Permalänk

Hjälp ang. processor/kylar fäste

Hejsan.
Jag har köpt en ny processorkylare och fläkt till min dator, men när jag skulle byta så upptäckte jag att fästet är helt fel till moderkortet.
Fästet som ska sitta på moderkortet finns dock inte kvar (förra ägaren måste ha kastat det) då det också sitter en helt annan slags kylare på den.
Någon som vet vart man kan få tag på rätt fäste?
Bidogar två bilder.

På bild 1 här är det fästet som är fel

Bild 2 är det fästet jag ska ha

Just ja, glömde säga namnet på moderkortet, det är ett Gigabyte GA-MA69VM-S2

Tacksam för alla svar

Visa signatur

¤¤Tjejen som inte blir rädd för att bli smutsig¤¤

Permalänk
Medlem

har nog liggande nått gammalt AMD fäste ska kika efter
Nix har bara den gamla med 2 skruvar för sockel 939 sen nya för AM3 sockel

Men nån annan kanske har original sockel som ligger och skräpar som dom kan kasta till dig

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

har nog liggande nått gammalt AMD fäste ska kika efter

det vore supersnällt isåfall

Visa signatur

¤¤Tjejen som inte blir rädd för att bli smutsig¤¤

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

undra om nya AM3 sockel skulle passa

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

skulle haft en så snart som möjligt beställa från utlandet kan ta lång tid ibland

Visa signatur

¤¤Tjejen som inte blir rädd för att bli smutsig¤¤

Permalänk
Medlem

Det är samma på AM2 och AM2+ också, tror även det är samma på Socket 939. Så det borde finnas någon som har något sådant liggandes. Annars är det väl, leta på tradera etc. Eller fråga någon lokal datorbutik som har något liggandes i skroten?

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Skrivet av OsNy:

Det är samma på AM2 och AM2+ också, tror även det är samma på Socket 939. Så det borde finnas någon som har något sådant liggandes. Annars är det väl, leta på tradera etc. Eller fråga någon lokal datorbutik som har något liggandes i skroten?

Hoppas någon här har en liggandes Tradera har jag småkollat runt på, dom butikerna jag har kollat med har inga liggandes dom slänger för fort

Visa signatur

¤¤Tjejen som inte blir rädd för att bli smutsig¤¤

Permalänk
Medlem

ska höra med en vän han har några kompisar som håller på med gamla datorer och har en det skrot får vänta tills han vaknar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

ska höra med en vän han har några kompisar som håller på med gamla datorer och har en det skrot får vänta tills han vaknar

det vore jättebussigt isåfall

Visa signatur

¤¤Tjejen som inte blir rädd för att bli smutsig¤¤

Permalänk
Medlem

Har hört med grabbarna dom har ingen fäste liggande.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

Har hört med grabbarna dom har ingen fäste liggande.

okej synd

Visa signatur

¤¤Tjejen som inte blir rädd för att bli smutsig¤¤