Permalänk

Waterchill idag?

Var nere i källaren och röjde i lådorna och hittar mitt gamla Waterchill Xtreme med en ny ouppackad pump, chipsetblock cpublock "Antarctica" och en hel bracket till GeForce 6800 Ultra.

https://www.dropbox.com/s/rhzfa9y5td9ad2s/2015-05-22%2014.04....

Med lite nya slangar och lite klurade borde detta kunna passa min 4790. Vad tror ni som kommer ihåg hur dessa grejor presterade? Radiatorn är den med dubbla 120mm.

Värmeutveckling har väl inte ökat speciellt mycket sedan jag körde detta på min överklockade P4 och AMD X2 4600+? Kommer initialt bara ge mig på att kyla cpu.

Eller bör jag köpa nytt block? Eller skita i det helt?

Mvh Tompa

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk

borde gå att köra med teoretiskt. såvida du tillverkar ett nytt fäste till den nyare sockeln.

men innan du provkör gå igenom oringar och andra gummipackningar och kolla noga så ingen är uttorkad eller sprucken för har det stått torrt i några år finns risk att gummit torkat ut och börjat spricka.

om det klarar av den nya processorn låter jag vara osagt men som du säger TDP lägger ju på ungefär samma TDP (I7 88W/4600+ 89W) iaf så borde utveckla ungefär samma värme.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Har kollat över grejorna idag och pump/tank var ju helt nya (för 10år sedan..). Allt är tätt, dock är ju pumpen USB-Styrd och jag får inte mjukvaran att hitta min pump, troligtvis inte kompatibelt med Win 8.1. Men pumpen går för fullt istället för attt varva ner vilket inte spelar så stor roll, den är rätt tyst oavsett. Slangarna är dock rätt missfärgade och får nog bytas ut. fuderar på om jag ska modda dit mitt block eller satsa på ett nytt, men nytt är ju inte lika kul.

Allt är än så länge bara provkört utanför lådan.

/Tompa

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO