Kan inte öppna csgo efter att ha tabbat ur

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna csgo efter att ha tabbat ur

Hej!

Byggde ihop en ny dator igår och har installerat windows 8.1 på den. När jag tänkte testa cs stötte jag på ett problem.
Efter att jag öppnat spelet och sedan tabbat ur och försökt starta upp det blir skärmen svart och går tillbaka till skrivbordsläget. Har testat och googlat på detta men hittar inga lösnignar. Det sitter ett 960 i datorn.

Tacksam för hjälp

Permalänk
Keeper of the Bamse

Sourcemotorn.... Om du vill alt-tabba i source-spel är borderless window mode att rekommendera

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Sourcemotorn.... Om du vill alt-tabba i source-spel är borderless window mode att rekommendera

Väljer jag fullscreen windowed så kan jag inte spela i 4:3 ratio.

Permalänk
Medlem

Får också det här problemet i bland, jävligt störande... Går bort efter en stund dock...

Permalänk
Medlem

Testa att skriva in engine_no_focus_sleep 0 i console och se om det går bättre, då fortsätter spelet i bakgrunden även när du tabbar. Lägg in kommandot i din autoexec så slipper du skriva om det varje gång spelet laddar

EDIT: Om du har något skärminspelningprogram igång, typ obs eller dxtory osv, och använder razer synapse, måste du stänga av Synapse för att kunna tabba in igen.

Visa signatur

Zotac GeForce RTX 3080 Trinity | Ryzen 9 5900x | 64GB DDR4 | Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTZN:

Testa att skriva in engine_no_focus_sleep 0 i console och se om det går bättre, då fortsätter spelet i bakgrunden även när du tabbar. Lägg in kommandot i din autoexec så slipper du skriva om det varje gång spelet laddar

EDIT: Om du har något skärminspelningprogram igång, typ obs eller dxtory osv, och använder razer synapse, måste du stänga av Synapse för att kunna tabba in igen.

Testade detta, men det blev ingen skillnad. Spelet stängs inte av utan det är bara att det inte går och öppna igen.