Laga end-plugg på hörlurssladd?

Permalänk
Medlem

Laga end-plugg på hörlurssladd?

Hejsan! u är det så att jag sitter på ett par gamla Beyerdynamic-lurar. Jag kan berätta hela historien... Den gröna gummipackningen som sitter bakom datorn lossnade, så endpluggen på förstärkaren som hörlurarna brukade sitta i gick inte att få i. Så jag satte i lurarna direkt i datorn. Men det fick jag ångra, pluggen är nu böjd vilket gör att vänstra luren inte funkar. Det är ett par gamla lurar, så sladden är integrerad i själva lurarna. Den går alltså inte att byta. Kan även tillägga att dom var var riktigt dyra när som köptes in för ett bra tag sen, ljudet och hur dom sitter är därefter...
Jag vette fan vad jag ska göra, kommer aldrig finna så välanvända och goa lurar igen

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Hejsan! u är det så att jag sitter på ett par gamla Beyerdynamic-lurar. Jag kan berätta hela historien... Den gröna gummipackningen som sitter bakom datorn lossnade, så endpluggen på förstärkaren som hörlurarna brukade sitta i gick inte att få i. Så jag satte i lurarna direkt i datorn. Men det fick jag ångra, pluggen är nu böjd vilket gör att vänstra luren inte funkar. Det är ett par gamla lurar, så sladden är integrerad i själva lurarna. Den går alltså inte att byta. Kan även tillägga att dom var var riktigt dyra när som köptes in för ett bra tag sen, ljudet och hur dom sitter är därefter...
Jag vette fan vad jag ska göra, kommer aldrig finna så välanvända och goa lurar igen

fota av ? lägg upp en bild om det är en vanlig 3,5stereo plug så går allt att fixa med lite plastlim och en lödkolv

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ska göras så fort jag finner dom! La dom förmodligen på någon vind då jag blev så matt av att se dom....

Permalänk
Medlem

Det går att byta kontakt själv, kräver dock att du kan löda:
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fota av ? lägg upp en bild om det är en vanlig 3,5stereo plug så går allt att fixa med lite plastlim och en lödkolv

Här kommer bild!
http://imgur.com/E3d4jWV

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larre77:

Det går att byta kontakt själv, kräver dock att du kan löda:
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-...

Hans far är nämligen pro på att löda så det blir inga problem!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

^^
Han har jobbat som lödare Men det där skulle även jag klara!
Ont: Har köpt en han-koppling nu, bara att sitta och rulla tummarna! Hoppas bara inte lödpennan är för grov bara...

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

^^
Han har jobbat som lödare Men det där skulle även jag klara!
Ont: Har köpt en han-koppling nu, bara att sitta och rulla tummarna! Hoppas bara inte lödpennan är för grov bara...

30-40Watt lödkolv brukar räcka är det svagare ex:15W så blir det för svårt få toppen att bli varm. är det för mycket 120W så bränner du bort kabelisoleringen på kabeln bara det nuddar varandra.

en dimmer och Skarvsladd gör att du kan göra om en lödkolv utan reglering till en med reglering av temp.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

30-40Watt lödkolv brukar räcka är det svagare ex:15W så blir det för svårt få toppen att bli varm. är det för mycket 120W så bränner du bort kabelisoleringen på kabeln bara det nuddar varandra.

en dimmer och Skarvsladd gör att du kan göra om en lödkolv utan reglering till en med reglering av temp.

Tack för infon ska genast kollas upp!