Bethesda släpper första trailern från Doom

Permalänk
Musikälskare

Inte imponerad, såg mindre bra ut de där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hoppas de inspireras av filmen. Tyckte den var riktigt badass på vissa ställen.

Sen, en fet action-FPS går ju alltid hem om det görs rätt. Trött på Modern Warfare shooters.

Permalänk
Medlem

Det har hänt en del sedan 1994 och Doom 2.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Ett spel jag gärna skriver en kod och får alla weapons och godmode, sen bara kötta.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

DOOM3 var rätt ballt, men hade lite jobbig grafik, trots det är varje DOOMspel ett givet köp.
Grafiken i DOOM4 ser ju faktiskt riktigt bra ut.

Undrar om dom använt den djupa storyn som det första DOOM skulle haft! Troligen inte, men det vore häftigt

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Hela presentationen här:
https://www.youtube.com/watch?v=2KApp699WdE
(Original - inga stream-glitches)

(Väldigt bra presentation!)
Presentationen börjar 23:00 (Doom är först ut)
Fallout börjar vid 1:04:45

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Mja, Rage var inte så mycket att hurra för, vare sig spelmässigt eller grafikmässigt. Då var Carmack fortfarande kvar på ID. Bara för att man har gjort ett eller två spel som är bra är det absolut ingen garanti att uppföljare eller nya spel blir bra

Jo men då hade han ju MegaTexture i id Tech 5.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de gått ifrån orginalet så mycket. Lite för mycket Konsollifiering.

En uppgraderad Brutal Doom hade varit rätt väg.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter mycket trevligt! Hittade lite bilder i 4K-upplösning:

Dold text

Källa: WCCFtech
IDDQD ftw

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Låter mycket trevligt! Hittade lite bilder i 4K-upplösning:

Källa: WCCF tech
IDDQD ftw

Helt klart ett måste då man spelade dom andra ju och doom 3 var ju snyggt för sin tid . så detta ser jag fram emot

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

Tråkigt att de gått ifrån orginalet så mycket.

Mmm.. Jag tycker också att de har gått ifrån formatet lite för mycket - vad som gör Doom till Doom.
Påminner för mycket om andra spel som finns nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Aha, tack.
Då är nya Doom rätt ointressant.

När snillet Carmack var med, då visste man ju att när id software släppte ett nytt spel så var det med en toppmodern motor som låg i framkant som vad var möjligt. Det var spännande.

Första gången jag såg Quake tappade jag hakan. Jag vart helt tagen. Jag bara wow!

Så var det fram tills Quake 3.
Quake 3 motorn används fortfarande i moderna spel, vilket är helt sjukt med tanke på att det släptes 99!

Hoppas de lägger mycket tid och utveckling på att få en bra multiplayer, gärna balancera hela MP delen utifrån duel 1vs1 så man kan ha lite kul igen!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Doom 3 var skräck som man faktiskt blev rädd av. Det där såg mer ut som en tråkig splattfilm :s

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Doom var ett av de absolut första spelen jag spelade på PC, det och Wolfenstein. Jag kan inte ha varit gammal vid den tiden :D, tror jag var 3-6 år.
Kommer fortfarande ihåg alla koder utantill fast jag inte spelat sen dess, det säger väl lite om hur minnesvärt det var.
Jag var livrädd för spelet, fast jag spelade med odödlighet :D.
Det som var läskigast för mig var Revenants, kommer ihåg att jag tittade på en dokumentär om enormt djupa gruvor och hade mardrömmar om att jag vandra runt där jagad av dessa.

Jag är inte överdrivet imponerad av trailern, men det ska nämnas att jag såg Fallout 4s trailer innan och det är svårt att imponera efter det.
En av sakerna jag inte gillar är hur fiender lyser som julgranar efter att man gjort skada på dem för att visa att man kan springa fram och klicka på dem och därmed avrätta. Det tar bort mycket av inlevelsen när de helt plötsligt blir målade.
Det är lätt att förstå att de vill ha kvar alla ikoniska vapen ifrån tidigare installationer, de är dock väldigt basic, jag hoppas att de också lägger till nya intressanta vapen.

Det jag tyckte såg mest intressant ut var powerupen man kunde ta i multiplayer som gjorde att man kunde bli en revenant. Jag hoppas innerligt att det finns flera monsters form man kan ta med denna och att det även finns något liknande i singleplayer.
Doom 3 hade problemet att det var så satans mörkt att man knappt såg någonting, samt att det man faktiskt såg var så likt igenom hela spelet.
Det är riktigt kul att se att vi nu får en lite ljusare mer detaljerad och varierad värld, istället för att bara vandra i klaustrofobiska rymdkorridorer.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

Blev åksjuk, pallar inte sådana spel längre haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Känns som att det är för unga människor som utvecklat spelet. Fick intrycket att det bara är röjande. Det var väl den där smygande skräckkänsla som gjorde DOOM bra.

Kommer dock bara spela Arma 3 tills 4an kommer. Så jag hade inte spelat det även om det hade varit bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Alltså det jag gillade med Doom 3 var att det stundvis var ett riktigt mongo-skräckspel och ibland riktigt med action. Är det bara action nu?

Jo, främst pga alla som gnällt men ändå aldrig blir nöjda, sorgligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Gör så här, ta och köp Doom Complete Bundle, (http://store.steampowered.com/sub/18397/) och lira runt lite så kommer du omvärdera ditt tycka för Doom 3 och komma fram till att det är totalt skit! Det var häftigt när Carmack visade teaser klippen på Doom 3 år 2002 och lite häftigt var det i inledningen av Doom 3 precis i samma stund demonerna dyker fram men sedan störtdyker spelglädjen rakt ner i avgrunden. Doom 3 kommer för mig alltid vara ett showcase/techdemo för Carmack och id Tech motorn och ett ovärdigt spel i Doom serien, det är som dag och natt mellan de klassiska spelen och Doom 3. Vad jag såg av Doom 4 verkar tyvärr inte vara lovande. Det ser ut som om de utvecklat det för konsollerna i första hand.

Haters gonna hate, när blir ni bakåtsträvare någonsin nöjda ? 1.6 lirare ? Vi som gillade d3 fick ju faktiskt mindre uppmärksamhet nu i och med att de börjar lika serious sam igen. Jag tillhör en av dem som gillade doom 3 och visionen de hade med det, mer så än half life 2. Det var riktigt tekniskt imponerade för sin tid och jag tyckte blenden mellan klaustrofobiska miljöer, lite mer story, lite mer skräck och mörkt som satan gjorde sig riktigt bra. Att du tyckte de var skit är din personliga åsikt.

Skrivet av Ertiyed:

Tråkigt att de gått ifrån orginalet så mycket. Lite för mycket Konsollifiering.

En uppgraderad Brutal Doom hade varit rätt väg.
https://youtu.be/oSzYliSASKc

De är ju precis vad de är, vilket är bra. Hade själv föredragit om spelet var mer som doom 3 dock. D3 med ett par moddar är riktig njutning.

Skrivet av Findecanor:

Mmm.. Jag tycker också att de har gått ifrån formatet lite för mycket - vad som gör Doom till Doom.
Påminner för mycket om andra spel som finns nu.

Fast nej, det går ju mer och mer tillbaka till vad d1,d2 var. De har lite gimmicks här och var men de som ville ha d1,d2 i modern tid borde ju blir något nöjda nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

Haters gonna hate, när blir ni bakåtsträvare någonsin nöjda ? 1.6 lirare ? Vi som gillade d3 fick ju faktiskt mindre uppmärksamhet nu i och med att de börjar lika serious sam igen. Jag tillhör en av dem som gillade doom 3 och visionen de hade med det, mer så än half life 2. Det var riktigt tekniskt imponerade för sin tid och jag tyckte blenden mellan klaustrofobiska miljöer, lite mer story, lite mer skräck och mörkt som satan gjorde sig riktigt bra. Att du tyckte de var skit är din personliga åsikt.

De är ju precis vad de är, vilket är bra. Hade själv föredragit om spelet var mer som doom 3 dock. D3 med ett par moddar är riktig njutning.

Fast nej, det går ju mer och mer tillbaka till vad d1,d2 var. De har lite gimmicks här och var men de som ville ha d1,d2 i modern tid borde ju blir något nöjda nu..

nja, det känns som att dom har tittat på vad doom 1/2 är IDAG och utgått efter det... när spelen kom på 90 talet, å man satt som liten pojkspoling å lirade med enbart tangentbordet, så var det knappast adrenalinpumpande action jag minns, snarare stundvis ett segt skräckspel mkt likt den i 3an, och med lagom action för att inte tråka ut en emellan skräcksekvenserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Jag tyckte jag såg en del rött också. Väldigt mycket rött!!!

Du fattar vad jag menade, smartskalle

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Entusiast

Förstår inte riktigt att folk redan gnäller på att det är anpassat för konsoler baserat på en tidig trailer. Seriöst? Hur gnällig får man vara och är ni helt nya i spelvärlden?

MAN KAN INTE LITA PÅ TRAILERS!!!

Vidare brukar de använda en konsol eller i alla fall en handkontroll när de ska visa upp game play eftersom det blir mycket mjukare än med mus och tangentbord. Bara dumt att göra hela publiken åksjuk.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

De är ju precis vad de är, vilket är bra. Hade själv föredragit om spelet var mer som doom 3 dock. D3 med ett par moddar är riktig njutning.

Fast nej, det går ju mer och mer tillbaka till vad d1,d2 var. De har lite gimmicks här och var men de som ville ha d1,d2 i modern tid borde ju blir något nöjda nu..

Jo det märks helt klart att det är åt det hållet de har gått. Fast samtidigt har de skruvat ner det en massa med färre fiender, de flesta fienderna ser likadana ut (i min mening) och så går det för sakta. Alltså för lite slakt/köttande och för mycket siktande och planerande.
Antagligen går ju FOV att ändra. Jag blev lite snurrig av att kolla på videon hehe.

Sen undrar jag för övrigt hur de gjort med kartorna? Kommer det vara linjära kartor eller kommer det vara som de första 2?

Permalänk

Ja.. det har du ju rätt i.. Rusha runt på mars och panga med en hagelbrakare samt dela demoner på mitten känns ju mycket mer som ett krigsspel än bla battlefield, och spel som Arma osv?
Ser väl Doom lite mer som en fastphase-shooter än ett krigsspel om man ska lägga dem i kategorier..

Din erfarenhet av krigsspel kanske ej varit så bra pga att du ej varit duktig i dem?

Skrivet av Ase:

Härligt både Doom & UT nästa år ,så skönt med nåt annat än fjolliga krigsspel ala battlefield cod & va dom nu heter.