Deepcool avtäcker datorlådan Tristellar SW med härdade glaspaneler

Permalänk
Medlem

Kvalitetskänsla är inte detsamma som ett kvalitativt utseende. Jag tycker att frontens silverfärgade delar ser plastiga ut, liksom de blanksvarta delarna runt dessa. Även om de är gjorda i aluminium eller stål, så ser det plastigt ut. Enligt mig, och utifrån bilder åtminstone.

Jonas nämnde i recensionen att chassit bör ses i verkligheten för att verkligen göra sig rätt, och det bekräftar väl ett sådant intryck snarare än tvärtom.

Permalänk
Medlem

Utseende utan prestanda eller någon bra kylningslösning. Störtlöjligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rajat:

För Corsair gör ju inga kvalitetschassin...eller?! Corsair's chassin ser stilrena ut, varken billigt eller konstigt.

Kvalite chassin från corsair då får jag fan leta asså när man börjat använda riktiga chassin tbh.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Kvalite chassin från corsair då får jag fan leta asså när man börjat använda riktiga chassin tbh.

Har ett 800D och ett 600T, inga fel alls med något av dem, båda dessa chassin har fått bra omdöme här på Sweclockers tester samt en hel del chassin till från dem som de testat och alla dessa har kvalitén på plus.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rajat:

Har ett 800D och ett 600T, inga fel alls med något av dem, båda dessa chassin har fått bra omdöme här på Sweclockers tester samt en hel del chassin till från dem som de testat och alla dessa har kvalitén på plus.

Trodde jag också tills jag börja köpa andra saker.

Så förstår exakt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Trodde jag också tills jag börja köpa andra saker.

Så förstår exakt.

Till vad ska jag köpa annat? Jag vill ha ett byggvänligt chassi med gott om utrymme, vilket båda har, resten av tiden står den på golvet och bara finns, jag bär inte runt det eller flyttar på det eller åker till löjliga LAN, utan den står bara hemma och bara finns.
InWin är inte mer kvalité, de sticker bara ut med sina höga priser på design där de tar ut svängarna. CaseLabs är bara onödigt dyra.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Rajat:

Till vad ska jag köpa annat? Jag vill ha ett byggvänligt chassi med gott om utrymme, vilket båda har, resten av tiden står den på golvet och bara finns, jag bär inte runt det eller flyttar på det eller åker till löjliga LAN, utan den står bara hemma och bara finns.
InWin är inte mer kvalité, de sticker bara ut med sina höga priser på design där de tar ut svängarna. CaseLabs är bara onödigt dyra.

Nej nej ingen skillnad i kvalité på InWin förlåt, har du byggt i InWin? har du byggt i Caselabs?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Trodde jag också tills jag börja köpa andra saker.

Så förstår exakt.

Har byggt ihop ett par HTPC i Caselabs "Mercury S8" och det skulle jag gärna ha ett själv hemma om jag skulle skaffa en HTPC i den storleken. Dock är något i stil mindre mer lockande för mig vid tv:n.

In Win 901 är jag bra sugen på som kontorsdatorlåda.

Permalänk
Medlem

Originalet var betydligt snyggare måste jag säga, skruvarna på det härdade glaset passar inte riktigt in.

Permalänk
Medlem

ÄR DET ETT FUCKIN SKÄMT ATT DE CHASSIT NÅR MARKNADEN I JUL?!?!??? HAR JU FUCKIN KÖPT ALLA ANDRA KOMPONENTER SPECIALANPASSADE FÖR DETTA CHASSI