Xbox One blir bakåtkompatibel

Permalänk
Medlem

Kanon tycker jag.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Skrivet av strejf:

Detta + Windows 10 + Cortana + streaming till Windows 10 från Xbox One = bye bye Sony.

Är det inte du som tidigare tjatat om att remoteplay och shareplay endast är en gimmick? Nu är det helt plötsligt en jättebra grej även om du blir begränsad till samma nätverk som x1.

Bakåt kompatibilitet är bara onödigt.

Windows 10 är väldigt nice speciellt när ms släpper fler och fler "exklusiva" spel till pc. Behöver inte längre tänka på att skaffa x1 vid sidan om ps4 och pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Är det inte du som tidigare tjatat om att remoteplay och shareplay endast är en gimmick? Nu är det helt plötsligt en jättebra grej även om du blir begränsad till samma nätverk som x1.

Bakåt kompatibilitet är bara onödigt.

Windows 10 är väldigt nice speciellt när ms släpper fler och fler "exklusiva" spel till pc. Behöver inte längre tänka på att skaffa x1 vid sidan om ps4 och pc.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan jag faktiskt inte komma ihåg att jag någonsin har sagt om remoteplay och shareplay.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Det kan jag faktiskt inte komma ihåg att jag någonsin har sagt om remoteplay och shareplay.

Ah ok.. Kan gott och väl hända det är jag som minns fel också. Inte så lätt att hålla reda och skillnad på alla MS fanboys

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt hellre sett att man kunde spela spel till original-Xbox på Xbox One. Bakåtkompatibiliteten som 360 erbjöd var ju ganska kass.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Gissar att det som menas är att Xbox360 var i stort sett designad som en PC, även om CPUn var PowerPC baserad så var själva designen och hur komponenter kopplas till varandra väldigt lik en traditionell PC.

Tidigare stödde ju ms Windows på ppc... Mao kan det vara samma os osv i botten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter ju jättebra