Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mhisha:

Hej!

Framsida, forum marknad osv är borta för mig just nu med vissa annonser.
Tex just nu på den med Inet.
Jag har svårt att få upp en print på detta men kan maila den om intresse finns.

MVH Mhisha

Skrivet av Emil:

Detta låter som en tillfällig bugg. Det är inget du upplever fortfarande hoppas jag?

Tror att det är samma problem som jag upplever. I så fall handlar det om Mediamarkt-annonserna.

När dessa visas på sidan verkar de lägga sig osynligt över en del av sidan direkt under själva annonsen. Allt ovanför första foruminlägget och på bredden under annonsen fungerar inte att klicka på.

Ex från skärmdump ovan:
Fungerar Framsida samt Tester men inte Tävlingar och övriga alternativ i huvudmenyn.
Fungerar Forum samt den delen där det står "Övrigt" i Övrigt om datorspel. Alltså, halva länken är klickbar.
Nytt i forumet kan jag klicka på antalet kommentarer i de inringade trådarna men inte i den kortare Comhem-tråden.
SWE-biten i SWECLOCKERS-bannern fungerar men inte resten.
Ingenting ovan den röda linjen (som skall sträcka sig över hela sidan, inte bara högra tredjedelen) fungerar om det inte ligger utanför reklamen i sidled.
Allt fungerar under den röda linjen oavsett var på skärmen horisontellt det är.

Jag får samma problem med min stationära och min bärbara, och med Chrome, IE och gamla Opera. Upplösning på skärmen verkar irrelevant utan det är ett fixerat antal pixlar som blockeras.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Legendarisk

@era909: Tack för rapporten! Det bör vara fixat nu, om problemet fortfarande kvarstår så prova ladda om utan cache (Ctrl-F5 eller Shift-F5 i de flesta webbläsare).

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@era909: Tack för rapporten! Det bör vara fixat nu, om problemet fortfarande kvarstår så prova ladda om utan cache (Ctrl-F5 eller Shift-F5 i de flesta webbläsare).

Snabbt jobbat!
Efter en omladdning utan cache så fungerar det nu.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Nu har sweclockers börjat visa "dubbel" reklam:
http://imgur.com/pNDhpyV

Där burgerkingreklamen snurrar som den ska men lenovo fastnat under. Hände samma sak med tassimo och vårdguiden nyss.

Permalänk
Avstängd

@betan: Bra, får de in lite mer pengar på det trånga utrymmet för reklam och kan kosta på sig ännu mer artiklar!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Är en banner från tutti frutti och way out west eller något som innehåller en video som autospelas, och i och med att min telefon startar videofilmer i ett fullskärmsprogram får jag en popup som jag måste trycka bort varannan länk jag trycker på. Har Varit så en bra stund nu dessutom.

dessutom är det en kaffereklam som går, ingen av dem känns Ju jätterelevant för sweclockers.

Ber om ursäkt för skrivfel, sitter som sagt på telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av hag.com:

Är en banner från tutti frutti och way out west eller något som innehåller en video som autospelas, och i och med att min telefon startar videofilmer i ett fullskärmsprogram får jag en popup som jag måste trycka bort varannan länk jag trycker på. Har Varit så en bra stund nu dessutom.

dessutom är det en kaffereklam som går, ingen av dem känns Ju jätterelevant för sweclockers.

Ber om ursäkt för skrivfel, sitter som sagt på telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjenare,
Autospelas skall dessa inte göra. Det gör dem inte på någon av de enheter jag kunnat testa på. Vilken telefon, os och browser har du?

Kaffe kan väl inte passa bättre än på SweClockers? Utan Kaffe stannar nördsverige och definitivt vår redaktion
Tuttifrutti däremot kanske inte är helt relevant för innehållet, men dom vill nå just denna målgruppen.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Tjenare,
Autospelas skall dessa inte göra. Det gör dem inte på någon av de enheter jag kunnat testa på. Vilken telefon, os och browser har du?

Kaffe kan väl inte passa bättre än på SweClockers? Utan Kaffe stannar nördsverige och definitivt vår redaktion
Tuttifrutti däremot kanske inte är helt relevant för innehållet, men dom vill nå just denna målgruppen.

Kör fortfarande en nokia N9 med MeeGo 1.2 Harmattan ("version: PR1.3") och den browser som är inbyggd.
Hehe, okej, kan köpa det fastän jag inte dricker det. xD

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Avstängd

Bra med kaffe om man böjer en pin vid montering då man kan skylla på att man hade en hand på koppen och bara en hand på CPU. Mer kaffe-reklam, tack!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
SpelClockers

Reklamen för Astor A40 headsetet från MaxFPS är ganska missvisande, på bilden står det Wireless men det är det dock inte.
Bildlänk: http://aka-cdn-ns.adtech.de/apps/366/Ad12722030St3Sz1643Sq108...
Produkt länk: http://www.maxfps.se/headsets/astro-1/a40-pc-headset-black-2n...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att klicka på annonser verkar inte fungera överhuvudtaget nu, är samtliga flash-baserade? Sitter med firefox och flash avstängt. Att högerklicka / öppna länk i ny flik fungerar. Men att bara klicka på dem gör ingenting. Har adblock och ublock installerat men avaktiverat för Sweclockers.

Den enda reklamen som fungerar är cdon.com's banner reklam om man klickar på Till Butiken, verkar som att ublock blockerar mellansidan. Men den reklamen är flaggad som skadlig även av webbläsaren, då den vill öppna nytt fönster om man försöker högerklicka på den eller dylikt.

Permalänk
Inaktiv

Samlade banners

Vet ej om någon frågat efter detta innan men jag skulle vilja ha en "sida" med all reklam som roterar just nu på er sida. Anledningen är att jag ibland ser ett erbjudande "för sent" och hinner bläddra till en annan sida och när jag hoppar tillbaka så slumpas det fram en ny.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Tjenare Pazu,
Att detta inte finns i dagsläget beror på att det inte finns någon självklar och bra teknisk lösning på detta som inte kräver väldigt mycket extra tid för att boka in kampanjerna.

Men vi kikar på att hitta en lösning. Ha dock inga jättehöga förväntningar. Vi har sökt ett tag.

Om det är någon specifik kampanj du missat kan du alltid rensa dina cookies, besöka oss i inkognito läge eller liknande och köra ett antal F5 för att få upp denna igen.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Inet igen...

Inet verkar ha problem med att följa eran standard för banners? Detta är andra tillfället de har använt en gammal template så man får dubbelseende av menyn. Kollar ni inte annonserna innan de läggs ut?

Permalänk
Geeks
Säljchef

Detta är nu åtgärdat. Vi kollar över alla annonser innan dem läggs upp i regel. I detta fallet har det gått lite fort. Inet uppdaterar annonserna väldigt frekvent och det är extremt sällan något "allvarligare" fel.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Nu är det någon videoannons på mobilsidan som autospelas (i fullskärm) för mig igen.
Nokia n9, os: MeeGo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av hag.com:

Nu är det någon videoannons på mobilsidan som autospelas (i fullskärm) för mig igen.
Nokia n9, os: MeeGo.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej ber om ursäkt för detta. En miss i styrningen från vår partner. Vi har bett att inga sådana annonser får köras mot denna typ av enheter. Dessvärre miss denna ggn.

Skall vara åtgärdat nu!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Hej ber om ursäkt för detta. En miss i styrningen från vår partner. Vi har bett att inga sådana annonser får köras mot denna typ av enheter. Dessvärre miss denna ggn.

Skall vara åtgärdat nu!

Supertack, inte sett några fler sedan kommentaren!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av hag.com:

Supertack, inte sett några fler sedan kommentaren!

Härligt!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag får upp "Vi har upptäckt att du blockerar annonser" trots att ABP är avaktiverat på Swec. Har inte NoScript eller liknande.

Win 7
Chrome 45.0.2454.85

EDIT: Nu funkar annonserna igen

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag tycker inte om att ni använder er utav externa tjänster för annonsering m.m. på siten (ADTECH, Google Analytics, TNS). Jag vill inte lämna ut information till externa parter om min surfning på Sweclockers.

Jag föreslår därför att ni har annonser "native" på sidan (finns kanske ett bättre namn för detta), så att de publiceras på ett liknande sätt som artiklar, fast i speciella spalter precis som nu. På så sätt skulle jag slippa övervakning, en segare sida och potentiella säkerhetsrisker. Dessutom så skulle man, om jag har förstått saken rätt, inte kunna blockera bort annonserna.

Ni får gärna förklara hur dessa tjänster används och vilka uppgifter som ni och/eller tjänsterna tar del av, och varför ni har valt att använda dem. Jag har nämligen inget emot annonser i sig, däremot övervakningen bakom dem.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Hej,

Jag tycker inte om att ni använder er utav externa tjänster för annonsering m.m. på siten (ADTECH, Google Analytics, TNS). Jag vill inte lämna ut information till externa parter om min surfning på Sweclockers.

Jag föreslår därför att ni har annonser "native" på sidan (finns kanske ett bättre namn för detta), så att de publiceras på ett liknande sätt som artiklar, fast i speciella spalter precis som nu. På så sätt skulle jag slippa övervakning, en segare sida och potentiella säkerhetsrisker. Dessutom så skulle man, om jag har förstått saken rätt, inte kunna blockera bort annonserna.

Ni får gärna förklara hur dessa tjänster används och vilka uppgifter som ni och/eller tjänsterna tar del av, och varför ni har valt att använda dem. Jag har nämligen inget emot annonser i sig, däremot övervakningen bakom dem.

Om du har avast så kan du välja att blocka reklamspårning. Sen har du google analytics på hemsidan också, som har dubbel jobb (hjälpa dom som sköter hemsidan och google samlar bigdata). Behövs script blockering, tycker reklamen är för påträngande så har den avstängd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om du har avast så kan du välja att blocka reklamspårning. Sen har du google analytics på hemsidan också, som har dubbel jobb (hjälpa dom som sköter hemsidan och google samlar bigdata). Behövs script blockering, tycker reklamen är för påträngande så har den avstängd.

Kan du blockera reklamspårning utan att själva reklamrutorna försvinner? Får Sweclockers fortfarande pengar för reklamen då?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Kan du blockera reklamspårning utan att själva reklamrutorna försvinner? Får Sweclockers fortfarande pengar för reklamen då?

Inte provat men sen även om jag ser reklamen, så vet jag inte om det registreras ändå. nej reklamen visas inte i alla fall om man blockar spårning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Inte provat men sen även om jag ser reklamen, så vet jag inte om det registreras ändå. nej reklamen visas inte i alla fall om man blockar spårning.

Där har vi problemet som jag pekade på i mitt ursprungliga meddelande.

Jag föreslår som sagt reklam native direkt på sidan.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Där har vi problemet som jag pekade på i mitt ursprungliga meddelande.

Jag föreslår som sagt reklam native direkt på sidan.

Jo och jag kör noskript också. så var tvungen och stänga av båda

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Snart kan man bara vara inne på Swecklockers med en webbläsare utan adblock. Kanske därför jag hänger så mycket här. Skulle klicka på en rss-länk och komma till en nyhet på en av IDG-saiterna. Först en stor blafffa som laddades länge och tog upp hela skärmen. När man tilläts klicka bort den, vilket är en ren konstart på en platta utan att komma till produkten det görs reklam för, fanns en stor panel längst upp till övriga idg-sidor som skymmer rätt mycket av utrymmet. Lyckades till slut klicka på filmen som skulle vara en nyhet. Reklam 17 sekunder sedan visades det att själva filmen om självstyrande Tessla-bilar var en reklamfilm från Tessla.

Jag tror aldrig adblock kommer att dö ut vilket drabbar sidor som Swecklockers där de är rätt bra på att hålla reklamen på en acceptabel nivå rent estetiskt.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av kskolle:

Snart kan man bara vara inne på Swecklockers med en webbläsare utan adblock. Kanske därför jag hänger så mycket här. Skulle klicka på en rss-länk och komma till en nyhet på en av IDG-saiterna. Först en stor blafffa som laddades länge och tog upp hela skärmen. När man tilläts klicka bort den, vilket är en ren konstart på en platta utan att komma till produkten det görs reklam för, fanns en stor panel längst upp till övriga idg-sidor som skymmer rätt mycket av utrymmet. Lyckades till slut klicka på filmen som skulle vara en nyhet. Reklam 17 sekunder sedan visades det att själva filmen om självstyrande Tessla-bilar var en reklamfilm från Tessla.

Jag tror aldrig adblock kommer att dö ut vilket drabbar sidor som Swecklockers där de är rätt bra på att hålla reklamen på en acceptabel nivå rent estetiskt.

Tjenare Kskolle,
Riktigt rolig feedback att få! Vi kämpar väldigt mkt med relevans och att inte störa er alldeles för mkt. Det är en svår avvägning och vi är långt ifrån perfekta. Tack!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Upptäckte precis att CDON reklamen har fått en scrollbar under sig.
Jag kör senaste versionen av Firefox på en 1080p skärm.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av simon253:

Upptäckte precis att CDON reklamen har fått en scrollbar under sig.
Jag kör senaste versionen av Firefox på en 1080p skärm.
http://i.imgur.com/1Am6Dp3l.png

Väldigt knepigt fel! Du råkar inte zoomat på något konstigt vis eller så? Annonsen har nämligen korrekt spaltbredd och vi har inte kunnat återskapa felet i Firefox. Känns som det kan ligga lokalt hos dig. Kika gärna över dina inställningar osv. Samt om du har några udda tillägg.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com