Call of Duty Black Ops 3 tråden

Permalänk

Passa på att köpa Black Ops 2 på Steam för ca 180 spänn. Ett riktigt kap! Över 7000 pers som spelar på PC så det är inga problem att hitta matcher. PM:a gärna om någon vill köra lite tillsammans med mig!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Passa på att köpa Black Ops 2 på Steam för ca 180 spänn. Ett riktigt kap! Över 7000 pers som spelar på PC så det är inga problem att hitta matcher. PM:a gärna om någon vill köra lite tillsammans med mig!

Var ett bra tag sedan jag spelade BO2 nu men testa Lsat och stock. Behöver knappt ladda om och du har en riktigt stor chans emot både SMG's på nära håll och AR's på längre avstånd. Även om jag ogillar ordet overpowered så skulle det nog passa in här.

Ursäkta för offtopic

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Förbokade spelet med season pass. Svik mig inte nu Treyarch! Infinity Ward sparkade mig mellan benen med sin skit Ghosts.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

Multiplayer Reveal trailern...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pushead85:

Vill gilla den men kan inte. Det känns som AW fast med lite mindre skuttande. TTK ser också ut att vara alldeles för låg. Sådär ska väl hardcore se ut? Forsätter CoD utvecklas såhär lär väl Treyarch nästa spel utspelas runt 4000-talet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker det liknar AW ganska mycket, får väl se om det är något.
Men jag längtar till någon av utvecklarna vågar ta steget tillbaka till mellan WWII och nutid.

Permalänk
Medlem

Det här med det liknar AW. Det är långt ifrån. För mig är detta ett eget och för första gången sedan Black Ops II är jag förväntansfull på ett CoD spel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det här med det liknar AW. Det är långt ifrån. För mig är detta ett eget och för första gången sedan Black Ops II är jag förväntansfull på ett CoD spel.

Har du testat det eller är det bara din uppfattning?
Personligen, utan att ha testat det, tycker jag det liknar AW ganska mycket med sina "power jumps" och springa på väggarna.
Andra likheter är ju AW's "exo launcher" men här han man det inbyggt i armen istället.

Sen är givetvis spelkänslan det viktigaste och den kanske skiljer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det här med det liknar AW. Det är långt ifrån. För mig är detta ett eget och för första gången sedan Black Ops II är jag förväntansfull på ett CoD spel.

Fast detta med skuttandet är väl bara i AW och därav påminner det om det. CoD's tjusning i mina ögon var likheten som fanns emellan spelen även om många klagade på att det inte utvecklades. Men kolla på hur populärt AW är i jämförelse med hur BO2 var t.ex, eller Ghosts t.om som kändes som något helt annat än ett CoD-spel. Jag är besviken på att Treyarch inte valde simpelheten även om jag var negativ till alla wildcards eller vad det hette i början, så funkade det. Men detta känns verkligen meh. Undrar hur många som efterfrågade ett spel ifrån Treyarch som utspelade sig i framtiden, i jämförelse med hur många som verkar vilja tillbaka till WW2 eran när man läser i olika trådar.

Känns som att utvecklarna lyssnar mer på folk som inte ens spelar CoD och klagar på att det är samma spel år efter år, än de som faktiskt köper spelen år efter år.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Hej.
Länken nedan, är det endast en gratis beta eller bokar man upp betalversion dvs hela spelet + beta ? Mvh.

https://www.callofduty.com/blackops3/buy

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Länken nedan, är det endast en gratis beta eller bokar man upp betalversion dvs hela spelet + beta ? Mvh.

https://www.callofduty.com/blackops3/buy

Du förbokar hela spelet och får då access till betan när den släpps.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Du förbokar hela spelet och får då access till betan när den släpps.

Jaha går det att avboka igen någonstans nu ? konstigt har ju varken fått prisuppgift eller skrivit i konto nummer någonstans, men som sagt kan man avboka, trodde det var gratis beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Jaha går det att avboka igen någonstans nu ? konstigt har ju varken fått prisuppgift eller skrivit i konto nummer någonstans, men som sagt kan man avboka, trodde det var gratis beta.

Om du bara fyllt i uppgifterna på sidan du länka till så har du inte förbokat något eller får access till betan.
Tror inte heller man kan avboka om man fullföljer förbokningen, tror du betalar den direkt.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Om du bara fyllt i uppgifterna på sidan du länka till så har du inte förbokat något eller får access till betan.
Tror inte heller man kan avboka om man fullföljer förbokningen, tror du betalar den direkt.

Mm lite skumt, ja men inget är betalt, så får se vissa kanske får ta del av betan och vissa inte, alla spel jag förbokat innan har jag betalat först om jag minns rätt...man borde få prisuppgifter i förväg tycker man, men får avvakta och se med tiden vad som händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Designed for co-op and re-playability, players encounter all the epic cinematic gameplay moments Call of Duty® is known for delivering as well as new open-area arena-style gameplay elements designed to allow players to approach the game with a di¬fferent strategy each time
they play.

(Från webhallens info om spelet.)

Hoppas detta stämmer bra, inte varit mycket för cod spelen sen dom lämnade ww2.
Körde igenom aw nyss och blev besviken på hur det har blivit en rail shooter. Handhållning igenom hela campaign av NPC:erna.
Och försöker man gå en liten bit utanför så får man en stor varning... Var nån bana där ja tänkte gå runt lite bilar för att komma åt fiender bakifrån, nope... Warning! Leaving designated area! bla bla bla.
Sen att storyn är en kopia av Army of Two var lite smålustigt

Större friare områden där man får lösa uppdragen själva med alla gadgets hur man vill hade varit trevligt.
Men co op säger man aldrig nej till så får ge detta en chans bara för den delen

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

(Från webhallens info om spelet.)

Hoppas detta stämmer bra, inte varit mycket för cod spelen sen dom lämnade ww2.
Körde igenom aw nyss och blev besviken på hur det har blivit en rail shooter. Handhållning igenom hela campaign av NPC:erna.
Och försöker man gå en liten bit utanför så får man en stor varning... Var nån bana där ja tänkte gå runt lite bilar för att komma åt fiender bakifrån, nope... Warning! Leaving designated area! bla bla bla.
Sen att storyn är en kopia av Army of Two var lite smålustigt

Större friare områden där man får lösa uppdragen själva med alla gadgets hur man vill hade varit trevligt.
Men co op säger man aldrig nej till så får ge detta en chans bara för den delen

Håller med att vissa saker låter intressant, är lite mer skeptisk till att allt går mot futuristiska inslag som "boost jump", springa på väggar och strålvapen.

Egentligen skiter jag i om miljön är futuristisk och om karaktärerna är robotar eller människor så länge själva "game play" är normalt.
Det jag vill ha i cod är:
Normala vapen och inga fordon.
Karaktärerna skall enbart kunna:
Gå, springa, hoppa (normalt), sitta på huk, ligga.
Inga överdrivna killstreaks eller perks.

Permalänk
Medlem

Skönt att dom är så säkra på PC utgåvan att det inte ens behövs någon beta! Treyarch gick precis ifrån att vara den utvecklaren som man fick känslan av att dom brydde sig om PC, till att sjunka ner någonstans i kvicksanden med IW.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skönt att dom är så säkra på PC utgåvan att det inte ens behövs någon beta! Treyarch gick precis ifrån att vara den utvecklaren som man fick känslan av att dom brydde sig om PC, till att sjunka ner någonstans i kvicksanden med IW.

