte vill ha längre. Så om någon är sugen så komemr du tillbaka till dom under nästa vecka. Fick tag i EVGA från en släkting i USA som kommer hit nu i slutet av Månaden. Fick ge 5700 för kortet där.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av NybbTronio:

Hur lyckas du säga "sladdat förbi" precis när bilen sladdar av banan i bakgrunden @emilakered?
En fantastisk talang.

Vissa har vad som krävs, andra inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag lyckades få hem 2st från Alina som jag inte vill ha längre. Så om någon är sugen så komemr du tillbaka till dom under nästa vecka. Fick tag i EVGA från en släkting i USA som kommer hit nu i slutet av Månaden. Fick ge 5700 för kortet där.

Tjena är det 980ti då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

Vilka? Dom som är på G från Alina eller dom jag har köpt i usa? Men ja båda är TI.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Vilka? Dom som är på G från Alina eller dom jag har köpt i usa? Men ja båda är TI.

Har Alina skickat ut gaming versionen eller är de stock du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Har Alina skickat ut gaming versionen eller är de stock du har?

Gaming versionen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |