Vad innebär Virtualisation? Min är disabled.

Permalänk
Medlem

Vad innebär Virtualisation? Min är disabled.

Enligt topic? Jag undrar vad Virtualization innebär när man snackar intelprocessor.

Mvh Dennis

Visa signatur

I Datavärlden finns det betydligt fler nollor än vad det finns ettor.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet innebär det att viritualisering är avstängd, alltså borde du inte kunna köra virituella maskiner. Om du inte visste det är en virituell maskin när du kör ett operativ system i ett annat operativ system. Detta används ofta på servrar då det gör att du kan köra flera operativsystem på samma fysiska maskin samtidigt.

Edit: Läs nedanstående inlägg av philipborg.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Vad jag vet innebär det att viritualisering är avstängd, alltså borde du inte kunna köra virituella maskiner.

32bit's virtualisering på 64bit host brukar fungera med det avstängt men inte 64bit gäst os, tror däremot virtualisering enabled ger prestanda boost på 32bit.

Helt enkelt, är ofarligt att sätta på den inställningen även om du troligen aldrig kommer använda det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

32bit's virtualisering på 64bit host brukar fungera med det avstängt men inte 64bit gäst os, tror däremot virtualisering enabled ger prestanda boost på 32bit.

Helt enkelt, är ofarligt att sätta på den inställningen även om du troligen aldrig kommer använda det.

Det där är mer än jag vet, men som sagt skadar det inte att slå på det även om TS aldrig ens kommer använda det.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, kör 64 bit OS men då förstår jag mycket utförliga svar. Tack!

Visa signatur

I Datavärlden finns det betydligt fler nollor än vad det finns ettor.