Ark: Survival Evolved officiell tråd!

Permalänk
Avstängd

Officiell tråd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Ja diggar spelet, kom upp till level 25 första dagen på officialServer 7 men nu är den tydligen ddosad och vart nere sen igår kväll så bara bita i det sura äpplet o börja om på annan server. Tycker om spelet väldigt mycket och att det inte är för lätt gör saken ännu bättre, att tamea ska ju ta sin tid precis som det gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Prestandan är ju helt åt helvete. Med min dator får jag inte ens 30 fps, på absolut lägsta inställningarna.
Jag kan spela de flesta titlarna på high med 60 fps men det här är inte ens spelbart även fast spelet ser värre ut än Minecraft på lägsta. Luktar Money grab lång väg.

1055T @ 4GHz, HD6950, 8GB RAM (1080P)

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Prestandan är ju helt åt helvete. Med min dator får jag inte ens 30 fps, på absolut lägsta inställningarna.
Jag kan spela de flesta titlarna på high med 60 fps men det här är inte ens spelbart även fast spelet ser värre ut än Minecraft på lägsta. Luktar Money grab lång väg.

1055T @ 4GHz, HD6950, 8GB RAM (1080P)

Vilka titlar menar du för att nyare titlar med den riggen på high kör du då inte i 60 fps. Sen att spelet behöver optimeras är ju omtalat av utvecklarna. Om någon ångrar sig så kan man ju häva köpet via steam

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Hur går de för folk ca 1 vecka in då? Själv är jag 48 på min andra gubbe då official server 7 blev ddosad och låg nere så var tvungen att börja om. Var 39 på server 7.
Spelar nu på The-Official-EU-99 eller va fan den heter.
Folk som är sugna på att spela tillsammans kan ju höra av sig. Vi funderar på att försöka bygga upp en "stad" för flera tribes bakom samma mur. Så slipper man att tribe members stjäl men alla skyddar varandra. Kan ju också bli roligare i late game.
Vill också tillägga att jag är grymt imponerad över skaparna som uppdaterar så ofta. Väldigt mycket mer än tidigare EA jag spelat.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

ARK har absolut mer att erbjuda en de flesta andra Early Access Survival spel ute just nu.

Tog och skaffade mig spelet och spelade under denna helg. Må säga att jag var otroligt frustrerad till en början eftersom man stötte på raptorer och Cherno-whatever-liten-t-rex-med-horn varje kvart så man dog. Eller Dilos som kan dyka upp och spotta på en från vilken busk-jävel som helst...

Men sen lyckades jag tämja en raptor, och efter att ha skaffat en sadel till den så var det ren lycka. Det vill säga tills spelet crashade och raptorn drunknade i en flod tre sekunder efter att jag lyckats komma in igen.

Har byggt mig en fint litet tvåvåningshus på en strategisk plats nära ett träsk, och blockat en sida med en trä-vägg. Så nu när man har en bas och spawn så börjar det bli roligare och roligare!

Längtar efter att kunna ta mig ett flygfä och sätta sadel på en sån.

@ddog:
Personligen så är man medlem i Ruthless Swedish Gaming, och de lade upp en egen server som jag och en polare (som dock tagit en paus på grund av jobb) spelar på. Om du inte redan har någon att spela med på en annan server så skulle jag rekomendera deras. Det sägs inte att du måste vara medlem i Ruthless (pass är offentligt) men det vore väl ett plus.

Skrivet av KKay:

Prestandan är ju helt åt helvete. Med min dator får jag inte ens 30 fps, på absolut lägsta inställningarna.
Jag kan spela de flesta titlarna på high med 60 fps men det här är inte ens spelbart även fast spelet ser värre ut än Minecraft på lägsta. Luktar Money grab lång väg.

1055T @ 4GHz, HD6950, 8GB RAM (1080P)

Man kan tycka att min dator skulle klara av detta på >30, men icke. Får vänta tills det blir bättre optimerat men det krävs just nu mycket med trixande under inställningarna, för alla riggar verkar det som.

Permalänk

Jag är också sugen på att spela de, de får blir senare när jag har fått pengar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Läste att ARK redan sålt 450.000 exemplar i Steam. Inte illa för ett spel i Early Access som inte innehåller zombier.
Spelet ska även nu på fredag få en patch för optimering som ger 10%-30% förbättrad prestanda beroende på dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Läste att ARK redan sålt 450.000 exemplar i Steam. Inte illa för ett spel i Early Access som inte innehåller zombier.
Spelet ska även nu på fredag få en patch för optimering som ger 10%-30% förbättrad prestanda beroende på dator.

Finns ett svar till det, Jurassic World. De var smarta att släppa spelet i early access samtidigt som Jurassic World har biopremiär.

Köpte själv spelet igår trots att jag håller mig mer än gärna borta från early access då risken finns som sagt att skaparna bara tar pengarna och "sticker" eller lovar en massa som de knappt kan hålla. Har nu spelat ca fem timmar och är ändå positivt överraskad. Har haft tur med raptorerna då det dök upp endast en just innan jag och en vän loggade ut.
Dock spelar vi på en PVP server så lär väl inte få ha grejerna ifred länge och ska nog byta till PVE.

Ironiskt nog så när jag just loggade in för att se om allt var kvar så stod en kille utanför dörren och höll på att ta sönder den. Han dog.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Jag vill skaffa spelet men vet inte vad för slags komponenter osv jag behöver för att kunna spela i hög prestanda. Vill kunna få tips på en bra gamingdator som man kan spela denna spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amin99:

Jag vill skaffa spelet men vet inte vad för slags komponenter osv jag behöver för att kunna spela i hög prestanda. Vill kunna få tips på en bra gamingdator som man kan spela denna spel

Skickades från m.sweclockers.com

Idag finns det INGEN rigg som kan spela detta på Hög prestanda. Själv sitter ja med medel inställningar på dator i sign med vissa saker upphöjt på Max. Ligger trots detta på enbart 30-40 fps. Optimeringar kommer men tills dess är det enbart att köpa en normal speldator o njuta av 30 fps i ett otroligt trevligt spel.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk

Tribes

Någon som tar in folk i deras tribe?

Permalänk
Medlem

Tja alla ARK fans. Har en svensk server med härligt folk på för byggande och bossfights? Några intresserade? Dra ett PM kan ni få invite till servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderWomanSWE:

Någon som tar in folk i deras tribe?

Aa visst, håller på att starta en på Official 239, säg till om du vill joina, är 4 nu

Visa signatur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Permalänk
Medlem

Någon som har några tips på hur man tämjer djuren mest effektivt?

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

Någon som har några tips på hur man tämjer djuren mest effektivt?

Det gäller att använda rätt bär eller kött (Prime meat) beroende på vad det är du tämjer.

Har för mig att Tintoberrys (röda) eller vad de heter är rätt bra för de flesta växtätare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

Någon som har några tips på hur man tämjer djuren mest effektivt?

Läs Wikin: http://ark.gamepedia.com/Taming

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa spelet men har läst om problem med prestandan. Har det blivit nåt bättre på senare tiden?
Med datorn i sign, hur skulle det funka?

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Hjälpsam

En tanke slog mig just. Har klurat en del på tämjning och läst en del.

Min första tanke när jag började skaffa en Dilo-armé var att skaffa dem på låg level så jag kunde kontrollera deras levling. Detta var innan jag lärde mig att tämjda djur har en cap på antal lvls de kan gå upp innan de inte får mer exp.

Sedan slog en tanke mig, har inte hittat info om det.

Säg att jag tämjer en lvl1 Dilo, levlar den till 35 (tror det är +34lvls som är max nu), lägger alla stats på +damage.

Kan jag sedan på lvl 35, untame (släppa den fri) för att påbörja en ny tämjning;
1. Går det att tämja ett djur man har släppt?
2. Kommer den ha samma stats som jag gav den?
3. Kommer den få en ny lvlcap?

EDIT;
Never mind, en unclaimed dino kommer inte att bli vild, bara att jag släpper dess ägo och någon annan kan ta den.

Dax att jaga höglvl Dinos då...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Många som lirar ARK här?

Det har varit mycket problem med lagg på alla servrar egentligen, värst har det tydligen varit på de officiella servrarna. Efter gårdagens patch, 193, fungerar det tydligen mycket bättre. Iallafall på vår server.
Har ni märkt någon skillnad?

Jag önskar bara att de kunde fixa till prestandan lite nu också.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Ryzen 3700x | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio | G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz | Corsair HX750i | Corsair Obsidian 800D | Sennheiser G4ME Zero | AOC 35" G-Sync Curved @ 120 Hz

Permalänk
Medlem

Nån med 390x som har driver crash hela jävla tiden med detta spel ? Nån som har en lösning ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimonk:

Funderar på att köpa spelet men har läst om problem med prestandan. Har det blivit nåt bättre på senare tiden?
Med datorn i sign, hur skulle det funka?

Datorn i min sig hade problem. När jag väl drog ner på massa grejer (använda något 'script' som var vanligt) så funkade det bra, men det ser ju verkligen inte lika bra ut som Let's Play-videos.

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem

Den här helgen så är ARK: Survival Evolved gratis att spela via Steam.

Permalänk

Eftersom det är gratishelg på Steam så tänkte jag testa. Någon som vill lira lite tillsammans eller har tips på någon bra server?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Lirar själv på denna sidan http://www.arksverige.se/
PVP1 servern, dock är det D3 reset idag så blir och lira det istället ett tag.

Vill man inte ha sina saker sönder raidade kan jag dock rekommendera en server som bara är PVE. Så kan du bygga och fixa dinos utan att nån förstör för dig.

Permalänk

Funkar SLI i ARK nu? Googlat och vissa säger att det gör det och andra inte pga av att unreal engine 4s deferded rendering inte stödjer det eller nått..

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Helvete vad prestandan var dålig, rätt många grafikbuggar också.
Nu har de ju iofs ett år på sig att göra prestandaoptimeringar men ändå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Kan du köra bilen under tiden?

I annat fall så finns det ingen relevans i jämförelsen.

Tycker det var relevant, med tanke på hur dåligt optimerat spelet är så kan ju knappt spelet köras heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

€18.66 på humble store nu
Är det värt pengarna eller ska man vänta på att dom fixat prestandan som jag ser många klaga på?

https://www.humblebundle.com/store/p/ark_survivalevolved_stor...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Kör det på Ubuntu och måste säga det funkar väldigt bra ändå och hyfsade laddningstider.
Men fpsen är ostabil och får köra allt på low för att ligga på någorlunda fps hoppar mellan 15-120 vilt, specsen på maskinen är i sign "stationär 2".

Men kul spel helt klart värt pengarna och de kommer nog inte bli billigare så är bara att köpa.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|