In Win publikfriar med motoriserade datorlådan H-Tower

Permalänk
Melding Plague

In Win publikfriar med motoriserade datorlådan H-Tower

Med inspiration från Transformers demonstrerar In Win något så ovanligt som en motoriserad datorlåda, där sidoplåtarna faller isär och blottar ett motorhuvsliknande innandöme.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske något för redaktionens testrigg. Blir lite lättare att få värden i ett chassi jämfört med öppet om det bara skiljer ett knapptryck

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Fan vad naaajs

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Avstängd

Tekniknörderi på hög nivå

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kanske något för redaktionens testrigg. Blir lite lättare att få värden i ett chassi jämfört med öppet om det bara skiljer ett knapptryck

Skickades från m.sweclockers.com

Även då den är stängd har den ju liiiite stora hål. Så det skulle nog inte göra så mycket skillnad

Permalänk
Medlem

"I am Iron Man, driving over fat kids in my van..."

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det är kul att dom vågar experimentera!

Permalänk
Medlem

Kanske användbar för butiker/mässor att presentera nya datorkomponenter på ett mer effektfullt sätt, men för konsumenter har de nog bättre chassin med egen design som sticker ut från marknadens kolsvarta plast och plåt boxar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Gief me now! Synd att det är prototyper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ohh, hoppas den kommer till testlabbet

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Inaktiv

Riktigt grymt! Jag tror faktisk det finns en liten marknad för dessa chassin. Dock bryr sig många om ljudnivå idag och den bästa ljuddämpningen har den ej. Jag själv skulle vilja ha en grym fejkdator, som på alla sätt ser riktigt imponerande ut, men att man i verkligheten använder sig av en mer pålitlig maskin.
T.ex. ha moderkortet i ett akvarium med fiskar och allt, men i verkligheten är det en annan dator som körs. (moderkort är nog giftiga så fiskar är en dum ide)

Men om man även monterar hjul på chassit och en slang kopplat till luftintaget så kan man dessutom fungera som dammsugare, tänk vad det skulle imponera på damera att man låter ens server köra runt i lägenhet och dammsuga.

Permalänk
Medlem

Knappast ett chassi för oss dödliga. Men otroligt fräsigt!

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Avstängd

"En eventuell framtida prislapp uppskattas hamna på runtomkring 1 200 dollar, vilket motsvarar närmare 13 000 kronor inklusive moms."

Alldeles för lågt räknat, minst det dubbla men tror inte ens det räcker.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Vilket chassi! Självaste Optimus Prime blir ju avundsjuk!

Permalänk
Medlem

Fan, vill ha faktorn är så jävla hög!!!

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

Oj, snart behövs inte människan, dröjer inte länge innan datorn bygger sig själv.

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

"En eventuell framtida prislapp uppskattas hamna på runtomkring 1 200 dollar, vilket motsvarar närmare 13 000 kronor inklusive moms."

Alldeles för lågt räknat, minst det dubbla men tror inte ens det räcker.

Thermaltakes kopia hamnar väl på hälften, samtidigt som det är krokigt och snett.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smygolf:

Thermaltakes kopia hamnar väl på hälften, samtidigt som det är krokigt och snett.

Helt onödig kommentar som inte har med någonting att göra, så trött på människor som snöar in på en händelse som i sig är en bagatell, när det kommer till ThermalTake så ser jag inget fel med att de gör en billigare variant av något som annars är svindyrt för dem som inte har råd med Caselabs men vill ha ett sånt chassi, deras plagiat av Fractal Designs Define-serie kan knappast bli sämre då jag inte anser att Fractal Design levererar kvallité själva och med tanke på att FD's chassin inte är så dyra i sig så kommer de knappast att bli någon förlust för dem. Vill man ha Caselabs så köper man Caselabs, har man inte råd med dem så är det bra att det finns alternativ, vill man ha FD Define så köper man det, inget mer med det.
Vet heller inte vad du menar med att Thermaltake skulle vara krokigt och snett, har haft chassin från dem tidigare och de har varit väldigt gediget byggda.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se fler öppningsbara chassin, men föredrar att slippa elmotorer för att öppna/stänga. Skulle hellre se gasfjädrar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smygolf:

Thermaltakes kopia hamnar väl på hälften, samtidigt som det är krokigt och snett.

Ja inte kända för kvalité precis. Men å andra sidan så är faen inte Lian Li heller det med sina överprisade chassin. Jag har själv haft några stycken, som helt klart var måndagsexemplar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Ja inte kända för kvalité precis. Men å andra sidan så är faen inte Lian Li heller det med sina överprisade chassin. Jag har själv haft några stycken, som helt klart var måndagsexemplar.

Måndagsexemplar finns hos alla och ThermalTake har haft riktigt stabila chassin byggda på Chieftec Dragon's stomme

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Helt onödig kommentar som inte har med någonting att göra, så trött på människor som snöar in på en händelse som i sig är en bagatell, när det kommer till ThermalTake så ser jag inget fel med att de gör en billigare variant av något som annars är svindyrt för dem som inte har råd med Caselabs men vill ha ett sånt chassi, deras plagiat av Fractal Designs Define-serie kan knappast bli sämre då jag inte anser att Fractal Design levererar kvallité själva och med tanke på att FD's chassin inte är så dyra i sig så kommer de knappast att bli någon förlust för dem. Vill man ha Caselabs så köper man Caselabs, har man inte råd med dem så är det bra att det finns alternativ, vill man ha FD Define så köper man det, inget mer med det.
Vet heller inte vad du menar med att Thermaltake skulle vara krokigt och snett, har haft chassin från dem tidigare och de har varit väldigt gediget byggda.

Du är fri att tycka som du vill
Jag hade som producent blivit mer än pissed om en konkurent hade gjort som Thermaltake.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smygolf:

Du är fri att tycka som du vill
Jag hade som producent blivit mer än pissed om en konkurent hade gjort som Thermaltake.

Men du är ingen producent, du är en konsument och det jävligt lustiga i det här är att ALLTID annars när någon gör något och inte släpper in konkurrenterna så är det ett jävla gnäll om t.ex "Det är ju bara en form, man kan inte ha patent på en form" eller "Konkurrens är bra för oss kunder, då sänks priserna", det här är absolut ingen skillnad.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Måndagsexemplar finns hos alla och ThermalTake har haft riktigt stabila chassin byggda på Chieftec Dragon's stomme

En säck betong är tusan mer stabil. xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

En säck betong är tusan mer stabil. xD

Du har inte hängt med TT så värst mycket märker jag, förutom de chassin de hade som bygde på Chieftec Dragon så var deras WinGo V7000 riktigt bra, stabilt, bra kylning, gott om utrymme att bygga i osv, det enda som var minus på det var den plastiga luckan i fronten i ett annars 100% aluminiumchassi.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Du har inte hängt med TT så värst mycket märker jag, förutom de chassin de hade som bygde på Chieftec Dragon så var deras WinGo V7000 riktigt bra, stabilt, bra kylning, gott om utrymme att bygga i osv, det enda som var minus på det var den plastiga luckan i fronten i ett annars 100% aluminiumchassi.

Thermaltake's sortiment har jag bra koll på ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Men du är ingen producent, du är en konsument och det jävligt lustiga i det här är att ALLTID annars när någon gör något och inte släpper in konkurrenterna så är det ett jävla gnäll om t.ex "Det är ju bara en form, man kan inte ha patent på en form" eller "Konkurrens är bra för oss kunder, då sänks priserna", det här är absolut ingen skillnad.

What ever.....

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Fint transformer chassi men cable management var nog första problemet jag såg.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Inaktiv

Det var någon som nämnde att cable management skulle bli ett problem och jag håller nog med lite om just det. Ser grymt snyggt ut, och skulle nog passa in väldigt fint i vardagsrummet, om man inte hade ett litet barn som börjar bli fenomenal med att trycka på allt som ser ut som en knapp

Permalänk
Medlem

VILL HA!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli