Uppdatera firmwire på SSD - Vad gäller?

Permalänk

Uppdatera firmwire på SSD - Vad gäller?

Tjena!

Skulle vilja uppdatera firmwiren på min Samsung 840 EVO då jag aldrig har gjort det på den. Det som får mig att tveka lite just nu är att jag har hört tidigare, typ när SSD:er var ganska färskt, att om man uppdaterar firmwiren så raderas innehållet. Jag har samtidigt nu läst på senare dagar att detta inte ska vara ett problem idag men tänker att jag kollar med forumets erfarenheter kring detta. Vad är det som gäller?

//GreatLinkan

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk

Du ska självfallet backa upp det som är viktigt. Jag har updaterat min 840...3-4 ggr alla gånger utan bekymmer.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Du ska självfallet backa upp det som är viktigt. Jag har updaterat min 840...3-4 ggr alla gånger utan bekymmer.

Ok, har du kört något OS på den eller har den bara varit för lagring?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11