Permalänk
Inaktiv

opensuse + kde

Permalänk
Inaktiv

@CryingFreeman:

Hade visst fel. Version 0.3 är den skarpa versionen, Det var 0.1 - 0.2 som var pre-release

Permalänk
Skrivet av Schytzz:

@CryingFreeman:

Hade visst fel. Version 0.3 är den skarpa versionen, Det var 0.1 - 0.2 som var pre-release

Jag kan ha fel, men jag tror att åtminstone 0.2 betraktades som en stabil release, baserad på Ubuntu 12.04.

Däremot har Freya 0.3 funnits i alpha- och beta-versioner i över ett år innan den släpptes som stabil i början av april i år. Men skit samma

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hörde en gång någon som sa att Linux är som Baskin-Robbins (glassen). Det finns oändligt med smaker och ingen kan säga vilken smak som är godast, bara vilken man själv tycker är godast, allt är ju trots allt bara glass. Allt handlar om preferenser och vad man vill ha och vad man vill göra med sin dator. Skillnaderna mellan de olika distributionerna är egentligen inte så stora utan mest kosmetiska med lite tweaks här och där som skiljer..

Personligen är jag inbiten Gentoo-användare sedan många år och tycker att om man gillar maximal valfrihet, vill lära sig Linux och kringliggande komponenter och ha ett väl fungerande pakethanteringssystem är Gentoo en väldigt trevlig distribution. Är man inte intresserad av att lära sig något utan bara vill få något gjort finns det hur många distributioner som helst att välja mellan, testa några och välj den som passar dig bäst utifrån vad du gillar, det är inte så blodigt allvarligt.

Permalänk
Medlem

Kör Arch (Xfce) på två datorer, Funtoo (Xfce) och Gentoo (Plasma) på varsin dator.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K