Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator! (nr 2)

Permalänk
Medlem

Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator! (nr 2)

Jag vill börja med att säga att allt skrivet i detta inlägg är helt och hållet endast kopierat ifrån Symetrics tråd skriven 2007.

Sweclockers nyhet om folding (2007-05-12): Folding@SweClockers.com klättrar på topplistan

Äldre tråden skapad av Symetric: Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Jag är medveten om att länken (i symetrics tråd) till sweclockers folding lag är död. Lyckades ej hitta korrekta men efter att ha installerat programmet och angivit sweclockers lagnummer så tycks laget fortfarande vara aktivt.

Kopierat ifrån den äldre:

Jag vet att många här på forumet låter sina datorer stå och idla på nätterna och långa perioder på dagarna.
Varför inte använda denna processortid till något vettigt?

Jag själv låter min dator vika proteiner åt Stanford's projekt Folding@Home. Du använder ju inte datorn till något vettigt på nätterna, så varför inte hjälpa till lite? Tänk om just du skulle vara den som hittar ett protein som kan bota cancer!

Till min bestörtning är det bara 207 stycken av våra över 76000 forummedlemmar som är medlemmar i Folding@SweClockers.com! och av de 207 medlemmarna är det 61 processorer som har arbetat med något projekt under de senaste 50 dagarna! Det är faktiskt lite dåligt, Sweclockare. Jag vill se ändring!

Så även om ni inte känner för att hjälpa till kan ni ju ändå se det hela som en tävling. F@Swec ligger just nu på plats 320 av 41086 lag. Hjälp oss in på topp 100 i alla fall.

1 - Gå in här, kolla om ditt namn är ledigt, ladda hem och installera programvara.

2 - Starta programmet och välj namn och lagnummer 37451 (Folding@Sweclockers.com)

Simple as that! Efter steg 2 kan du alltid gå till nästa dator i hemmet och börja om med steg 1 så att dina poäng rullar in extra snabbt

Hoppas att många börjar med det här nu. Det behövs

Länk till Folding@SweClockers.com
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Du får ju gärna också berätta att det går åt en hel del mer el i hushållet, när man gör detta..

Själv har jag ett uppehåll i foldandet, då jag delar el med min granne för närvarande.. Så när jag flyttar eller får egen elmätare, sätter jag igång igen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det går utför med SweClockers foldande... Vi ligger fortsatt på 16:e plats men trenden är negativ.

Vad sägs om att alla bitcoinare använder sina burkar till något bättre?

Permalänk
Medlem

Har precis hittat hit. Ser ut som att Sweclockers lag är ganska aktivt. Vad jag kan se så är vi på plats 14 just nu

Visa signatur

Asus Sabertooth x99 | I7 5820k @4.5GHz | Asus GeForce Strix 980 ti | Corsair Dominator Platinum 4x8GB | Samsung SM951 M.2 256GB | Samsung EVO 840 250GB | WD Red 3TB | NZXT H440 Svart/Blå

Permalänk
Inaktiv

7år har förflutit, vad är grejen med etta folding och vad ska det leda till?