Då kan jag glädja dig med att du har fel

"Call of Duty: Black Ops 3 Multiplayer Beta arrives August 26 on Xbox One and PC. Actual platform availability and launch date(s) subject to change. Limited time only, while beta codes last, at participating retailers. Internet connection required."

https://www.callofduty.com/blackops3/beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Då kan jag glädja dig med att du har fel

"Call of Duty: Black Ops 3 Multiplayer Beta arrives August 26 on Xbox One and PC. Actual platform availability and launch date(s) subject to change. Limited time only, while beta codes last, at participating retailers. Internet connection required."

https://www.callofduty.com/blackops3/beta

Jag kollade sidan som var länkad tidigare i tråden och där stod det inte något om PC utan endast xbox och ps. https://www.callofduty.com/blackops3/buy

Då finns det lite hopp om Treyarch ändå. Skönt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag kollade sidan som var länkad tidigare i tråden och där stod det inte något om PC utan endast xbox och ps. https://www.callofduty.com/blackops3/buy

Då finns det lite hopp om Treyarch ändå. Skönt.

Men även på den länken står det PC..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Men även på den länken står det PC..

Aw, kollade bara i listan på plattform.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har hört att det tydligen kommer finnas en slags "power-up". Liknande det som finns i Destiny. Du får alltså en slags killstreak med ditt vapen eller med din soldat vad jag har förstått. Ytterligare en anledning till att inte köpa BO3, great.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Har hört att det tydligen kommer finnas en slags "power-up". Liknande det som finns i Destiny. Du får alltså en slags killstreak med ditt vapen eller med din soldat vad jag har förstått. Ytterligare en anledning till att inte köpa BO3, great.

Nu har jag ingen aning om vad som finns i Destiny, men killstreaks har ju funnits länge i CoD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nu har jag ingen aning om vad som finns i Destiny, men killstreaks har ju funnits länge i CoD.

Skrev inte att det var killstreaks, utan extra killstreak som du kan få till vapnet. säg att du ska få 7 kills, vid 7 kills får du en power-up till vapnet som gör det starkare. Killstreaken resettas inte efter att du dött.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Skrev inte att det var killstreaks, utan extra killstreak som du kan få till vapnet. säg att du ska få 7 kills, vid 7 kills får du en power-up till vapnet som gör det starkare. Killstreaken resettas inte efter att du dött.

Ok då är jag med vad du menar, låter iofs inte som något bra men är ingen dealbreaker för min del.

Permalänk

Är det bara jag som tycker att BO1 vad det första och sista COD spelet som faktiskt var bra?
MW1 och MW2 vad sådär... COD WaW vad också rätt nice. Men all framtid... känns bara så jäklar tråkigt, tycker att både COD och BF ska gå tbx till lite äldre tider, allt var mycket roligare och mer spännande då. Nu är det bara rush'n'die och massa op saker som egentligen suger.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Kommer folk ha tillåtelse att streama betan? Vore intressant att se riktigt gameplay och inte någon video på youtube bara.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ok då är jag med vad du menar, låter iofs inte som något bra men är ingen dealbreaker för min del.

Om det är lika OP som på destiny så är det absolut inte bra. här är en video från min favorit youtuber: https://www.youtube.com/watch?v=WnbXUO9wAJg (första gameplay är destiny med special ability. som en killstreak i CoD)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Är det bara jag som tycker att BO1 vad det första och sista COD spelet som faktiskt var bra?
MW1 och MW2 vad sådär... COD WaW vad också rätt nice. Men all framtid... känns bara så jäklar tråkigt, tycker att både COD och BF ska gå tbx till lite äldre tider, allt var mycket roligare och mer spännande då. Nu är det bara rush'n'die och massa op saker som egentligen suger.

I min bok är BO1 det första som var riktigt riktigt dåligt, det enda bra efter BO1 var BO2.
MW2 var/är det absolut bästa spelet i CoD serien enligt mig.

Håller dock med att dom borde gå bakåt i tiden istället för framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Om det är lika OP som på destiny så är det absolut inte bra. här är en video från min favorit youtuber: https://www.youtube.com/watch?v=WnbXUO9wAJg (första gameplay är destiny med special ability. som en killstreak i CoD)

Hittade klippet han verkar prata om: https://www.youtube.com/watch?v=B45fr0V8TFM

Hade jag inte vetat att det var Call of Duty i gameplayet hade jag aldrig kunnat gissat det. Är rätt övertygad om att detta kommer få samma uppskattade mottagande som Ghosts och Advanced Warfare

och titanfall... och destiny.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.