Be Quiet Shadow Rock LP

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet Shadow Rock LP

Det blir en omgång i testlabbet när Be Quiet släpper den nya processorkylaren Shadow Rock LP, som med ett riktat luftflöde ska passa särskilt bra för kompakta datorsystem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolgrävare

Alltid trevligt med recensioner!
Skulle nog själv lagt lite extra cash för en noctua kylare

Ps. Välkomna tillbaka, höll på att bli galen. Tur att ni hittade råttan till sist

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag nästan stanna kvar vid Intels standardkyllare och skippa oc eller om man nu kör på pentium g3258 så räcker standard kylaren till en bra oc

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Hmm, halvering i ljudnivå med 200 rpm lägre varvtal på fläkten men bara 2 grader varmare, släpp ner den 100 till så blir den tystast... Lidet alltså av begränsning i värmetransport någonstans mellan processor och fläkt, tråkigt. Alternativt mellan processor och kylare, en lappning skulle visa på om så är fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Synd på priset, vore ett givet köp för 300 kr, men man ska ju inte vara girig.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se större test på fläktar för chassi och radiatorer, något man ser väldigt sällan tycker jag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Skulle vara intressant att se större test på fläktar för chassi och radiatorer, något man ser väldigt sällan tycker jag

Eller hur olika fläktar presterar på en radiator. Väldigt mycket sånna frågor i forumet

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Test på be quiet! Dark Rock TF också tack!:P Vill veta hur den ställer sig mot min NH-D14 Skitsnygg kylare tycker jag, hade suttit fint i burken..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Hade vart intressant att se jämförelse mot liknande fläktar som Scythe Shuriken lp tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den här ser betydligt schystare ut än den schythe shuriken som jag har i min htpc just nu.
Främst för att den verkar lämna mer plats för saker runtomkring.
Bände loss corsair vengeance-kylaren från minnesstickorna för att slippa köpa nya

Permalänk
Medlem

Får man in den i en Sugo SG08?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Verkar ju vara en vettigt kylare.
Hoppas den sjunker lite i pris bara så kan den vara intressant!

Permalänk

just CPU-kylare är ju en rätt viktig del i Sweclockers tester.
Grafikkort, processorer,Chassin,bärbara datorer,spel har ju alla sina olika flikar men "kylning" har ingen?.

det går ju att få fram kategorin "kylning" men då räknas allt med även nyheter
vill jag då ha bara tester av luft/vatten kylare hur gör jag då ?
http://www.sweclockers.com/arkiv/kategori/kylning?p=1

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

"Utmärkt" Enligt testet så verkar den rätt värdelös overall.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

"Utmärkt" Enligt testet så verkar den rätt värdelös overall.

andra kylare med samma mått har likadan temp som Be Quiet. så blir ju "utmärkt" då den är som en ersättare till originalkylare och där inte tornkylare eller slutna vattensystem inte får plats som i htpc.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag är tvärnöjd då jag försökte hitta nått som är tyst och funkade i ett Cooler Master Elite 110.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE