AMD hajpar Radeon 300-serie i ny videosnutt

Permalänk
Medlem

@backfeed:

Om man kommer kunna bygga SFF system med tex CM's små chassin och spela i 4K så tror jag AMD faktiskt kommer kunna sälja rätt många Fiji.

Sen hoppas jag det kommer fler korta ATX och u-ATX chassin som helt och hållet skippar det vanliga uttrymmet framtill med HDD-vaggor och 5,25", som mao alltså är optimerade för ITX grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@Aleshi: Har sett AMD göra det förr... så chansningen lär nog vara 88.8% vild.

Göra vad? Jag förstår fortfarande inte vad du syftar på.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av napahlm:

Jag tänkte mer. Eset. Skyddar dig mot skadlig kod, exploits och bot*** (hör inte vad han säger som sista ord).
Reklamen är dubbelt så lång som AMD's teaser. Eset gör nog feta pengar på dessa må klipp

Ontopic. Dryga snuttar som man inte ger så mycket mer info. Läck lite bilder på nakna kretskort eller något sådant spännande i stället.

Särskilt när man var tvungen att se den fem gånger för att kunna titta på videon två gånger. Sista ordet är botnät.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

@backfeed:

Om man kommer kunna bygga SFF system med tex CM's små chassin och spela i 4K så tror jag AMD faktiskt kommer kunna sälja rätt många Fiji.

Sen hoppas jag det kommer fler korta ATX och u-ATX chassin som helt och hållet skippar det vanliga uttrymmet framtill med HDD-vaggor och 5,25", som mao alltså är optimerade för ITX grafikkort.

Jo, men det kan bli väldigt knepigt att få plats med både cpu-kylare och Fijis AIO-kylare i de riktigt små SFF-chassina (kommande DAN A4-SFX t.ex.).

Själv skulle jag också få lite problem i mitt förhållandevis stora Silverstone FT05, eftersom jag skulle köpa dubbla Fiji i så fall, och det finns bara förberedd plats för en 120mm (eller kanske 140mm) AIO-kylare i den såvida man inte tar bort 180mm-fläktarna i botten, men det är det sista jag skulle vilja göra.

Så för min del är som sagt de senare kommande och sannolikt längre tredjepartsvarianterna av Fiji med traditionell fläktkylning mer intressanta. Så länge som de inte överdriver med kort längre än 30 cm istället...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Ifall det är sant så får man ju hoppas att 390X presterar i likhet med GTX 980TI så Nvidia får lov att sänka priserna. Tror priset för ett GTX 980ti började på 650$

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av Pudeln:

Problem är bara att Mac:ar alltid kännts sega imo så att de hade ett snabbt chip hjälpte inte så mkt. Hade en polare som fick en Mac med PPC604 när den kom ut där nån gång på sent 90tal (har jag för mig det var) och den kändes seg som sirap jämfört med de premium PC som var på markanden samtidigt. Pentium II och III var ju rätt ok chip faktiskt samt de som AMD hade då. En Amigan låg ju efter minst en generation hela tiden på samma typ av chip som Maccen på 90 talet och gav en helt annan (läs: rappare) upplevelse.

Men du har rätt i att Nvidia kommer göra narr av AMD för deras senaste namnschema. Vi kommer nog se en liknande trollfilm som den AMD gjorde mot Nvidia under 970-skandalen.

Antar att din stackars polar fick en "SIBA" MAC (Performa serien eller vad den hette). Men nu var det ju knappast det som var poängen, varken nu eller då.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Vilket skulle göra att Svenska priset på R9 390X med moms och pålägg hamnar runt 4000 - 4500kr, vi får se vad det blir om en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Vilket skulle göra att Svenska priset på R9 390X med moms och pålägg hamnar runt 4000 - 4500kr, vi får se vad det blir om en vecka.

Ja ganska exakt 4000:-. Det är ju ett rekommenderat-pris. På lanseringsdag brukar priset ligga över rekommenderatpris, men i Sverige med våra prispressade e-handelssidor så brukar priserna överlag ligga lite under rekommenderatpris sedan.

Permalänk
Medlem

OJ vad frestad man blev....

Permalänk
Avstängd

Det är just det, "hype", bara hype.
Finns ingen anledning att hypa 300-serien, det är ju ändå samma gamla grejer från 200-serien under nytt namn.
Vi har redan sett det.

Det ända nya som möjligtvis är värt att hypa är då Fiji.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det är just det, "hype", bara hype.
Finns ingen anledning att hypa 300-serien, det är ju ändå samma gamla grejer från 200-serien under nytt namn.
Vi har redan sett det.

Det ända nya som möjligtvis är värt att hypa är då Fiji.

Vari ligger hypen?

Permalänk
Medlem

sämsta videon på länge...

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk

Ska bli väldigt skoj att se hur Fiji och 300 serien grafikkort kommer stå sig mot 900 serien för vi behöver verkligen förnyad konkurrens igen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Det är en bättre trailer

Men ser faktiskt ut som AMD skippar radialfläkten på standardkorten eller ser jag fel?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Vari ligger hypen?

Artikelrubriken säger att AMD hajpar Radeon 300 serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Artikelrubriken säger att AMD hajpar Radeon 300 serien.

Ja och ingen har hittills kunnat förklara rubriksättningen. Här hittar jag dock någon som sympatiserar med rubriksättningen, så då frågar jag, vari ligger hypen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Ja och ingen har hittills kunnat förklara rubriksättningen. Här hittar jag dock någon som sympatiserar med rubriksättningen, så då frågar jag, vari ligger hypen?

Nej, jag sympatiserar inte med någon hype. Jag tycker Radeon 300 serien är tråkigt skit (med undantag för Fiji).
Vet inte om det finns någon hype än möjligtvis den som SweClockers redaktion antyder att AMD försöker skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej, jag sympatiserar inte med någon hype.

Det har jag inte heller sagt. Du sympatiserade med påståendet att det är en hype. Då vill jag att du förklarar vari hypen ligger. Vad är det som är en hype? Hur är det en hype?

Skrivet av rektor:

Jag tycker Radeon 300 serien är tråkigt skit (med undantag för Fiji).
Vet inte om det finns någon hype än möjligtvis den som SweClockers redaktion antyder att AMD försöker skapa.

Du påstod att det var en hype, jag vill veta basen för det påståendet.

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Jag har alltid trott han säger "botnät/bot-nät"..jag vet iofs inte ens om det är något som finns eller vad för hemskheter sådana hittar på

http://sv.wikipedia.org/wiki/Botnet

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem

tackar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |