Permalänk
Medlem

Kameraväska till Sony rx100II

Har just köpt en rx100II som jag behöver en kameraväska till. Några tips?

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte ge några tips utan att veta vad du söker.

* Ska du förvara mer än kameran i väskan?
* Ska kameran gå att använda i väskan?
* Vad får den kosta?

Sådana här väskor är exempelvis populära till finare kompaktkameror:
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1006522103/sony/bered...

Själv vill jag däremot få plats med kameran i jackfickan och använder då bara ett tunt fodral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxxyyd:

Har just köpt en rx100II som jag behöver en kameraväska till. Några tips?

Stort grattis till bra köp utav kamera.

Om du nu inte vill ha en originalväska/ett andra skinn till din RX100, som kostar ca en femtedel av kameran du just köpt.

Så finns det mängder utav kameraväskor att välja på som kostar typ 200Kr

Netonnet har t e x Andersson CAB 2.0

Elgiganten har min personliga favorit Kata DSC Kameraväska som jag själv äger.

Men det allra bästa är att, dra bort till en fysisk butik med kameran, och testa sig fram.

Lycka till.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Har inte tänkt att ha något mer än kameran i fodralet. Sonys originalväska som walkir länkar till ser lovande ut, dock groteskt dyr. Funderar istället på
fodral från ebay för det facila priset av 90pix inkl frakt. Borde fortfarande gå att rymma kameran i jackfickan om den inte är för liten. Fickan alltså.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oxxyyd:

Tack för tipsen. Har inte tänkt att ha något mer än kameran i fodralet. Sonys originalväska som walkir länkar till ser lovande ut, dock groteskt dyr. Funderar istället på
fodral från ebay för det facila priset av 90pix inkl frakt. Borde fortfarande gå att rymma kameran i jackfickan om den inte är för liten. Fickan alltså.

En gammal tråd, jag vet, men jag måste bara höra om det blev ett sådant fodral från Ebay? Passar det bra? Skyddar det tillräckligt?

Funderar själv på denna: http://www.24.se/ljud-bild-foto/fototillbehor-m-o/kameravasko...

Men det är inte perfekt passform direkt, några centimeter åt alla håll, men det kanske inte spelar någon roll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.