Kan man inte se 1080p på lenovo tab 2 A10-70

Permalänk
Medlem

Kan man inte se 1080p på lenovo tab 2 A10-70

Var och tittade på Lenovo tab 2 A10-70 10.1" med 1920x1200 skärm.
http://m.netonnet.se/art/dator/surfplatta/surfplatta/lenovo-l...

Men i YouTube appen kunde jag bara välja 720p. Kolla runt i både plattans och appens inställningar men där verkade inte finnas ngn begränsning och en från personalen kollade runt med. Testade med flera videos som ska vara 1080p.

Någon som har erfarenhet av denna platta? Verkar märkligt om jag på min "lilla" Nexus 5 mobil kan köra 1080 men inte på en 10.1" platta med quad core prolle o 2gb ram och den verkar ha släppts våren 2015.

Plattan kör android KitKat lr om det var lollipop i den vet jag inte o vi körde över wifi och den har endast wifi.

Sökte även på det och i en review av lenovo tab a10-70, om det är samma lr en äldre variant?, säger de att den utan problem spelar deras 1080 testfilm. Men inte hittat ngt annat om det. Ska när jag har tid kolla YouTube recensioner av den om de säger ngt i dem men tänkte höra här med.

EDIT asso fuck lenovo, fan vad jag hatar när man vill kontakta ett företag då man har en fråga o man ska skapa konton och shit på deras hemsida. Så jevla omständigt, det kan de ha till garantiärrenden o shit, jag vill bara ställa en simpel fråga som deras återförsäljare inte kunde svåra på.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Har du testat annan webläsare ? lenovo gör inte direkt några bra grejer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Har du testat annan webläsare ? lenovo gör inte direkt några bra grejer...

Detta var i YouTube appen till android som vi fick max 720. Vi testade YouTube i chrome med men där fick vi inte fram kvalitetsinställningarna.

Vi testade även vevo lr vad musikvideo sidan heter men där kunde man bara aktivera HD, där stod inte vilken upplösning det var.

Läst runt en del och lenovo brukar ha ngn modell med i topplistorna i tester, så inte de bästa men ok. Vet de inte är som en ipad lr Samsung, men tab 2 A10-70 kom denna våren tror jag och verkar vettig och kändes bra.

Jag är bara ute efter en vettig surfplatta o tyckte denna nya lenovo verkade bra med 10.1" ips 1920x1200 skärm, quad core (ej grymmaste men helt OK), 2gb ram för 2195kr. Kändes som mycket/vettigt för pengarna.

Jag tar gärna emot tips på andra plattor för ca 2000kr. Men vill ha ca 10" skärm och minst 1920x1080 upplösning.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

oj tänkte fel där ang youtube appen och inte i webläsaren..

fast 2000kr och fullhd upplösning samt 10 tum är tajt dock.. då blir det bara såna sketplattor tyvärr lenovo eller asus typ

Permalänk

Jag har en lenovo tab 2 a10-70 som jag är nöjd med än så länge men har knappt hunnit testa den.
Har inte testat 1080p på youtube men som jag förstått det så är det själva youtube appen som bestämmer vilken upplösning som din platta/telefon kan använda o den verkar visst vara lite begränsad och eftersom lenovon är ganska ny så kanske inte den finns med i appen med högsta upplösning.
i den här tråden står det en del om 1080p problemet
https://forums.oneplus.net/threads/guide-how-to-enable-1080p-...
Om den informationen inte är för gammal vill säga.

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

oj tänkte fel där ang youtube appen och inte i webläsaren..

fast 2000kr och fullhd upplösning samt 10 tum är tajt dock.. då blir det bara såna sketplattor tyvärr lenovo eller asus typ

Skrivet av Blomman58:

Jag har en lenovo tab 2 a10-70 som jag är nöjd med än så länge men har knappt hunnit testa den.
Har inte testat 1080p på youtube men som jag förstått det så är det själva youtube appen som bestämmer vilken upplösning som din platta/telefon kan använda o den verkar visst vara lite begränsad och eftersom lenovon är ganska ny så kanske inte den finns med i appen med högsta upplösning.
i den här tråden står det en del om 1080p problemet
https://forums.oneplus.net/threads/guide-how-to-enable-1080p-...
Om den informationen inte är för gammal vill säga.

Tack för svar, köpte platta idag, blev ingen lenovo då jag var lite osäker på när uppdatering av youtube skulle ske, lite otålig. Blev lite spontant en jag inte ens tittat innan då den varit betydligt dyrare.

Det blev en Sony Xperia tablet Z2 som låg på fyndhyllan på Media Markt för 2690kr. 3490kr billigast på prisjakt i småbutiker och 3690kr på CDON. Så slog till på den.

Tankat in Lollipop 5.0.2 och allt verkar rulla bra hittills. Enda jag kan klaga på är att laddaren är 1,5A. Ej kollat om plattan kan ta 2 lr 2,1A laddning vilket många bärbara enheter kan, om den kan det tycker jag laddaren borde vara starkare.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Har köpt lika dana plattor till barnen, men hittar inte någon uppdatering. Kör på gamla android 4. Nån som vet hur man gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beautiful_Barca:

Har köpt lika dana plattor till barnen, men hittar inte någon uppdatering. Kör på gamla android 4. Nån som vet hur man gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Det borde komma upp av sig själv.

Annars trycker du Inställningar -> Om Surfplattan (längst ner till höger) -> Systemuppgradering (överst).

Sista uppdateringen kan dock döda plattan har jag hört.

Permalänk

@Glis: Nej den kommer inte upp. Kanske för att det är LTE verionen. Kan ju också vara så att de tog bort den pga att den var kass. Har dock lyckats hitta Android 6.0 till denna som inte släppts officiellt än. Verkar som att någon läckt den på en rysk Lenovo-support sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Tack för svar, köpte platta idag, blev ingen lenovo då jag var lite osäker på när uppdatering av youtube skulle ske, lite otålig. Blev lite spontant en jag inte ens tittat innan då den varit betydligt dyrare.

Det blev en Sony Xperia tablet Z2 som låg på fyndhyllan på Media Markt för 2690kr. 3490kr billigast på prisjakt i småbutiker och 3690kr på CDON. Så slog till på den.

Tankat in Lollipop 5.0.2 och allt verkar rulla bra hittills. Enda jag kan klaga på är att laddaren är 1,5A. Ej kollat om plattan kan ta 2 lr 2,1A laddning vilket många bärbara enheter kan, om den kan det tycker jag laddaren borde vara starkare.

Har en Tablet Z, den kan ta upp till 2A. Väldigt trevlig platta även om den börjar kännas lite trött nu, den används mest till något fiskspel till katterna

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730