Radeon R9 Fury X i fler bilder – får sleevade vattenslangar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Titan X lämpar sig inte i HPC-byggen då det typiskt behöver DP, men finns andra områden som t.ex. rendering där mycket VRAM är väldigt användbart men det är typiskt fullt tillräckligt med SP. Ett populärt sådant program som för tillfället bara stödjer CUDA (men ska komma OpenCL stöd) är Octane Render.

Detta är ett område där R9 Fury X blir helt ointressant om det visar sig att det har 4GB VRAM.

Ja alla FP32 program funkar det till men dom är fåräknade nar när vi snackar om professionell användning. När det kommer till FP64 är till och med gamla GTX580 fortfarande snabbare än Titan X, vilket är pinsamt med tanke på hur många år som gått sedan det var nytt.
Man kan inte ens hjälpa till med Folding med ett Titan X, hur tänkte dom där?

Och ja du har helt rätt i att Fury med sina 4GB VRAM är helt bortkopplat från alla sorters program där VRAM är av betydelse. 4GB är rent ut sagt skrattretande lite för ett kort i prisklassen 10k+.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Ja alla FP32 program funkar det till men dom är fräknar när vi snackar om professionell användning. När det kommer till FP64 är till och med gamla GTX580 fortfarande snabbare än Titan X, vilket är pinsamt med tanke på hur många år som gått sedan det var nytt.
Man kan inte ens hjälpa till med Folding med ett Titan X, hur tänkte dom där?

Och ja du har helt rätt i att Fury med sina 4GB VRAM är helt bortkopplat från alla sorters program där VRAM är av betydelse. 4GB är rent ut sagt skrattretande lite för ett kort i prisklassen 10k+.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock efter 400/500 bytte Nvidia spår, korten blev för törstiga om man skulle ha båda delar (beräkning och spelprestanda). därför AMD halkat efter lite i watt racet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dock efter 400/500 bytte Nvidia spår, korten blev för törstiga om man skulle ha båda delar (beräkning och spelprestanda). därför AMD halkat efter lite i watt racet.

Vanliga Titan är väl inte så mycket törstigare än Titan X?
Vad jag kan läsa så har bägge en TDP på 250W.

Skickades från m.sweclockers.com

typo
Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Vanliga Titan är väl inte så mycket törstigare än Titan X?
Vad jag kan läsa så har bägge en TDP på 250W.

Skickades från m.sweclockers.com

TDP är väldigt grovt räknat. Men titan x är mer för spel eller beräkningar med single precision.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar