Min mic funkar ej på mitt qpad qh85 headset

Permalänk

Min mic funkar ej på mitt qpad qh85 headset

Hej jag köpte ett nytt headset för några dagar sen, ett qpad qh85. Det funkar jättebra med ljudet men min mic funkar inte. Har gjort så mitt headset är standard enhet för uppspelning och inspelning. Har också försökt att koppla i headsetet på både bak och fram på datorn men funkar inte ändå. Tack för era svar på förhand

Här är mitt Headset

Permalänk
Medlem

Uppdaterat dina drivrutiner till ljudkort? Testat i moderkort och (möjligtvis externt ljudkort?). Testat på annan dator? Kopplat ur micken från headsetet och satt in igen? Kopplat ur och satt in i volymkontroll-biten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av LinusTrulsson:

Uppdaterat dina drivrutiner till ljudkort? Testat i moderkort och (möjligtvis externt ljudkort?). Testat på annan dator? Kopplat ur micken från headsetet och satt in igen? Kopplat ur och satt in i volymkontroll-biten?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har testat allt du föreslog men funkar inte ändå. Tror du att det är headsetet det är fel på då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorkmans:

Jag har testat allt du föreslog men funkar inte ändå. Tror du att det är headsetet det är fel på då?

Har du testat headsetet i en annan dator utan att få ljud tror jag verkligen det är mikrofonen som är trasig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro