Min mic slutade helt plötsligt att fungera!

Permalänk
Medlem

Min mic slutade helt plötsligt att fungera!

Hej sweclockare nu är det så att när jag satt och spela inatt så slutade min mic att helt plöstligt att fungera men mitt ljud va som vanligt alltså bra, min polare i teamspeak hörde inte mig alls men kunde höra allt mitt ingame ljud på CS, facebook, youtube etc han kunde alltså höra allt jag hörde.

Har provat olika headset och det är samma problem med alla headsets men dom funkar bra på andra datorer vilket får mig att utesluta att det är datorn.

Jag provade att göra en ljudinspelning men hörde inte mig själv så provade att sätta i den "gröna" kabeln alltså den som ger ljud (uppspelnings kabeln) pluggade jag in i "rosa" (inspelning) och se om vad som hände då, när jag gjorde de funkade min mic men hade då inge ljud vilket menade med att den gröna hade växlat om sig till en "rosa/pink" vad jag antar.

Antar att det har med datorn och göra och att den någonstans helt plötsligt måste ha på något sätt strulat in sig vilket har gjort att de har "mixat" ihop sig.

Jag skulle behöva er hjälp om man kan fixa det och isåfall hur, förstår att de är lite konstigt att förstå vad jag menar men helt enkelt så funkar min uppspelningskabel som en inspelningskabel om jag pluggar in den i "pink" pluggen.

Det jag har provat är att:
* Starta om datorn.
* Installerat om grafikkortets drivrutiner.
* Gjort en systemåterställning.
* Kollat alla "ljud" inställningar i kontrollpanelen .
* Provat andra headsets, fortfarande samma problem.
* Provat att plugga in headset kablarna på baksidan av datorn istället för framsidan där jag i normala fall har dom.
* Kollat så att det inte är headseten det är fel på ( dom funkar felfritt på andra datorer).
* Googlat men ej hittat något vettigt svar.

Tackar på förhand och uppskattar all hjälp jag kan få om ni inte riktigt förstod texten är det bara att fråga på! Mvh ZiECT!

Visa signatur

Cpu: i5 3570K @4.4ghz Chassi: fractal design mini hdd: 1tb GPU: gtx 480 855/1855 Moderkort: z77 pro RAM: 8gb @1600mhz.
Powersupply: SF 630 W

Permalänk
Skrivet av ziect:

Hej sweclockare nu är det så att när jag satt och spela inatt så slutade min mic att helt plöstligt att fungera men mitt ljud va som vanligt alltså bra, min polare i teamspeak hörde inte mig alls men kunde höra allt mitt ingame ljud på CS, facebook, youtube etc han kunde alltså höra allt jag hörde. Har provat olika headset och det är samma problem med alla headsets men dom funkar bra på andra datorer vilket får mig att utesluta att det är datorn. Jag provade att göra en ljudinspelning men hörde inte mig själv så provade att sätta i den "gröna" kabeln alltså den som ger ljud (uppspelnings kabeln) pluggade jag in i "pink" (inspelning) och se om vad som hände då, när jag gjorde de funkade min mic men hade då inge ljud vilket menade med att den gröna hade växlat om sig till en pink vad jag antar. Antar att det har med datorn och göra och att den någonstans helt plötsligt måste ha på något sätt strulat in sig vilket har gjort att de har "mixat" ihop sig. Jag skulle behöva er hjälp om man kan fixa det och isåfall hur, förstår att de är lite konstigt att första vad jag menar men helt enkelt så funkar min uppspelningskabel som en inspelningskabel om jag pluggar in den i "pink" pluggen. Tackar på förhand och uppskattar all hjälp jag kan få om ni inte riktigt förstod texten är det bara att fråga på! Mvh ZiECT!

0.O vore bra om du kunde börja på ny rad om det är punkt & nytt stycke.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Moderator
Moderator

Din text är nästan obegriplig. Det verkar som du tror att portarna på moderkortets ljudkort kastat om funktionalitet?

Börja med att ge oss lite mer information, vad har du för moderkort? Hänvisa inte till din signatur, ge oss tillverkare och modell tack. Ju mer detaljerad info, desto mer specifikt kan vi felsöka.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@Lan:

Exakt det jag tror är att något i portarna har kastats om eller knasat ihop sig, moderkortet som sitter i datorn är MSI LGA 1150 B85M-E45.
Mvh Oscar

Visa signatur

Cpu: i5 3570K @4.4ghz Chassi: fractal design mini hdd: 1tb GPU: gtx 480 855/1855 Moderkort: z77 pro RAM: 8gb @1600mhz.
Powersupply: SF 630 W

Permalänk
Medlem

Standard tipset när ljud strular:
Grön i grön, rosa i rosa, sedan kontrollpanelen -> ljud -> Uppspelning/Inspelning, och sätt headsetet som standard på både uppspelning och inspelning, samt kontrollera upp/inspelning i ts.

Permalänk

@ziect: om du kan ändra första inlägget så det går att läsa utan att ögonen blöder så kan man ju få en uppfattning vad problemet är.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziect:

Hej sweclockare nu är det så att när jag satt och spela inatt så slutade min mic att helt plöstligt att fungera men mitt ljud va som vanligt alltså bra, min polare i teamspeak hörde inte mig alls men kunde höra allt mitt ingame ljud på CS, facebook, youtube etc han kunde alltså höra allt jag hörde. Har provat olika headset och det är samma problem med alla headsets men dom funkar bra på andra datorer vilket får mig att utesluta att det är datorn. Jag provade att göra en ljudinspelning men hörde inte mig själv så provade att sätta i den "gröna" kabeln alltså den som ger ljud (uppspelnings kabeln) pluggade jag in i "pink" (inspelning) och se om vad som hände då, när jag gjorde de funkade min mic men hade då inge ljud vilket menade med att den gröna hade växlat om sig till en pink vad jag antar. Antar att det har med datorn och göra och att den någonstans helt plötsligt måste ha på något sätt strulat in sig vilket har gjort att de har "mixat" ihop sig. Jag skulle behöva er hjälp om man kan fixa det och isåfall hur, förstår att de är lite konstigt att första vad jag menar men helt enkelt så funkar min uppspelningskabel som en inspelningskabel om jag pluggar in den i "pink" pluggen. Tackar på förhand och uppskattar all hjälp jag kan få om ni inte riktigt förstod texten är det bara att fråga på! Mvh ZiECT!

Min fetstil. Hur kom du fram till den slutsatsen?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

@Hardware guy:

Då micen på alla mina headset funkar bra på alla andra datorer förutom min vilket får mig att misstänka att det är något i datorn som strular.'
Mvh Oscar

Visa signatur

Cpu: i5 3570K @4.4ghz Chassi: fractal design mini hdd: 1tb GPU: gtx 480 855/1855 Moderkort: z77 pro RAM: 8gb @1600mhz.
Powersupply: SF 630 W

Permalänk

@ziect:
plocka fram enhetshanteraren
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/open-device-manage...

kolla så det inte är några gulmarkerade ikoner micen är ju kopplad till moderkortets mic ingång, så borde då vara nånting där som spökar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:
Yes kollade upp det men allt ser ut och vara perfekt enligt enhetshanteraren, inga gulmarkerade ikoner m.m.

Mvh Oscar

Visa signatur

Cpu: i5 3570K @4.4ghz Chassi: fractal design mini hdd: 1tb GPU: gtx 480 855/1855 Moderkort: z77 pro RAM: 8gb @1600mhz.
Powersupply: SF 630 W