Asus utesluter inte förvärv av HTC

Permalänk
Melding Plague

Asus utesluter inte förvärv av HTC

Förlusttyngda telefonmakaren HTC kan komma att förvärvas av Asus, vars styrelseordförande Jonney Shih sagt att en affär inte är uteslutet. Det skriver nyhetsbyrån Reuters.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Organisk tillväxt? Det var då ett uttryck jag inte hade hört tidigare (För er andra som inte heller hade det; Kort sagt innebär organisk tillväxt att företaget växer med sin egna kraft. Om ett företag köper ett annat företag för att expandera, räknas det inte som "organisk tillväxt".)

Hursomhelst skulle inte jag se det som något negativt om Asus köpte HTC, speciellt inte om det enda andra alternativtet är att HTC försvinner.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneCool:

Organisk tillväxt? Det var då ett uttryck jag inte hade hört tidigare (För er andra som inte heller hade det; Kort sagt innebär organisk tillväxt att företaget växer med sin egna kraft. Om ett företag köper ett annat företag för att expandera, räknas det inte som "organisk tillväxt".)

Hursomhelst skulle inte jag se det som något negativt om Asus köpte HTC, speciellt inte om det enda andra alternativtet är att HTC försvinner.

Ett väldigt vanligt uttryck inom affärsvärlden.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Snusfri

Hoppas att de kommer att fortsätta att släppa WP-telefoner även i fortsättningen om nu Asus köper HTC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det kan säkert vara bra. HTC- och Asus-telefoner kan rikta sig till två olika grupper, t.ex. Premium/high end/business för HTC (lite som det varit) och Asus mer konsumentinriktad. Samtidigt kan de låna teknik av varandra och pressa kostnader tack vare större volymer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

De satsar på att bli lika urvattnade som Samsung alltså...

Permalänk
Medlem

Synd att det gått så dåligt för HTC. M7 är den bästa telefonen jag använt, prövat många nya idag som inte alls känns lika bra. Dock tråkigt att deras nyare lurar som M8 och M9 känns sämre än M7an.

Permalänk
Medlem

Vad händer med HTC Re Vive?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DanneCool:

Organisk tillväxt? Det var då ett uttryck jag inte hade hört tidigare (För er andra som inte heller hade det; Kort sagt innebär organisk tillväxt att företaget växer med sin egna kraft. Om ett företag köper ett annat företag för att expandera, räknas det inte som "organisk tillväxt".)

Hursomhelst skulle inte jag se det som något negativt om Asus köpte HTC, speciellt inte om det enda andra alternativtet är att HTC försvinner.

Organisk tillväxt är ett mycket vanlig uttryck gällande företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Må det ske. Som en stolt ägare till One M7 så kan jag säga att både M8:an och M9:an var besvikelser. Eftersom Asus är en av de bästa inom konsumentelektronik så ser jag bara positivt på den synergin som kan uppstå mellan dem!

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Entusiast

Hade själv en M7, en M8 och nu en M9. Helt ärligt, ni som påstår att M7 är den bästa vet ju inte vad ni pratar om, allt är ju objektivt bättre på de senare, bortsett ifrån formfaktorn, som ju är subjektiv i viss mån.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Så länge HTC får vara HTC så är det väl okej. Sense är det bästa som har hänt Android.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Synd att det gått så dåligt för HTC. M7 är den bästa telefonen jag använt, prövat många nya idag som inte alls känns lika bra. Dock tråkigt att deras nyare lurar som M8 och M9 känns sämre än M7an.

