EKWB visar vattenblock för Radeon R9 Fury X

Permalänk
Skrivet av Haellgren:

Tror att AMD valde att inte släppa Fury till tredjeparts för att dem inte skulle klara av att leverera nog mycket HBM/Fijikretsar som den ökade leveranserna skulle innebära, men det är bara min teori..

Min teori är att AMD inte riktigt är helt hundra på hur deras egna krets fungerar och håller kortet för sig själva tills de har full koll.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

Tja, kan ju vara en idé för dom som har custom loop hemma.

Riktigt litet kort i alla fall, få se om dom lyckas lösa så kortet går att klocka med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Broken-arrow:

Tja, kan ju vara en idé för dom som har custom loop hemma.

Riktigt litet kort i alla fall, få se om dom lyckas lösa så kortet går att klocka med.

Kylningen verkar inte direkt vara den begränsande faktorn då kortet är kylt med AIO-vattenkylare från början och ändå håller 55c under full belastning. Jag har lite svårt att tänka mig att riktig vattenkylning skulle göra så jättemycket för överklockningspotentialen. Hawaii var ju svårklockat som fasen även med vattenkylning och tog väldigt sällan mer än 1100-1150MHz. 1200MHz med väääldigt hög spänningsökning liksom.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Kylningen verkar inte direkt vara den begränsande faktorn då kortet är kylt med AIO-vattenkylare från början och ändå håller 55c under full belastning. Jag har lite svårt att tänka mig att riktig vattenkylning skulle göra så jättemycket för överklockningspotentialen. Hawaii var ju svårklockat som fasen även med vattenkylning och tog väldigt sällan mer än 1100-1150MHz. 1200MHz med väääldigt hög spänningsökning liksom.

Menade inte så, i första stycken är det ju trevligt att man kan skippa AIO (som i dagsläget enligt resecenter låter en del). Har man vattenkylning redan klart, så är det ju riktigt nice att byta AIO mot något bättre.

Sen skrev jag om kortet hade klockat bättre hade ju custom vattenkylning varit mer givet

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Broken-arrow:

Menade inte så, i första stycken är det ju trevligt att man kan skippa AIO (som i dagsläget enligt resecenter låter en del). Har man vattenkylning redan klart, så är det ju riktigt nice att byta AIO mot något bättre.

Sen skrev jag om kortet hade klockat bättre hade ju custom vattenkylning varit mer givet

Jaha, då missuppfattade jag dig!

Ett riktigt vattenblock är alltid trevligare. Mycket snyggare också! Kan bli hur coolt som helst i en m-itx-rigg!

Tveksamt om det är så lätt att lösa. Hawaii klockade som sagt inte alls bra och det gick inte att fixa i efterhand trots massivt höjd spänning. Det är samma grund till arkitekturen, trots allt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld