Permalänk
Medlem

Adapter till headset?

Hej Sweclockers!

För några månader sedan köpte jag till min gamla laptop ett headset. Detta headset har en anslutning med två 35 mm piggar som kopplas i två uttag i datorn, dvs hörlurarna i ett hål och kabeln till micken i ett annat.

Några månader efter det köpte jag en ny dator. Problemet med den nya datorn är att jag inte kan använda mitt headset längre eftersom den nya datorn bara har ett gemensamt uttag för mick/hörlurar, dvs det finns bara ett hål, inte två.

Det jag undrar är om det finns någon adapter att köpa för att kunna koppla in headsetet så att både mick och hörlurar fungerar? Det spelar ingen roll om adaptern är för att koppla över de här två hanarna till att bli en hane till 35 mm uttaget, eller om den är för att kunna koppla över dem till ett usb uttag, bara det fungerar så att man kan använda både lurar och mick.
Någon som vet? Länkar till produkter uppskattas, jag har försökt leta runt på Kjell och liknande men vet knappt vad jag ska söka efter. Känns surt att behöva köpa ett nytt headset när det gamla fortfarande fungerar och är i bra skick.

Tack på förhand!

Permalänk
Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk

eBay inom EU borde inte kunna gå fel.
"För headset", säger Kjelle, det borde väl vara vad du önskar dig? Bäst att kolla i butik så det fungerar som avsett.

Edit: Ha, nu fick du förslag på en svart variant av QuantumPersuader också! Från att ha varit helt utan mikrifon till att ha en färgmatchad adapter på fem minuter! The Sweclockers provides!

Permalänk
Medlem

Toppen! The Sweclockers providar verkligen. Då blir det en runda till Kjell senare idag!

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

adapter till headset

@Trinnit: Funkade den??? har samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trinnit:

Hej Sweclockers!

För några månader sedan köpte jag till min gamla laptop ett headset. Detta headset har en anslutning med två 35 mm piggar som kopplas i två uttag i datorn, dvs hörlurarna i ett hål och kabeln till micken i ett annat.

Några månader efter det köpte jag en ny dator. Problemet med den nya datorn är att jag inte kan använda mitt headset längre eftersom den nya datorn bara har ett gemensamt uttag för mick/hörlurar, dvs det finns bara ett hål, inte två.

Det jag undrar är om det finns någon adapter att köpa för att kunna koppla in headsetet så att både mick och hörlurar fungerar? Det spelar ingen roll om adaptern är för att koppla över de här två hanarna till att bli en hane till 35 mm uttaget, eller om den är för att kunna koppla över dem till ett usb uttag, bara det fungerar så att man kan använda både lurar och mick.
Någon som vet? Länkar till produkter uppskattas, jag har försökt leta runt på Kjell och liknande men vet knappt vad jag ska söka efter. Känns surt att behöva köpa ett nytt headset när det gamla fortfarande fungerar och är i bra skick.

Tack på förhand!

35mm jack, det var inte dåligt!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

35mm jack, det var inte dåligt!

Bara folk som inte har koll på ljud som sitter med 3,5mm. Män kör rejäla doningar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2