SweClockers återställer säkerhetskopia

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modellören:

Jaså pillade dom!
Pilla inte på det som fungerar precis före något viktigt Nu har ni lärt er till nästa gång.

Glad midsommar

Det var ett konstigt råd här, det gör ju alla andra, deras CPU och GPU fungerar från den dag de köper det men ändå ska de in och pilla för att klocka det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Skönt att ni är igång igen!
Frugan är sjuk, katten är vrång och vädret lämnar en del att önska.

Nu ska det läsas tester!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Dåligt, hoppas det går att förhindra till nästa gång

De hade garanterat kunnat förhindra det från första början, men troligen så ligger bristande rutiner / bristande backuplösning som grund att det blev som det blev och fick återställa en äldre backup.

Skrivet av Danne:

Som jag tolkade det så var felet hos Internetborder men helt plötsligt så var ni tvungna att återställa ifrån backupen? Jag får inte ihop detta :/

Troligen så handlar det om att Internet Border hade ett problem på ett SAN (antingen hängning, totalras eller annat) då just SAN är den kritiska biten i en virtualiseringslösning, till en stor nackdel, då leverantörerna trycker in så många kunder (virtuella maskiner)som möjligt på samma vmhostar och dess SAN (lagringen), vilket gör att om det blir problem med antingen vmhosten eller SAN så drabbas många kunder.

Likt PostNord, och en uppsjö andra drabbades av vid en brand i en datahall vid nyår 2013/2014 vilket fick påföljder under flera veckor före allt var i full drift igen.

Och det komiska i det hela är att Sweclockers nyss förlängde avtalet med Internet Border och sedan kraschar de
http://www.internetborder.se/nyheter/2015-06-08-sweclockers-v...

"SweClockers väljer återigen Internet Border för sin serverdrift

SweClockers har valt att förlänga sitt avtal med Internet Border för serverdriften av sin affärskritiska webb, Sweclockers.com.

– Vi tycker det är fantastiskt kul att SweClockers vill fortsätta ha oss som leverantör av serverdrift av deras affärskritiska webblösning. SweClockers har ett mycket gott renommé inom IT-sektorn och det är förstås extra kul att ha Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara som kund. Vi har genom åren haft ett mycket positivt samarbete och detta är ett kvitto på att vi gör bra ifrån oss, säger CG Sänne, VD på Internet Border.

- Hela vår verksamhet på SweClockers är helt beroende av extremt hög tillgänglighet och snabba svarstider. Internet Border har genom åren levererat helt enligt våra krav. De är enkla att ha att göra med, levererar snabb och god service, har en egen datahall i Stockholm, och har förutsägbara priser. Vi känner oss trygga med att Internet Border driftar vår servermiljö och förlänger därför vårt avtal, säger Edin Mehinovic, VD på SweClockers AB."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Danne:

Som jag tolkade det så var felet hos Internetborder men helt plötsligt så var ni tvungna att återställa ifrån backupen? Jag får inte ihop detta :/

Felet var hos Internetborder, och det var även deras tekniker som tillslut fick ta till säkerhetskopian när skarpa filsystemet lade av på heltid. Databasen kunde plockas ut i färsk version, men för övriga filer (främst bilder) blev det en liten rollback.

Exkat vad som gick snett vet vi inte ännu, det får Internetborder ta reda på och rapportera till oss. Viktigast just nu är att vi fick igång siten med minimal dataförlust, även om det blev en extremt lång kväll igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Glad Midsommar alla tekniknördar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Här är dem

Vi testar AMD Radeon R9 380 och 390X - gamla kort i ny kostym

Det som inte går att laga med silvertejp, det är trasigt

Oj, Hade inte förväntat mig att 390X skulle prestera så pass bra, Verkar ju generellt ligga en bit över GTX 980 i prestanda Trevligt kort trots rebrand

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sveklockarn:

Regnig midsommar utan Radeon-test?

Av olika bidragande anledningar till stor del utanför vår kontroll har vi helt enkelt inte kört kort i 300-serien i testlabbet. Det handlar om allt från mer privata förhinder till uteblivna leveranser.

Som det ser ut nu landar första modellen på måndag, men.. det finns en mer ursinnig variant som i alla fall jag är mer nyfiken på. Vi kommer dock få med 300 på något sätt och vi kommer testa flera modeller framöver!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det handlar om allt från mer privata förhinder till uteblivna leveranser.

Säg som det är, ni har fortfarande inte lärt er uttala Curacao, och nu måste ni dras med det ett år till, det är där skon klämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Säg som det är, ni har fortfarande inte lärt er uttala Curacao, och nu måste ni dras med det ett år till, det är där skon klämmer.

"surasao"? :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Felet var hos Internetborder, och det var även deras tekniker som tillslut fick ta till säkerhetskopian när skarpa filsystemet lade av på heltid. Databasen kunde plockas ut i färsk version, men för övriga filer (främst bilder) blev det en liten rollback.

Exkat vad som gick snett vet vi inte ännu, det får Internetborder ta reda på och rapportera till oss. Viktigast just nu är att vi fick igång siten med minimal dataförlust, även om det blev en extremt lång kväll igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Är bara lite förvånad över varför dem har tillgång till er data. Det är väl ändå era maskiner?
Och att dem kan åstakomma dataförlust hos en kund är lite oroväckande.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Bättre prestanda än GTX 980 till ett lägre pris. Men det är fortfarande Fiji vi väntar på.

http://youtu.be/evU6Nsnrm0c

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Ser bra ut. Bättre prestanda än GTX 980 till ett lägre pris. Men det är fortfarande Fiji vi väntar på.

http://youtu.be/evU6Nsnrm0c

Bättre vet jag väl inte, de är ganska jämna, GTX980 är "bättre" på vissa och R9 390X på andra, så de är väldigt jämna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på i recensionerna av R9 390X är att dom flesta (alla?) recensioner jag har läst så är det ett fabriksöverklockat kort från MSI med eftermarknadskylare som testas.
Det är inte förvånande att det ligger hack i häl (och ibland lite till) med ett GTX 980 referens.

Misstolka mig inte, jag är imponerad över hur pass mycket AMD lyckades tweaka 290X, men jag tycker att recensionerna blir lite vinklade.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rajat:

Bättre vet jag väl inte, de är ganska jämna, GTX980 är "bättre" på vissa och R9 390X på andra, så de är väldigt jämna.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo, sen är ju 8GB VRAM ett stort argument för 390X.
Jag skulle säga att det ser ut såhär om man väljer mellan GTX 980 och R9 390X:

390X

- Du spelar i 4K
- Du bryr dig inte nämnvärt om ljudnivå, strömförbrukning eller OC-potential

GTX 980

- Du spelar inte i 4K
- Du bryr dig om strömförbrukning, ljudnivå och OC-potential

Sen får man ju komma ihåg att väldigt många konsumenter aldrig rör ett OC-program för sitt grafikkort så att R9 390X slår ett oklockat GTX 980 i tester är väldigt viktigt tror jag.

P.S Detta är ju efter att Nvidia justerar sina priser på GTX 980 som fortfarande är helt horribla men det förutsätter jag att de gör ganska snart.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Gick någon hårddisk sönder?

Ni kan ju inte bara gå offline utan att säga i god tid vad är det för dålig stil.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

"surasao"? :>

Försök igen.

Permalänk

Förväntar mig minst 500fps på det där ursinniga kortet.. i VHS upplösning.
Förhoppningsvis går det också använda kortet för att hacka sig tillbaka i tiden för att hämta hem dom där förlorade bildfilerna ^^

Skrivet av emilakered:

Av olika bidragande anledningar till stor del utanför vår kontroll har vi helt enkelt inte kört kort i 300-serien i testlabbet. Det handlar om allt från mer privata förhinder till uteblivna leveranser.

Som det ser ut nu landar första modellen på måndag, men.. det finns en mer ursinnig variant som i alla fall jag är mer nyfiken på. Vi kommer dock få med 300 på något sätt och vi kommer testa flera modeller framöver!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Aloysius:

Säg som det är, ni har fortfarande inte lärt er uttala Curacao, och nu måste ni dras med det ett år till, det är där skon klämmer.

Fan.. avslöjad. Kurrakååå ska jag fortsätta med, alltid retar det någon!

Skrivet av Danne:

Är bara lite förvånad över varför dem har tillgång till er data. Det är väl ändå era maskiner?
Och att dem kan åstakomma dataförlust hos en kund är lite oroväckande.

Vi har en helhetslösning hos Internetborder där vi kör siten på virtuella servrar i deras regi, något som är vanligt för större webbplatser. Om saker strular med hård- eller mjukvara i deras ände slår det därför mot oss och andra kunder. I just det här fallet drabbades vi oväntat hårt, vilket tillsammans med lite backup-problem gjorde att nedtiden blev (för) lång. Vi kommer givetvis ha en dialog med Internetborder om vad som gick snett och hur liknande saker kan undvikas i framtiden.

Skrivet av iguanodon:

Förväntar mig minst 500fps på det där ursinniga kortet.. i VHS upplösning.
Förhoppningsvis går det också använda kortet för att hacka sig tillbaka i tiden för att hämta hem dom där förlorade bildfilerna ^^

Det hade varit något! Har en saknad screenshot från Youtube som verkar förlorad för alltid. Vet inte hur jag ska gå vidare i livet riktigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Fan.. avslöjad. Kurrakååå ska jag fortsätta med, alltid retar det någon!

Vi har en helhetslösning hos Internetborder där vi kör siten på virtuella servrar i deras regi, något som är vanligt för större webbplatser. Om någon strular med hård- eller mjukvara i deras ände slår det därför mot oss och andra kunder. I just det här fallet drabbades vi oväntat hårt, vilket tillsammans med lite backup-problem gjorde att nedtiden blev lång. Vi kommer givetvis ha en dialog med Internetborder om vad som gick snett och hur liknande saker kan undvikas i framtiden.

Det hade varit något! Har en saknad screenshot från Youtube som verkar förlorad för alltid. Vet inte hur jag ska gå vidare i livet riktigt.

Det förstår jag också att det är virtuellt, Vilket får mig att bli ännu mer fundersam på hur en sådan sak kan hända.
Förhoppningsvis så körs deras virtuella miljö med full redudans och då bör inte något sådant här hända.
Börja låta mer som att dem inte kör en seriös miljö åt sina kunder.
Hade varit skoj att ta del av en sådan rapport.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Av olika bidragande anledningar till stor del utanför vår kontroll har vi helt enkelt inte kört kort i 300-serien i testlabbet. Det handlar om allt från mer privata förhinder till uteblivna leveranser.

Som det ser ut nu landar första modellen på måndag, men.. det finns en mer ursinnig variant som i alla fall jag är mer nyfiken på. Vi kommer dock få med 300 på något sätt och vi kommer testa flera modeller framöver!

Skickades från m.sweclockers.com

Inte för att anklaga eller något sådant, men ni har väl fortfarande bra relationer med AMD? Har läst en hel del om andra bloggar/techsites som fått sina leveranser uteblivna, t.ex KitGuru.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zelements:

Inte för att anklaga eller något sådant, men ni har väl fortfarande bra relationer med AMD? Har läst en hel del om andra bloggar/techsites som fått sina leveranser uteblivna, t.ex KitGuru.

Vi har utmärkta relationer med AMD, inga problem alls! Däremot har jag ett och annat att säga om vår relation med DHL, men det är en annan historia.

Vad det gäller Kitguru är situationen.. märklig. Jag har inte märkt några sådana tendenser från vare sig AMD eller Nvidia när det gäller oss, trots att vi bitvis går rätt hårt åt företagen. När vi inte får samples i tid beror det i 99/100 fall på kasst planerade leveranser eller "mediokra" budfirmor, och där är alla lika goda kålsupare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Är bara lite förvånad över varför dem har tillgång till er data. Det är väl ändå era maskiner?
Och att dem kan åstakomma dataförlust hos en kund är lite oroväckande.

Klart de kan åstadkomma förlust, hårddiskarna står ju hos företaget? Inte heller särskilt konstigt att de kommer åt datan på sina egna diskar.

Permalänk
Medlem

Hälsningar från Åland. Här är det kallt och regnigt!

Men vi är boss på att resa midsommarstångar!
Här är en normalstor stång för några år sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Klart de kan åstadkomma förlust, hårddiskarna står ju hos företaget? Inte heller särskilt konstigt att de kommer åt datan på sina egna diskar.

Ja att dem kan är väl en sak men att dem inte har bättre redudans och säkerhet är skrämmande enligt min mening.
Klart att dem som hostar kommer åt allt men driver man ett seriöst företag så rotar man inte i andras saker.

Anser att det är väldigt svårt att förlora en kunds data om man nu som sagt driftar det seriöst. Och om det händer så är det väldigt allvarligt. Men det är kanske bara jag är van vid en sådan miljö och ställer sådana krav

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Vi har utmärkta relationer med AMD, inga problem alls! Däremot har jag ett och annat att säga om vår relation med DHL, men det är en annan historia.

Vad det gäller Kitguru är situationen.. märklig. Jag har inte märkt några sådana tendenser från vare sig AMD eller Nvidia när det gäller oss, trots att vi bitvis går rätt hårt åt företagen. När vi inte får samples i tid beror det i 99/100 fall på kasst planerade leveranser eller "mediokra" budfirmor, och där är alla lika goda kålsupare.

Tja, kan ju vara dålig ursäkt för korten inte räckte till alla recensenter (får hoppas det). Men låter inte bra alls att säga så här (om det stämmer), blir ju ingen bra PR. Bättre och säga att korten inte räckte till (bättre ursäkt, än det dom kom med nu).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Ja att dem kan är väl en sak men att dem inte har bättre redudans och säkerhet är skrämmande enligt min mening.
Klart att dem som hostar kommer åt allt men driver man ett seriöst företag så rotar man inte i andras saker.

Anser att det är väldigt svårt att förlora en kunds data om man nu som sagt driftar det seriöst. Och om det händer så är det väldigt allvarligt. Men det är kanske bara jag är van vid en sådan miljö och ställer sådana krav

Jag förstår vad du menar. De måste ha förlorat en hel massa disk mer eller mindre samtidigt och inte ha replikerat data off-site ordentligt. Ok, några sekunders förlust är svåra att undvika med filer som laddas upp till siten, men detta låter som mer?

Och vad gäller att rota i andras saker är det klart man inte gör det och andras saker är väl till att börja med krypterade och jag har inga skäl att förvänta mig något annat.
Om man inte blir ombedd, förstås, vilket å andra sidan kostar extra...

Å tredje sidan, siten innehåller inga statshemligheter, missar kostar inte Sweclockers flera miljoner och ingen dör om man ligger nere en tid, så hur många hängslen och livremmar behöver man?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TobiasJ:

Jag förstår vad du menar. De måste ha förlorat en hel massa disk mer eller mindre samtidigt och inte ha replikerat data off-site ordentligt. Ok, några sekunders förlust är svåra att undvika med filer som laddas upp till siten, men detta låter som mer?

Och vad gäller att rota i andras saker är det klart man inte gör det och andras saker är väl till att börja med krypterade och jag har inga skäl att förvänta mig något annat.
Om man inte blir ombedd, förstås, vilket å andra sidan kostar extra...

Å tredje sidan, siten innehåller inga statshemligheter, missar kostar inte Sweclockers flera miljoner och ingen dör om man ligger nere en tid, så hur många hängslen och livremmar behöver man?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar bara vara bilder uppladdade i torsdag som är drabbade (inte lika noga backup troligen), i för sig inte så konstigt. För swec lever ju mest på all text som finns både i forumet och nyheterna och det verkar vara orört (det jag sett i alla fall).

Inte mycket som behöver krypteras heller, förutom lösenord och PM. Allt som skrivs i forumet kan alla läsa, så dumt att kryptera det.

Sen vet jag inte om admins/redaktörer behöver eget underforum krypterat för att snacka ihop sig typ(räcker troligen att dölja det för alla som besöker hemsidan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

Jag förstår vad du menar. De måste ha förlorat en hel massa disk mer eller mindre samtidigt och inte ha replikerat data off-site ordentligt. Ok, några sekunders förlust är svåra att undvika med filer som laddas upp till siten, men detta låter som mer?

Och vad gäller att rota i andras saker är det klart man inte gör det och andras saker är väl till att börja med krypterade och jag har inga skäl att förvänta mig något annat.
Om man inte blir ombedd, förstås, vilket å andra sidan kostar extra...

Å tredje sidan, siten innehåller inga statshemligheter, missar kostar inte Sweclockers flera miljoner och ingen dör om man ligger nere en tid, så hur många hängslen och livremmar behöver man?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är bara nyfiken på hur det har kunnat hända eftersom det låter som sagt väldigt märkligt.
Man behöver så många livremmar som det krävs för att inte detta ska hända

Permalänk
Avstängd

Är det ekvivalent att skriva oförutsedda_konsekvenser eller rent av den gamla hederliga oförutsedda_händelser?

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Jag är bara nyfiken på hur det har kunnat hända eftersom det låter som sagt väldigt märkligt.
Man behöver så många livremmar som det krävs för att inte detta ska hända

All extra redundans kostar pengar, så det gäller att välja en nivå på SLA som avspeglar behovet, annars betalar man mer än man bör. Min poäng var att Sweclockers knappast är att anse som ett kritiskt system, så 99,9% tillgänglighet är kanske inte nödvändigt.

Skickades från m.sweclockers.com