Permalänk
Medlem

några idéer till min dator?

någon som har några bra idéer att fixa till min dator lite?

https://www.google.se/search?q=model-ms+7829&espv=2&biw=1920&...

jag vill helst slippa alla fula sladdar.
tack på förhand!

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Permalänk
Medlem

sladdarna behövs nog för att datorn skall funka...?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

sladdarna behövs nog för att datorn skall funka...?

ja men kanske en annan färg eller så...
kan inte jättemycket om datorer så jag behöver lite hjälp

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Permalänk
Medlem

Finns kanske sleeves (avlång strumpa) du kan sätta över i olika färger men har du ingen genomskinlig chassi-sida så syns det ju inte direkt ändå, om du inte har datorn öppen dvs.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Finns kanske sleeves (avlång strumpa) du kan sätta över i olika färger men har du ingen genomskinlig chassi-sida så syns det ju inte direkt ändå, om du inte har datorn öppen dvs.

jag vet men jag funderar på att köpa ett chassi med fönster ganska snart

Visa signatur

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Permalänk
Medlem

Det måste finnas en del strömkablage i datorn. Men du kan få bort många genom att dra alla kablar på baksidan av chassiet. Finns hål som är till för att just gömma kablar på de flesta (om inte alla) chassin.

För övrigt kan du göra kablarna snyggare genom att sleeva dem. Tidskrävande process men det finns färdiga kit att köpa om du istället vill få det gjort åt dig.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Om det går så skulle du kunna vända på hårddisken så kablarna kommer på baksidan av hårddiskburen. Kanske stoppa in alla oanvända kablarna under cd spelaren?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Inaktiv

Det enklaste är nog att köpa nytt nätagg som är modulärt.

Permalänk
Skrivet av Fredde02:

jag vet men jag funderar på att köpa ett chassi med fönster ganska snart

hugg ett nzxt s340 chassi o du kommer bara se en sladd i princip (pci-E).
Så fenomenalt chassi som allt i princip är dolt i.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredde02:

jag vet men jag funderar på att köpa ett chassi med fönster ganska snart

Eller så köper du en helt ny dator du har ju de mest grundläggande komponenter. Du behöver bara ett nytt moderkort,nätaggregat och chassi. Och eventuellt ett nytt grafikkort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Jag har ett S340 vit och är VÄLDIGT nöjd hur enkelt som helst att få framsidan att se snyggt ut med nästan 0 arbete

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk

jag skulle nog säga att du borde köpa ett modulärt nätagg eller så skulle jag köpa ett nytt chassi med lite mer utrymme bakom moderboardtrayen så att du kan ha de lösa sladdarna bakom den eller så kan du om du har råd alltid bygga en ny dator och kanske använda några av de delarna som sitter i den här datorn i den nya som du skulle kunna bygga, och hur man bygger en dator är inte särskilt svårt det är enligt mig ett större fysiskt arbete än tekniskt och du kan lätt googla upp det eller kolla på youtube eller söka på forumet.

Permalänk
Medlem

Men fattar inte vad det spelar för roll i nuläget, Acer kör väll inte fönster panel ändå på sina burkar?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

sleeve krympslangar och buntband kan man komma långt med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Lägg inte pengar på genomskinliga chassin och lull-lull, köp en bättre CPU-kylare och stoppa i en SSD i och med att Windows10 rullar in.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Posta resultat med vad du valde osv, intressant👍