iem hörlurar för cirka 500kr

Permalänk
Medlem

iem hörlurar för cirka 500kr

Hejsan! Jag är ute efter ett par iem hörlurar för 500kr, antingen nya eller begagnade. Jag lyssnar mest på rap och lite pop, tänkte använde de mest till skolan men även som portabla ersättare till mina fidelio x2. Mikrofon bryr jag mig inte om så länge det inte påverkar ljudkvaliten, kontrolldosa kan vaea bra men inget måste.

Har kollat runt lite och kommit fram till 3iems

Supra nitro: allmänheten verkar gilla de, mycket bass men kan bli vass diskant för några.

Vsonic vsd3s: hörlurar som byggts med dyrare hörlurar som referens. Verkar vara lika bra som shure 215 enligt flera.

Soundmagic 10 och 10s: allmänheten verkar gilla de och säga att det är bra ljud.

Finns det andra alternativ? Supra nitro kostar 900kr nya men har hittat de begagnatför cirka 500kr

Permalänk

Soundmagic har precis rullat ut en ny modell som heter E50s..Kaske kan vara något att kika på. Recension här

Permalänk
Rekordmedlem

Koss Porta pro är en mycket bra budgetlur.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =ezco=:

Soundmagic har precis rullat ut en ny modell som heter E50s..Kaske kan vara något att kika på. Recension här

Kan nog vara värt och kika på, har du hört soundmagic innan? hur ställer de sig mot andra lurar?

Skrivet av mrqaffe:

Koss Porta pro är en mycket bra budgetlur.

Har redan koss porta pro som jag sålde till min pappa. Jag vill ha iems inte on-ear

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av seraj5:

Kan nog vara värt och kika på, har du hört soundmagic innan? hur ställer de sig mot andra lurar?

Har redan koss porta pro som jag sålde till min pappa. Jag vill ha iems inte on-ear

Iems ? I örat ? Jag trodde du stavat fel i rubriken, att det skulle stå hem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare

Sony MH1c med ny kabel till bra pris
http://www.luckyears.com/earphones/re-cabled-sony-mh1/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Valet blir bara svårare med fler och fler hörlurar. hur ställer sig hörlurarna till varann? Alla verkar bra på sitt egna vis, men vilken ska man satsa på och varför?

Permalänk
Avstängd

Xiaomi Pistons v1

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Xiaomi Pistons v1

v2 är bättre men vet inte hur de ställer sig mot de andra lurarna.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Bra tips, MH1c låter riktigt bra!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av seraj5:

v2 är bättre men vet inte hur de ställer sig mot de andra lurarna.

Varken hört Vsonic, Supra eller Soundmagic. Enbart Sonyn, den har mjuk diskant och skön rejäl bas utan att vara för jobbig. Kör man en låt med skön basgång är det lite klubbsound över dem. Men ändå tight bas utan slafs. Tycker dess ljudkaraktär är rätt unik, inte hört något som ens påminner.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =ezco=:

Bra tips, MH1c låter riktigt bra!

Har du något att jämföra de med? Vill gärna köpa lurar såsnabbtsom möjligt

Permalänk

Som Mumu55 ( som verkar väldigt rutinerad i ämnet ) säger så är dom lite unika i sitt ljud. Vet inte riktigt heller vad jag ska jämföra dom med. Skön bas och väldigt lent ljud över lag. Det enda jag inte gillar är kabeln, för den är verkligen värdelöst. Går som sagt att köpa med bättre kabel vilket rekomenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Varken hört Vsonic, Supra eller Soundmagic. Enbart Sonyn, den har mjuk diskant och skön rejäl bas utan att vara för jobbig. Kör man en låt med skön basgång är det lite klubbsound över dem. Men ändå tight bas utan slafs. Tycker dess ljudkaraktär är rätt unik, inte hört något som ens påminner.

Skrivet av =ezco=:

Som Mumu55 ( som verkar väldigt rutinerad i ämnet ) säger så är dom lite unika i sitt ljud. Vet inte riktigt heller vad jag ska jämföra dom med. Skön bas och väldigt lent ljud över lag. Det enda jag inte gillar är kabeln, för den är verkligen värdelöst. Går som sagt att köpa med bättre kabel vilket rekomenderas.

Kollade runt lite mer och verkar som att mh1c verkar vara bäst enligt flera andra så blir nog en beställning imorgon. Men vart kan man köpa de? Vad är skillnaden mellan recable och vanliga? Vill helst också skippa sony ericsson märket på sidan

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av seraj5:

Kollade runt lite mer och verkar som att mh1c verkar vara bäst enligt flera andra så blir nog en beställning imorgon. Men vart kan man köpa de? Vad är skillnaden mellan recable och vanliga? Vill helst också skippa sony ericsson märket på sidan

Köp recable varianten eller köp någon annan hörlur. Sony MH1/MH1C i standardutförande är helt värdelösa pga kabeln. Min tjej vägrar tex använda sina pga sladden.
Länken för recable igen
http://www.luckyears.com/earphones/re-cabled-sony-mh1/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Köp recable varianten eller köp någon annan hörlur. Sony MH1/MH1C i standardutförande är helt värdelösa pga kabeln. Min tjej vägrar tex använda sina pga sladden.
Länken för recable igen
http://www.luckyears.com/earphones/re-cabled-sony-mh1/

http://www.head-fi.org/t/632892/review-sony-mh1-the-best-kept...

Enligt den tråden är inte den med ericsson märket kompatibelt med nyare android mobiler? Har en oneplus one så det är android lollipop.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av seraj5:

http://www.head-fi.org/t/632892/review-sony-mh1-the-best-kept...

Enligt den tråden är inte den med ericsson märket kompatibelt med nyare android mobiler? Har en oneplus one så det är android lollipop.

Recable innehåller ingen mic. Standard 3.5mm. Funkar med allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Recable innehåller ingen mic. Standard 3.5mm. Funkar med allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för infon, blir nog att köpa idag, får se om jag kan få bort ericsson märket(tycker att det är fult) men inget viktigt. Är det värt och koppla de till min hegel super dac eller gör det ingen stor skillnad?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av seraj5:

Tack för infon, blir nog att köpa idag, får se om jag kan få bort ericsson märket(tycker att det är fult) men inget viktigt. Är det värt och koppla de till min hegel super dac eller gör det ingen stor skillnad?

Lyssna och testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Lyssna och testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha var en dum fråga köpte de inte idag (beslutsångest?), får se vilka jag köper, återkommer med vad jag tycker om de jag köpte med och utan dac till skillnad från fidelio x2. Tack för all hjälp gott folk!

Permalänk
Medlem

Har du köpt lurar än? MEelectronics m6 pro är typ det bästa du kan få för under 50 dollar.

http://www.amazon.com/MEElectronics-Universal-Fit-Noise-Isola...

IEM's som håller kvalitet som att de kostar 1000 kr+, men kostar 50 dollar. Bra ljud, löstagbar sladd, utseendemässigt ser de ut att vara top of the line-grejer, man får med comply tips (enligt många de bästa tips som finns på marknaden) plus 6 andra par, bland annat tri-flange.
Du får även två sladdar från början, en vanlig och en med mikrofon (tror att det är android remote på den).

resten av livet får du halva priset på nästa par om dina skulle gå sönder.

MEelectronics är bland det mest prisvärda i hela världen runt denna prisklass, ska köpa ett par m6 fastän jag redan har flera in ears.

http://www.head-fi.org/t/752533/m6-pro-impressions
video review: https://www.youtube.com/watch?v=tg1bEarMYls

vsonics lurar i prisklassen verkar skitbra också.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Har du köpt lurar än? MEelectronics m6 pro är typ det bästa du kan få för under 50 dollar.

http://www.amazon.com/MEElectronics-Universal-Fit-Noise-Isola...

IEM's som håller kvalitet som att de kostar 1000 kr+, men kostar 50 dollar. Bra ljud, löstagbar sladd, utseendemässigt ser de ut att vara top of the line-grejer, man får med comply tips (enligt många de bästa tips som finns på marknaden) plus 6 andra par, bland annat tri-flange.
Du får även två sladdar från början, en vanlig och en med mikrofon (tror att det är android remote på den).

resten av livet får du halva priset på nästa par om dina skulle gå sönder.

MEelectronics är bland det mest prisvärda i hela världen runt denna prisklass, ska köpa ett par m6 fastän jag redan har flera in ears.

http://www.head-fi.org/t/752533/m6-pro-impressions
video review: https://www.youtube.com/watch?v=tg1bEarMYls

vsonics lurar i prisklassen verkar skitbra också.

har inte köpt lurar än, vet inte vilka jag ska välja haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

har inte köpt lurar än, vet inte vilka jag ska välja haha

Jag tycker att tillbehören ensamt gör det värt att köpa m6, sen så säger folk också att ljudet ska vara bra för prisklassen.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595