Nvidia G-Sync för bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

Nvidia G-Sync för bärbara datorer

Adaptiv synkronisering som Nvidia G-Sync låter dig hålla en hög grafikkvalitet utan att förlora flytet i spelupplevelsen. Häng med när Sweclockers undersöker hur det fungerar med bärbar dator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fina klistermärken

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Ahh G-Sync. Ända sedan jag skaffade en ROG Swift så blev jag frälst. När jag ser youtube-klipp på diverse spel, eller ser IRL hos en polare där G-sync/Freesync inte finns, så ser jag ofta en massa screen-tear och usch, jag vill ej tillbaka!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att 75Hz känns rätt meningslöst? Okey på en stationär dator som har ett kort som orkar driva i 1440p, men 1080p och 75Hz känns tämligen meningslöst. Då kan man lika gärna köpa valfri 144Hz-skärm utan Gsync/Freesync och slippa screen tearing.

Jag är lite dåligt insatt känner jag, men vad vinner jag på att köra med Gsync mot en skärm i t ex 144hz utan?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Bara jag som tycker att 75Hz känns rätt meningslöst? Okey på en stationär dator som har ett kort som orkar driva i 1440p, men 1080p och 75Hz känns tämligen meningslöst. Då kan man lika gärna köpa valfri 144Hz-skärm utan Gsync/Freesync och slippa screen tearing.

Jag är lite dåligt insatt känner jag, men vad vinner jag på att köra med Gsync mot en skärm i t ex 144hz utan?

Med G-sync så får man inte screen tearing, som kan ske på en skärm utan G-sync. Nog för att screen tearing märks av mindre på 144hz-skärmar än skärmar med lägre hz, men det förekommer i alla fall.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Hedersmedlem

Lagom drygt att min dator verkar klara G-Sync, men att det är nån slags licens/VBIOS-grej som begränsar. Det läckte ju ut alpha-drivers förut som funkade prima på min, men ändå måste man köpa ny dator om man vill ha G-Sync-stöd nu...
Just Asus bytte ju inte ens modellnamn när de la till G-Sync, vilket många andra tillverkare gjorde.

Å andra sidan så funkar min skärm prima i 100 Hz, så jag kanske kan vara glad över det istället.
(Kör dock främst med extern skärm, och den är bara 60.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Med G-sync så får man inte screen tearing, som kan ske på en skärm utan G-sync. Nog för att screen tearing märks av mindre på 144hz-skärmar än skärmar med lägre hz, men det förekommer i alla fall.

Jag har en 144Hz och upplever aldrig någonsin screen tearing om jag inte skulle spela något äldre spel som producerar över 144fps, men då hade det ju inte spelat någon roll om jag hade gsync ändå, så förstår fortfarande inte vitsen med det

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag har en 144Hz och upplever aldrig någonsin screen tearing om jag inte skulle spela något äldre spel som producerar över 144fps, men då hade det ju inte spelat någon roll om jag hade gsync ändå, så förstår fortfarande inte vitsen med det

Jag är ledsen, jag har svårt att formulera mina känslor angående skillnader med och utan G-sync. Det jag kan säga är att efter jag skaffade en skärm med G-Sync så är bilden så otroligt smooth och har inte upplevt screen tearing i någon situation sedan dess. Svårt att förklara, men det blev en skillnad i alla fall.

Edit: Tagit bort en del av inlägget av mig som inte tyckts stämma.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Trevligt att det fungerar bra. Mera adaptiv synk till alla!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jag är ledsen, jag har svårt att formulera mina känslor angående skillnader med och utan G-sync. Det jag kan säga är att efter jag skaffade en skärm med G-Sync så är bilden så otroligt smooth och har inte upplevt screen tearing i någon situation sedan dess. Svårt att förklara, men det blev en skillnad i alla fall.

Men som du säger, får du aldrig över 144fps så behöver du ju uppenbarligen inte en skärm med G-sync då Men om du producerar mer än 144fps, det är ju då screen tearing uppstår, därav eliminerar ju G-sync det genom att grafikkortet säger till skärmen när den ska byta bild.

Aha, så det blir en subjektivt mjukare bild med Gsync än för mig i ett nuvarande spel där vi säger att jag har t ex 80-100fps och kör utan vsync? Men vänta nu, Gsync kan väl inte värka utanför skärmens uppdateringsintervall? Det den gör isf är ju enbart att sätta en fps-limiter på skärmens maximala uppdateringsfrekvens?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

om man har redan en asus g751 innan kommer g sync att funkar bara så där? eller det kommer inte att funkar alls?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zipmiX:

Men som du säger, får du aldrig över 144fps så behöver du ju uppenbarligen inte en skärm med G-sync då Men om du producerar mer än 144fps, det är ju då screen tearing uppstår, därav eliminerar ju G-sync det genom att grafikkortet säger till skärmen när den ska byta bild.

Tearing uppstår ju inte enbart när man kommer över skärmens uppdateringsfrekvens, utan både under, över och exakt vid samma frekvens. Du kan ha 60 fps på en 60 Hz-skärm och ha tearing, hur lätt som helst. Det enda som krävs är ju att halvfärdiga frames ritas ut, och det kan hända när som helst om man inte synkroniserar med skärmen.
Tänk t ex om skärmen byter frame vid t=5 ms, 15 ms, 25 ms osv (100 Hz i det här fallet, då), medan grafikkortet ritar klart frames vid t=0 ms, 10 ms, 20 ms osv.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av minh:

om man har redan en asus g751 innan kommer g sync att funkar bara så där? eller det kommer inte att funkar alls?

Funkar inte alls, åtminstone inte officiellt. (Se mitt inlägg ovan.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Är det en äkta g-sync modul eller som jag hörde genom jonas,emil där det är snarare en variant adaptive-sync som används?

Om det är fallet, så kommer ju Nvidia på sikt att bara välja en teknik (dyrt att underhålla två olika). Men troligen blir det inte från om 2/3år som tidigast om det ens händer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Thomas:

fan det suger ju!!!! även om det är exakt samma dator spec så får de inte stöd.... jaja mjölka ut mer pengar ifrån oss gör det...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Aha, så det blir en subjektivt mjukare bild med Gsync än för mig i ett nuvarande spel där vi säger att jag har t ex 80-100fps och kör utan vsync? Men vänta nu, Gsync kan väl inte värka utanför skärmens uppdateringsintervall? Det den gör isf är ju enbart att sätta en fps-limiter på skärmens maximala uppdateringsfrekvens?

G-sync går ända till 240hz vad jag förstått... men jag är inte jätteinsatt på hur det tekniska fungerar, och det du säger om att den isf jobbar över skärmens maximala uppdateringsfrekvens på 144hz i detta fall. Du får helt enkelt läsa på om G-sync, jag också förmodligen^^

Men ja, bilden blir mjukare för den eliminerar all tearing i alla situationer, och som tidigare skribent även tillade så kan tearing uppstå både över och under skärmens hz-intervall, även om många säger att det blir mycket mindre tearing med skärmar som har 120/144hz!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

G-sync går ända till 240hz vad jag förstått... men jag är inte jätteinsatt på hur det tekniska fungerar, och det du säger om att den isf jobbar över skärmens maximala uppdateringsfrekvens på 144hz i detta fall. Du får helt enkelt läsa, jag också förmodligen^^

Haha okey, ja jag får nog göra det Men åtminstone verkar det rätt meningslöst med en laptop på 75Hz

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Haha okey, ja jag får nog göra det Men åtminstone verkar det rätt meningslöst med en laptop på 75Hz

G-sync är nog relevant i alla fall dock. G-sync motverkar screen tearing, så det inte kan förekomma. Och en laptop med 75hz, eller en med mer, hjälps nog båda två av G-sync.

Edit: Tagit bort en del av inlägget av mig som inte tyckts stämma.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jag tror dock inte att det är meningslöst med G-sync på en laptop med 75hz, heller inte med en skärm med 75hz till en stationär dator. Laptopen i testet har ett gtx 980M, rätt kraftfullt och det fixar nog mer än 75fps i många spel. Då kan tearing lätt uppstå med andra ord. Men i och med G-sync så kan det inte bli tearing.

Och just då att tearing kan förekomma oavsett om fps:en går över Hz:en på skärmen eller under.

Jag tror jag tar och läser på lite först innan jag kommenterar ditt svar

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jag tror jag tar och läser på lite först innan jag kommenterar ditt svar

Uppdaterade mitt inlägg lite också. Men ja. Du har fått mig att vilja gräva djupare i detta också helt klart intressant.

Det jag iaf märkt är att efter jag skaffade skärm med G-sync så har jag aldrig upplevt screen tearing något mer. Innan hade jag en annan ASUS-Skärm även den med 144hz, men utan g-sync, och där upplevde jag screen tear till och från.

Alla G-sync/Screen tear proffs får gärna bidra alltså, haha

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Uppdaterade mitt inlägg lite också. Men ja. Du har fått mig att vilja gräva djupare i detta också helt klart intressant.

Det jag iaf märkt är att efter jag skaffade skärm med G-sync så har jag aldrig upplevt screen tearing något mer. Innan hade jag en annan ASUS-Skärm även den med 144hz, men utan g-sync, och där upplevde jag screen tear till och från.

Alla G-sync/Screen tear proffs får gärna bidra alltså, haha

Är inget proffs men viktigaste delen av G-sync att förstå (tycker jag iaf) är att istället för att skärmen ritar ut bilder i sin egen förutbestämda takt så säger grafikkortet åt skärmen när en bild är redo att ritas ut. Så vad som än händer så kan inte tearing uppstå inom intervallet g-sync/skärmen stödjer.
Vad som händer om man har högre fps än skärmens lyckades inte min google-fu hitta ett koncist svar på.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Är inget proffs men viktigaste delen av G-sync att förstå (tycker jag iaf) är att istället för att skärmen ritar ut bilder i sin egen förutbestämda takt så säger grafikkortet åt skärmen när en bild är redo att ritas ut. Så vad som än händer så kan inte tearing uppstå inom intervallet g-sync/skärmen stödjer.
Vad som händer om man har högre fps än skärmens lyckades inte min google-fu hitta ett koncist svar på.

Ah precis! Google-fu, haha Men det är bra att du la till i alla fall! Det är säkert fler som läser inläggen.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Mycket vill ha mer!

Är det bara jag som är sugen på 120-144hz på laptops? Jag menar att man kan ju få ut mer än 60-75 fps på spelen med de relativt kraftfulla grafikkorten som sitter i. Man måste ju inte köra MAX på alla inställningar, eller?

Visa signatur

| ASUS ROG G750JM bytes mot 120hz laptop

Permalänk
Medlem
Skrivet av channe:

Är det bara jag som är sugen på 120-144hz på laptops? Jag menar att man kan ju få ut mer än 60-75 fps på spelen med de relativt kraftfulla grafikkorten som sitter i. Man måste ju inte köra MAX på alla inställningar, eller?

Jag trodde 120-144hz skärmar redan fanns? Haha.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Ett bra sätt att få grundläggande koll på tekniken är ju att läsa artikeln😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av zipmiX:

Men som du säger, får du aldrig över 144fps så behöver du ju uppenbarligen inte en skärm med G-sync då

Så fungerar det inte. Raka motsatsen är betydligt mer korrekt.

Citat:

Men om du producerar mer än 144fps, det är ju då screen tearing uppstår, därav eliminerar ju G-sync det genom att grafikkortet säger till skärmen när den ska byta bild.

Om grafikkortet klarar att pusha mer än 144 fps, och G‑Sync är igång, kommer skärmen fortfarande inte att uppdateras snabbare än 144 Hz, och framerate kommer cappas vid 144 fps. G‑Sync kan inte magiskt trolla fram högre uppdateringsfrekvens på skärmen, utan får snällt vänta på att skärmen är redo att uppdateras igen.

Skrivet av Broken-arrow:

Är det en äkta g-sync modul eller som jag hörde genom jonas,emil där det är snarare en variant adaptive-sync som används?

Om det är fallet, så kommer ju Nvidia på sikt att bara välja en teknik (dyrt att underhålla två olika). Men troligen blir det inte från om 2/3år som tidigast om det ens händer.

Som det står i artikeln är det "äkta" G‑Sync, men utan modul, då den inte behövs när skärmen är ansluten direkt till GPU:n utan DisplayPort emellan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av minh:

om man har redan en asus g751 innan kommer g sync att funkar bara så där? eller det kommer inte att funkar alls?

Jag frågade Nvidia specifikt om detta med äldre bärbara med 980M, 970M eller 965M och svaret var ja. På extern G-Synkskärm via DP då förstås. Den inbyggda skärmen fortfarande lika icke-G-synk-kapabel som innan.

Svårt att testa i praktiken, men kan du flytta datorn, se till att senaste drivarna är inne, och köra mot någon G-sync-skärm någonstans vore det trevligt med en bekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Så fungerar det inte. Raka motsatsen är betydligt mer korrekt.

Om grafikkortet klarar att pusha mer än 144 fps, och G‑Sync är igång, kommer skärmen fortfarande inte att uppdateras snabbare än 144 Hz, och framerate kommer cappas vid 144 fps. G‑Sync kan inte magiskt trolla fram högre uppdateringsfrekvens på skärmen, utan får snällt vänta på att skärmen är redo att uppdateras igen.

Som det står i artikeln är det "äkta" G‑Sync, men utan modul, då den inte behövs när skärmen är ansluten direkt till GPU:n utan DisplayPort emellan.

Om raka motsatsen är betydligt mer korrekt och om du är säker på att det är så, så är jag med dig.

Jag menade aldrig att G-sync trollar fram högre uppdateringsfrekvenser. Men det du säger stämmer förmodligen ja

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laxpudding:

Jag frågade Nvidia specifikt om detta med äldre bärbara med 980M, 970M eller 965M och svaret var ja. På extern G-Synkskärm via DP då förstås. Den inbyggda skärmen fortfarande lika icke-G-synk-kapabel som innan.

Fast det är ju det som är grejen -- de läckta drivrutinerna som finns ute bevisar ju att G-Sync kan funka rätt bra på de här datorerna (alltså innan den här nya revisionen som du testade här). Massor med folk har kört G-Sync + 100 Hz och fått betydligt bättre resultat än med (eller utan) V-Sync, så långt bak som i januari i år. Då menar jag jag alltså på den inbyggda skärmen och inget annat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Som det står i artikeln är det "äkta" G‑Sync, men utan modul, då den inte behövs när skärmen är ansluten direkt till GPU:n utan DisplayPort emellan.

Skärmpaneler ansluts i allmänhet med eDP, och där finns redan adaptive sync. Går nvidia förbi DP-kopplingen skulle det kunna betyda att nVidias (mobila) grafikkretsar har ett hittils okänt skärminterface, vilket jag finner föga troligt.
Är grafiken växlingsbar så att man kan göra på processorns grafik måste skärmen vara standard och då även nvidias skärminterface. Är grafiken inte växlingsbar ökar sannolikheten att det kan vara ett okänt proprietärt skärminterface.

nVidia är duktiga på att inte säga hela sanningen (ljuga om man ska tala klarspråk).
Talet om 'äkta' G-sync visar snarare på att frågeställaren ser eller tolkar eventuell implementation av adaptive sync från nvidias sida som oäkta.
Nvidia kan mycket väl anse att alla former av G-sync de tillhandahåller är 'äkta', oavsett om det är modul eller bygger på standardiserade adaptive sync. Väl medvetna om att reporterns fråga syftar på om de använder adaptive sync eller inte, ger de ett svar som varken säger ja eller nej, men reportern tolkar svaret som att adaptive sync inte används, och skriver 'äkta' G-sync i artikeln.
När sanningen uppdagas att det är adaptive sync kan JHH slå ifrån sig med att de aldrig sagt att det inte är adaptive sync.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara