Permalänk
Medlem

Usb portarna har slutat fungera!

Tjenare!

Precis som rubriken lyder så har usb portarna slutat fungera, började med att de där bak inte funkade så att jag var tvungen att koppla in musen på de 2 portarna där fram, sedan så kollade jag på en tutorial där man skulle gå in på device manager och av installera portarna, jag avinstallerade en port som hette "Generic USB hub" och direkt så slutade musen fungera och jag märkte även att båda de resterande usb portarna där fram på datorn lade av... Hur ska jag bära mig åt? Kan inte styra datorn med musen, min nätverksadapter går ej att använda men mitt tangentbord funkar fortfarande samt mitt midi keyboard!

TACK på förhand!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darino:

Tjenare!

Precis som rubriken lyder så har usb portarna slutat fungera, började med att de där bak inte funkade så att jag var tvungen att koppla in musen på de 2 portarna där fram, sedan så kollade jag på en tutorial där man skulle gå in på device manager och av installera portarna, jag avinstallerade en port som hette "Generic USB hub" och direkt så slutade musen fungera och jag märkte även att båda de resterande usb portarna där fram på datorn lade av... Hur ska jag bära mig åt? Kan inte styra datorn med musen, min nätverksadapter går ej att använda men mitt tangentbord funkar fortfarande samt mitt midi keyboard!

TACK på förhand!!

Pröva starta om datorn och se ifall windows försöker installera om enheten på nytt. "Generic USB hub" bör man inte avaktivera, ifall dina usb enheter krånglar så försök att uppdatera drivrutinen istället. Ifall du har en till dator så kan du alltid försöka köra teamviewer och fjärrstyra. Man kan navigera ganska bra med bara tangentbordet eller ännu bättre via cmd/DOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Tack så mycket William! Det funkade alltså med att stänga av och sätta på datorn, förstår dock inte varför detta sker då och då! Inte första gången detta problemet uppstår om man säger så :-)??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av darino:

Tack så mycket William! Det funkade alltså med att stänga av och sätta på datorn, förstår dock inte varför detta sker då och då! Inte första gången detta problemet uppstår om man säger så :-)??

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan ev bero på att du belastar portarna för mycket och att de har nån form av överströmsskydd som stänger av dem, i så fall kan du behöva fördela lasten bättre eller använda en hub med egen nätdel eller använda egen nätdel till det som kräver mycket ström.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av darino:

Tack så mycket William! Det funkade alltså med att stänga av och sätta på datorn, förstår dock inte varför detta sker då och då! Inte första gången detta problemet uppstår om man säger så :-)??

Skickades från m.sweclockers.com

I vissa fall kan det även vara lönt att kolla om en bios/UEFI-uppdatering löser problemen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)