Permalänk

Förslag på 2 stycken 27" IPS skärmar

Hej alla SweC! På grund utav att jag flyttar till ett betydligt större hus har jag gått i tankarna att köpa en ny skärm/skärmar. Just nu sitter jag på en 27" Asus MX27AQ AH-IPS (Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2961897). Har även en 24" Asus skärm som andra skärm, denna kommer jag dock använda till min server dator.

Eftersom platsbrist knappast lär vara ett problem längre så hade jag tänkt att köpa en till 27" IPS skärm, hade ju helst velat ha 3 stycken men tror det blir tungt att driva för två st 970 i SLI. Min plan var dock att hänga upp skärmarna på en monitor arm. Dock så insåg jag snabbt att skärmen jag har (MX27AQ) helt saknar VESA fäste. Är grymt nöjd med skärmen i övrigt.

Det jag sitter och grubblar över är om man skall sälja skärmen och skaffa två stycken 27" IPS skärmar med VESA fäste, och lägga till en tredje senare. Eller om jag skall satsa på eyefinity direkt och köpa 3 stycken 24" 1080p. Det sista alternativet är ju helt klart snällast mot plånboken. Men man kanske blir missnöjd med tanke på att man går ner i upplösning.

Det jag spelar mest är väll WoW, FC4, Batman (när det är fixat) osv. Älskar att kunna dra upp inställningarna till ultra och maxa allt. Har dock förstått att med 3 stycken 1440p skärmar så kommer jag nog vara tvingad att byta GPU.

Hade varit väldigt uppskattat med förslag på 2x 27" IPS skärmar samt en monitor arm med plats för 3 stycken 27". Vill kunna fästa den på bordsskivan, alltså inte en monitor arm med bordsstöd. I sådana fall, kan jag sätta 24" skärmen på den tredje armen och ha den där så länge medan jag sparar pengar till den tredje 27"?

Mina krav på skärm:
27"
1440p
VESA-fäste
DisplayPort

Max pris per skärm är runt 4000-5000kr. Om man lägger mindre är det givetvis en bonus men kan även tänka mig att lägga till lite mer om det verkligen är värt det. Datorn jag har står i min signatur.

Hoppas att mitt inlägg är lättförståeligt. Jobbat hela dagen i solen och är väldigt trött just nu

Tack på förhand!

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E