Orange ikon för nya inlägg?

Permalänk
Medlem

Orange ikon för nya inlägg?

Tja, förr i tiden blev dom vänstra ikonerna orangea när det fanns nya olästa inlägg i forumkategorin

Detsamma gäller inte för V6, helt omöjligt att veta ifall det finns olästa inlägg i forumet, dessutom saknas ju "markera forum som läst", konstigt att inte fler har klagat på detta, enligt mig iaf är ett forum helt omöjligt att använda utan detta.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Håller med, orange RSS-ikon vid nya inlägg och markera som läst är två vitala funktioner som saknas i 6.0.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Håller med de föregående talarna, både om ikonerna enligt bilden ovan men framförallt "markera allt som läst".

Dessutom är ikonen för olästa inlägg i mina ögon ganska otydlig. Fast jag "vet" det så tror jag varje gång jag går in i forumet att orange ikon betyder att där är olästa inlägg. Tycker att orange ikon endast borde användas när det finns olästa inlägg i trådarna.

I övrigt dock såklart mycket imponerad av det arbete ni utför här på Swec!

Permalänk
Medlem

Inga kommentarer från Swec? Vet inte hur det är med andra men utan orangea ikoner & "markera forum som läst" eller "markera allt som läst", har inte orkat besöka forumet knappt sen V6 då avsaknaden av dessa funktioner gör forumet ointetsägande, orkar inte hålla på & hoppa fram & tillbaka mellan forum för att se om det finns något oläst eller inte.

Tror min forumbesök har minskat till 1/20 av min tidigare aktivitet, lilla jag är nog ingen förlust för Swec direkt men ja, lite info om dessa funktioner går väl få? Tex info om ifall ni planerat att återinföra dessa funktioner i framtiden osv osv? En av dom viktigaste funktionerna i ett forum ur en användarvänlighetssynpunkt, har i princip aldrig sett ett forum utan detta tidigare & jösses vilken skillnad det gör att inte ha dessa funktioner.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Legendarisk

@JesperA: Det är tråkigt att du har påverkats negativt av den här ändringen och jag har noterat önskemålet, men eftersom att det beror mycket på hur man läser forumet och vad mer som finns att göra så är det svårt att säga när/om det kan komma att prioriteras upp.

Själv använder jag oftast en kombination av översiktsflikarna och senaste inlägg i forumindex för att se om det finns något nytt jag är intresserad av. En betoning av olästa trådar i enskilda delforum kunde ha gjort det tydligare — så länge man kommer ihåg att markera kategorin som läst; personligen gjorde jag sällan det (det var få användare som gjorde) och därför var ikonerna alltid orangea istället för grå, och tappade därmed betydelse. De jag diskuterat detta med tidigare hade i allmänhet liknande upplevelser. Det är den grupp som både använt forumindex för att föja särskilda kategorier och den gamla funktionen för att markera hela delforum som lästa som har drabbats. Lyckligtvis rör det sig om ett mindre antal användare.

Visa signatur

Abstractions all the way down.