Jag håller helt med dig, skriver på telefonen i denna stund. Alltifrån byggkvaliteten till tåligheten är bland det bästa jag upplevt på en telefon.
Det är lite synd bara att jag den här så fruktansvärt usel batteritid, verkligen dess akilleshäl. Jag får ladda den minst 2 gånger/dag för att den ska klara sig, även då med energisparläget på. Önskar att fler tillverkare kunde satsa på att släppa lite tjockare modeller istället för "super-ultra-mega-hyper-thin" modeller och trycka in ett kraftfullare batteri istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Jag håller helt med dig, skriver på telefonen i denna stund. Alltifrån byggkvaliteten till tåligheten är bland det bästa jag upplevt på en telefon.
Det är lite synd bara att jag den här så fruktansvärt usel batteritid, verkligen dess akilleshäl. Jag får ladda den minst 2 gånger/dag för att den ska klara sig, även då med energisparläget på. Önskar att fler tillverkare kunde satsa på att släppa lite tjockare modeller istället för "super-ultra-mega-hyper-thin" modeller och trycka in ett kraftfullare batteri istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Batteritiden på min räcker för en dag, kanske lite till. Men det är problemet med dom flesta telefoner idag, man vill ju gärna kunna ha en halv veckas batteritid i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Jag håller helt med dig, skriver på telefonen i denna stund. Alltifrån byggkvaliteten till tåligheten är bland det bästa jag upplevt på en telefon.
Det är lite synd bara att jag den här så fruktansvärt usel batteritid, verkligen dess akilleshäl. Jag får ladda den minst 2 gånger/dag för att den ska klara sig, även då med energisparläget på. Önskar att fler tillverkare kunde satsa på att släppa lite tjockare modeller istället för "super-ultra-mega-hyper-thin" modeller och trycka in ett kraftfullare batteri istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med om att HTC haft törstiga mobiler, hade en HTC för runt 6 år sedan, det var deras flaggskepp då. Välbyggd, men batteritiden var riktigt dålig tyvärr, böt till Samsung SGS2 och har sedan dess inte sett någon anledning att byta bort Samsung. Det är egentligen bara Apple och Samsung vi kräsna användare kan välja mellan, vilket jag tycker är tråkigt.
Men åter till topic, HTC har inte förstått vad användarna vill ha, och det har visat sig genom sjunkande försäljning under många år.

Däremot är jag nöjd med tunna lätta mobiler, vill absolut inte ha tillbaks tegelstenarna från begynnelsen. Jag har för vana att alltid ladda mobilen när jag åker hem från jobbet i bilen, och eftersom SGS6 laddar så snabbt med en adaptiv charter så är den fulladdad vid ankomst 40min senare.

Permalänk

Tråkigt. Hoppas HTC får sanna kvar på mobil-marknaden, annars vet jag inte vad jag ska köpa längre.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Grymt imponerad av ASUS, de går från klarhet till klarhet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Så länge HTC får vara HTC så är det väl okej. Sense är det bästa som har hänt Android.

Konverterade igår min HTC One till Google Play Edition och tusan va skönt det är o slippa Sense.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Adam West:

Jag håller helt med dig, skriver på telefonen i denna stund. Alltifrån byggkvaliteten till tåligheten är bland det bästa jag upplevt på en telefon.
Det är lite synd bara att jag den här så fruktansvärt usel batteritid, verkligen dess akilleshäl. Jag får ladda den minst 2 gånger/dag för att den ska klara sig, även då med energisparläget på. Önskar att fler tillverkare kunde satsa på att släppa lite tjockare modeller istället för "super-ultra-mega-hyper-thin" modeller och trycka in ett kraftfullare batteri istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Friterad:

Batteritiden på min räcker för en dag, kanske lite till. Men det är problemet med dom flesta telefoner idag, man vill ju gärna kunna ha en halv veckas batteritid i alla fall.

När jag gick från M7 till M8 fick jag ut ungefär 100% bättre batteritid, helt enorm förbättring. Gick från 2-2,5h SOT till 4-5h, och standby tiden blev också den bättre. Sedan kom ju Lollipop som försämrade den ganska mycket, en uppdatering som borde ha jobbats på hos Google ett bra tag till.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

asså.. om HTC kunde fixat sin mjukvara som känns som ITunes, riktigt ostabil och gör inte det den ska, dvs överföra medie filer o göra backup av telefonen.. nee HTC vart bra förut, men nu på senare tid ska de bygga in batteri o hålla på.. inte konstigt att de förlorar kunder.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Så länge HTC får vara HTC så är det väl okej. Sense är det bästa som har hänt Android.

Jag menar väl det, visst kan dom dela det som sitter under huven, men Sense hoppas jag verkligen får vara ifred.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Citat:

To clarify the news on Asustek will not rule out the possibility of acquiring HTC Corp.
1. Date of occurrence of the event: 2015/06/15
2. Company name: HTC Corporation
3. Relationship to the Company (please enter "head office" or "subsidiaries"): Head office
4. Reciprocal shareholding ratios: N/A
5. Name of the reporting media: Liberty Times, etc.
6. Content of the report: Please refer to the news on media.
7. Cause of occurrence: We strongly deny the news. We didn’t contact Asusteck and will not consider the acquisition. As an international brand, HTC will continue to design world-class innovative smart devices through its pursuit of brilliance brand promise.
8. Countermeasures: None
9. Any other matters that need to be specified: None

http://investors.htc.com/phoenix.zhtml?c=148697&p=irol-newsAr...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"