Oculus VR visar skarpa Rift, handkontrollen Touch och Xbox-integrering

Permalänk
Proffsmobbare

Hmm, det verkar som att detta blir en dyr historia. Hade hoppats på en konsumentversion som är mycket billigare än dev kits. Känns inte som en leksak längre.

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett lägre pris utan dom där lurarna. Vill hellre köra mina egna som jag betala 2300kr för =p

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Rift med deras handkontroller + grymt surroundljud + mörkt rum + dead space = win femdubblad kalsongbudget.

Fixade inlägget

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Rift med deras handkontroller + grymt surroundljud + mörkt rum + dead space = win.

Låter grymt, kan tänka mig många spel som kommer skrämma skiten ur en.

Men med ett headset på huvudet kan man skippa det mörka rummet tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Rift med deras handkontroller + grymt surroundljud + mörkt rum + dead space = win.

Dead Space är väl tredjeperonsperpektiv? Klart att det fungerar men tror upplevelsen blir bäst i första person

Skräckspel i mörka rum är något jag gillar i vilket fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Asså tänk er spela Amnesia TDD med Oculus samt att man får hålla i lantern själv med kontrollen.. Fy i hel*ete alltså! People WILL die seriöst xD

Oh! och nu fick du på mig på hypetåget igen!
Jag vill ha en oculus

Nu kanske jag missade detta men förljer xboxkontrollern med kostnadsfritt eller är den subvensionerad och medskickad av microsoft för att visa goodwill och få ut sin plattform så mycket som möjligt?
Om den är gratis så förbokar jag en oculus så snart det går för då är det lätt värt det. Ett komplett paket med allt du behöver som "bara funkar out of the box".

Var väldigt mycket apple över deras event men tycker dom gjorde det bra ändå, allt vara bara lite för amazing emellanåt ^^;

EDIT:
länkar det 51 minuter långa event om någon är intresserad.

Hade helt tappat intresset för oculus för en månad sedan då så många andra aktörer dykt upp men nu är jag tillbaks på tåget :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Hoppas någon gör en mod för att stödja Oculus i Fallout 4, verkar som det skulle vara en bra kombination.

Permalänk
Medlem

Microsoft har nog inte betalat något . dom har nog i princip frågat om dom vill ha oculus stöd i dx12 . då lär dom partnaupp med MS annars kanske det inte fungerar så bra ... Sen tvinga med xbox one dosor för att driva upp sin försäljning. Och naturligt vis hitta på ett sätt för art bruka oculus med xbox trots undermålig prestanda alltså en gimmick som låtsas TV rummet . håg menar spela ett bil spel med oculus då vill man ju för fan sitta i bilen inte et virtuellt TV rum med en TV . men det är nog för att man inte ska se hur lågupplöst xbox spelen är . fan tappa hoppet totalt för cv1 . å inbyggda hörlurar omfg .

Skrivet av anon162230:

Haha, Microsoft har säkert betalat skjortan för detta. Säkert därför de höll tillbaka specifikationerna på Oculus för att den även skulle passa XBONE på något sätt.

PC behöver separeras från konsoler helt och hållet, det är inte hållbart att spel- och hårdvarutillverkare håller tillbaka PC:ns utveckling pga konsolernas låga specifikationer.

Konsolerna är som ett utvecklingsbromsande virus som måste sättas i karantän från PC:n.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Mycket intressant - fast var är handskarna med tactile/haptic feedback?

Keanu Reeves i "Eagle pose" - "I can crash your board from here, man!"

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@PeanutPowerz:
Kanske när 4:an dyker upp så kan det kanske finnas first-person som alternativ i VR-mode:)

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Hoppas "bygeln" inte är i vägen för over ear hörlurar bara(Mina HD650 hade passat perfekt till vr..) Sen har man redan några 360 kontrollers liggandes så hoppas inte prispåslaget blir allt för stort(Prisjakt)

Lite orolig för upplösningen, text fonten i spel kommer till exempel att behöva vara väldigt stor. Visst 4k är ju inte lätt att driva men har man inte kraften så ser jag inte varför det skulle vara något problem att spela i 1080p, skulle minska screen-door effekten också. Kanske skulle bli ett problem med 4k + 90hz dock.

Annars är det väl trevligt med OLED och native support i W10.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Rift med deras handkontroller + grymt surroundljud + mörkt rum + dead space = win.

Skrivet av Tony32:

Asså tänk er spela Amnesia TDD med Oculus samt att man får hålla i lantern själv med kontrollen.. Fy i hel*ete alltså! People WILL die seriöst xD

Är riktigt sugen på horror i kombination med rift'en! Routine ser riktigt lovande ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Mycket trevligt, bortsett från avsaknad av Nimble Sense, åtminstonde vad mitt öga ser? Vad hände?

Oculus har väl sagt att teknik från Nimble tidigast kommer till användning i CV3.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."