Fel vid installation av extra RAM och borttagning av DVDR

Permalänk
Medlem

Fel vid installation av extra RAM och borttagning av DVDR

Hej

Jag skulle upgradera mitt RAM-minne från 8GB till 16GB p.g.a. mycket multitasking och satte då in två nya Corsair Vengence LP (2x4GB) och jag hade redan två lika dana på 8GB (2x4GB). Passade då samtidigt på att ta bort den optiska diskläsaren eftersom jag bara har använt den till att installera Windows 8.1 64-bit med för ett halvår sedan. För att ta bort diskläsaren så behövde jag flytta på flera kablar (koppla ur/i) som placerats in i hål på den för att minska upptagen plats. Jag följde mitt moderkorts instruktioner när jag satte tillbaka alltihop ifall jag av någon anledning skulle blanda ihop något men tror att något gick fel i alla fall.

Nu när jag startar systemet så kommer det upp en skärm som säger "Felkod 0xc000000e" och där är var jag inte har en aning om vad jag ska göra nu. Har testat att felsöka med att stoppa i DVDR i datorn igen och tagit bort RAM-et, men får bara upp samma felmeddelande som förut.

Mitt system ser ut såhär

  • MOBO: Gigabyte GA-Z97M-D3h

  • GFX kort: Asus Radeon R9 280 3GB (ej 280x)

  • RAM: Corsair Vengance LP 4x4GB

  • PSU: Corsair CS750M 750W

  • CPU: Intel Core i5-4690K Quadcore

  • HDD: Seagate 1TB, 64MB Cache

  • SSD: AMD Radeon R7 120GB

  • OS: Windows 8.1 64 bit

  • CPU kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo

  • Chassi: Aerocool DS Cube

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Kontrollera i BIOS att det är rätt boot ordning på dina enheter, kan ju hända att du blandat ihop SATA kablarna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det felet kan uppstå om SATA-kontrollern bytt från AHCI till IDE eller vice versa. Gå in i BIOS och kolla vad den står på och byt till det andra och se om det går att starta.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"