Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Har nu provat Donkey Kong Country: Tropical Freeze och det ser lovande ut! Lagom svårt känns det som.

Sen provade jag även Super Mario 3D som jag haft stora förhoppningar på men jag vet inte, det känns riktigt, riktigt, riktigt lätt!? Kan man ställa upp svårighetsgraden på något vis? Redan första nivåerna bjuder på en kattdräckt och så fort man får på sig den så blir allt mycket enklare, trotts det kvarstår fiendernas egenskaper d.v.s allt de försöker göra är att gå på en i långsam hastighet.

Har bara spelat ett par banor i båda spelen så jag kan såklart inte säga så mycket men jag kan säga att än så länge så står Donkey Kong ut jämfört med Super Mario 3D trotts att jag torde att det skulle vara tvärtom.

Plocka alla bokstäver i Dong Freeze så du låser upp K-levlarna sen, de är alltid synliga så du behöver inte leta efter dem och kräver lite extra skill för att plocka. K-levlarna är riktigt, riktigt roliga. När du klarar alla dem får du Hard Mode också för en rejäl utmaning. Om du inte gör det är jag rätt säker på att du kommer tillbaka om ett par dagar och är ledsen för att spelet är kort Men fördjävla bra spel hur som helst.

Och välkommen till 3D Mario! Sedan Galaxy har de varit väldigt enkla i standard världarna, lite mer utmanande och underhållande i bonus världarna och sen har de nån ordentligt svår bana som man låser upp av att plocka allting tidigare i spelet. Tyckte 3D World hade tillräckligt sjyst level design för att vara underhållande genom hela spelet. Dock så får man försöka plocka alla stjärnor på levlarna för att fylla ut dem lite. Har 100% i spelet och då ska man klara alla banor med alla gubbar men då har man redan tagit allting så det är bara att rusha igenom och då är banorna inte speciellt roliga.

Permalänk
Avstängd

Har en fråga, kan man kopiera skivans innehåll till wii u? Så man kan start utan skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwagcoRe:

Har en fråga, kan man kopiera skivans innehåll till wii u? Så man kan start utan skriva.

Trots att det är 2015 såg går det inte tyvärr, detta var det första jag kollade upp när jag köpte enheten. Har man barn är det inte så kul när de ska byta skivor hela tiden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwagcoRe:

Har en fråga, kan man kopiera skivans innehåll till wii u? Så man kan start utan skriva.

Det enda sättet att starta utan skiva är att köpa spelet via Nintendos eShop.

De andra konsollerna kräver också att skivan är i när spelet spelas trots att spelet körs från hårddisken. Anledningen är DRM/anti-piratskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det enda sättet att starta utan skiva är att köpa spelet via Nintendos eShop.

De andra konsollerna kräver också att skivan är i när spelet spelas trots att spelet körs från hårddisken. Anledningen är DRM/anti-piratskydd.

Ja, de e verkligen bra att de gör det jobbigare för de som faktiskt köper spelen. Det är ju inte precis som att DRM verkligen stoppar piratkopiering i någon större grad, visst det gör det lite svårare men långt ifrån omöjligt uppenbarligen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jimmy:

Ja, de e verkligen bra att de gör det jobbigare för de som faktiskt köper spelen. Det är ju inte precis som att DRM verkligen stoppar piratkopiering i någon större grad, visst det gör det lite svårare men långt ifrån omöjligt uppenbarligen.

Att stoppa i en skiva anser jag inte vara så jobbigt iofs. Vill man inte stoppa i skivor finns alternativen med att köpa spelen via de olika konsollernas digitala butiker.

Varken Wii U, PS4 eller Xbox One har knäckts ännu så i dagsläget verkar det som att lösningen fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Att stoppa i en skiva anser jag inte vara så jobbigt iofs. Vill man inte stoppa i skivor finns alternativen med att köpa spelen via de olika konsollernas digitala butiker.

Varken Wii U, PS4 eller Xbox One har knäckts ännu så i dagsläget verkar det som att lösningen fungerar.

Har man haft lyxen av att prova hur det är att köra spelen direkt från konsolen eller datorn utan massa skivbyte så förstår man skillnaden, att vissa anser att det är en bagatell är fullt förståeligt precis som vissa tyckte att fjärrkontroll var onödigt. Jag anser personligen att om man betalar för något så ska man få fördelar och inte nackdelar men det är kanske bara jag.

Som jag sa, har man barn som använder konsolerna så vet man också hur skivorna kommer se ut och kostar de då 500 kr st så är det mindre kul.

Man kan köpa spelen online, helt rätt, och då kan man köra dem på hårddisken, men då är frågan, varför hade man inte lika bra kunnat kopiera från skivan istället för från internet och då köra dem från konsolen direkt? Nackdelen med att köpa spelen online är såklart att man inte kan sälja dem utan att sälja hela konsolen och det är väl därför man ser ett lägre pris på dem.

Vad jag vet så är det inte DRM som gör att nya generationens konsoler inte är knäckta utan istället den interna mjukvaran de kör. Vi kan redan hitta kopierade spel och det är väl detta som egentligen DRM ska skydda mot(se till så att en källa inte kan kopieras av okänd aktör), iallafall delvis. Problemet är att hitta buggar i systemet där man kan få ett fotfäste så stort att man faktiskt kan exekvera egen kod som kan göra något vettigt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jimmy:

Har man haft lyxen av att prova hur det är att köra spelen direkt från konsolen eller datorn utan massa skivbyte så förstår man skillnaden, att vissa anser att det är en bagatell är fullt förståeligt precis som vissa tyckte att fjärrkontroll var onödigt. Jag anser personligen att om man betalar för något så ska man få fördelar och inte nackdelar men det är kanske bara jag.

Som jag sa, har man barn som använder konsolerna så vet man också hur skivorna kommer se ut och kostar de då 500 kr st så är det mindre kul.

Man kan köpa spelen online, helt rätt, och då kan man köra dem på hårddisken, men då är frågan, varför hade man inte lika bra kunnat kopiera från skivan istället för från internet och då köra dem från konsolen direkt? Nackdelen med att köpa spelen online är såklart att man inte kan sälja dem utan att sälja hela konsolen och det är väl därför man ser ett lägre pris på dem.

Vad jag vet så är det inte DRM som gör att nya generationens konsoler inte är knäckta utan istället den interna mjukvaran de kör. Vi kan redan hitta kopierade spel och det är väl detta som egentligen DRM ska skydda mot(se till så att en källa inte kan kopieras av okänd aktör), iallafall delvis. Problemet är att hitta buggar i systemet där man kan få ett fotfäste så stort att man faktiskt kan exekvera egen kod som kan göra något vettigt.

Vilken konsoll låter dig installera ditt spel på hårddisken och helt slippa stoppa i skivan? Ingen i dagsläget stödjer något sådant, just för att en sådan lösning inte kan säkerställa att du verkligen äger spelet och i själva verken kan ha fått ett gratis spel genom att skicka runt spelen i exempelvis bekantskapskretsen och så få massor av spel gratis.

Det fungerar inte så, inte ens på PC där du idag med typ 90+ % av spelen måste aktivera titeln med medföljande nyckel till ditt Steam-konto där spelet är låst för all evighet. Du kan inte låsa upp nyckeln och göra den återaktiverbar utan den är helt förbrukad. Likaså med Origin-titlar. Det enda undantaget i dagsläget är just GOG men de har samtidigt inte AAA-utbudet utan det mesta som kommer av nya spel är just lågbudget/indie. Undantaget Witcher 3 finns såklart då spelet gjorts av GOGs ägare, CDPR.

Av alla dessa DRM-lösningar tycker jag att den lösning spelkonsollerna har är den smidigaste för kunden. Vill man låsa spelet vid sitt konto så köper man en digital utgåva via spelets butik. Vill man ha möjlighet att sälja spelet senare eller helt enkelt vill ha en fysisk box och spelmedia köper man retail-utgåvan. Jämfört med att låsa upp spelet till ett konto, komma ihåg ett lösenord till kontot och skydda kontot så är det enda man måste göra med konsollspelen på skiva i dagsläget att stoppa i en skiva i spelkonsollen.

DRM ska göra illegalt anförskaffade produkter obrukbara och säkerställa att rättighetsinnehavaren har kontroll på produkten. Med tanke på att inget av dessa spel fungerar idag på Wii U, PS4 eller Xbox One innebär det att lösningarna i dagsläget fungerar. Men troligen kan dessa knäckas för eller senare även de, PS3 ansågs länge vara omöjlig exempelvis. På PC är skydden oftast knäckta rätt fort med vad det verkar.

Permalänk

update. efter att ha klarat 70% av wooly world måste jag säga att det får 9/10 från mig. ett av dom bästa 2d plattformsspelen jag lirat.
damn great game!.!

(iallafall som co op spel) )))

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

update. efter att ha klarat 70% av wooly world måste jag säga att det får 9/10 från mig. ett av dom bästa 2d plattformsspelen jag lirat.
damn great game!.!

(iallafall som co op spel) )))

Jag har inte ens öppnat mitt exemplar än, blir glad av att du gillade spelet. Det enda som jag ser klagomål på i recensioner verkar vara dåliga/tråkiga bossar, vad tyckte du om dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag har inte ens öppnat mitt exemplar än, blir glad av att du gillade spelet. Det enda som jag ser klagomål på i recensioner verkar vara dåliga/tråkiga bossar, vad tyckte du om dem?

De är nästan på samma nivå som Mario.

Permalänk

@CrazyBlueberry:

Jag är dock ingen hardcore gamer, hade ett jävla sjåhå med DKC-freeze men klarade spelet tillslut. Personligen gillar jag lite "lättare spel", kanske därför jag gillar det nya yoshi spelet så hårt. För en hardcore gamer som tycker om grov svårihget kanske 9/10 inte är det optimala betyget.

Spelar yoshis wooly world med flickvännen dessutom, och vill man ha ett "casual" spel utan allt för hård svårighet så är det helt klart en 9/10 i betyg.

Bossarna tycker jag är "roligare" än dkc bossarna. Om än väldigt lätta. (men jag gillar lätt). DKC bossarna var jäkligt svåra. Innovativa bossar i yoshis wooly world? nja, nej skulle inte säga det. Personligen blir jag "rädd" när det kommer till bossbanor. då ändras chill och njuta av spelet attityden till blodigt allvar :/. Så jag hatar bossbanor rent generellt.

Nu när det bara är 2 världar kvar av yoshis wooly world försöker jag låsa upp alla blommor och hitta alla garn yoshis. (för att dryga ut spelet) så det inte tar slut för snabbt. Det är jäkligt beroendeframkallande.'

---

Skulle avsluta med att 9/10 om man är en chill casual gamer som kanske lirar co-op med flickvännen. för en hardcoregamer kanske 7.5-8 av 10 iom att svårigheten är rätt låg. Yoshis wooly world handlar mer om att koppla av och njuta. och det är jäkligt nice, få plattforms spel som gör

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

@CrazyBlueberry:

Jag är dock ingen hardcore gamer, hade ett jävla sjåhå med DKC-freeze men klarade spelet tillslut. Personligen gillar jag lite "lättare spel", kanske därför jag gillar det nya yoshi spelet så hårt. För en hardcore gamer som tycker om grov svårihget kanske 9/10 inte är det optimala betyget.

Spelar yoshis wooly world med flickvännen dessutom, och vill man ha ett "casual" spel utan allt för hård svårighet så är det helt klart en 9/10 i betyg.

Bossarna tycker jag är "roligare" än dkc bossarna. Om än väldigt lätta. (men jag gillar lätt). DKC bossarna var jäkligt svåra. Innovativa bossar i yoshis wooly world? nja, nej skulle inte säga det. Personligen blir jag "rädd" när det kommer till bossbanor. då ändras chill och njuta av spelet attityden till blodigt allvar :/. Så jag hatar bossbanor rent generellt.

Nu när det bara är 2 världar kvar av yoshis wooly world försöker jag låsa upp alla blommor och hitta alla garn yoshis. (för att dryga ut spelet) så det inte tar slut för snabbt. Det är jäkligt beroendeframkallande.'

---

Skulle avsluta med att 9/10 om man är en chill casual gamer som kanske lirar co-op med flickvännen. för en hardcoregamer kanske 7.5-8 av 10 iom att svårigheten är rätt låg. Yoshis wooly world handlar mer om att koppla av och njuta. och det är jäkligt nice, få plattforms spel som gör

Låter väldigt bra, jag kan knappt vänta tills jag kan spela det. Jag har såå många spel att lira just nu, förstår inte hur man kan säga att Wii U inte har tillräckligt med spel, här har jag hur mycket som helst

Permalänk

någon som vet vart man kan köpa stealth jump skorna till splatoon? fins inte i shopp :$

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

@CrazyBlueberry:

Jag är dock ingen hardcore gamer, hade ett jävla sjåhå med DKC-freeze men klarade spelet tillslut. Personligen gillar jag lite "lättare spel", kanske därför jag gillar det nya yoshi spelet så hårt. För en hardcore gamer som tycker om grov svårihget kanske 9/10 inte är det optimala betyget.

Spelar yoshis wooly world med flickvännen dessutom, och vill man ha ett "casual" spel utan allt för hård svårighet så är det helt klart en 9/10 i betyg.

Bossarna tycker jag är "roligare" än dkc bossarna. Om än väldigt lätta. (men jag gillar lätt). DKC bossarna var jäkligt svåra. Innovativa bossar i yoshis wooly world? nja, nej skulle inte säga det. Personligen blir jag "rädd" när det kommer till bossbanor. då ändras chill och njuta av spelet attityden till blodigt allvar :/. Så jag hatar bossbanor rent generellt.

Nu när det bara är 2 världar kvar av yoshis wooly world försöker jag låsa upp alla blommor och hitta alla garn yoshis. (för att dryga ut spelet) så det inte tar slut för snabbt. Det är jäkligt beroendeframkallande.'

---

Skulle avsluta med att 9/10 om man är en chill casual gamer som kanske lirar co-op med flickvännen. för en hardcoregamer kanske 7.5-8 av 10 iom att svårigheten är rätt låg. Yoshis wooly world handlar mer om att koppla av och njuta. och det är jäkligt nice, få plattforms spel som gör

Tack för utförliga tankar kring spelet, har själv kikat på det!

Införskaffade mig ett Wii U alldeles nyligen, mest för att jag hade tappat spellusten för många PC-spel där ute, kände att jag inte hittade något jag fastnade för och tanken om ett Wii dök upp, där minnen om GC-eran väger tungt och troligtvis är den konsol jag spelat mest på

Det roliga är att sambon inte alls var så intresserad först, men nu när hon hittat Rayman samt Mario Party som vi spelar tillsammans är hon i eld och lågor om att slå sig ner i soffan och spela igenom spel tillsammans, så kul!

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

någon som vet vart man kan köpa stealth jump skorna till splatoon? fins inte i shopp :$

Affärerna roterar allt slumpmässigt så det är bara att vänta och kolla varje dag.
Eller leta upp någon som har dom och beställ dom igenom Spike.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Eriksson_91:

Tack för utförliga tankar kring spelet, har själv kikat på det!

Införskaffade mig ett Wii U alldeles nyligen, mest för att jag hade tappat spellusten för många PC-spel där ute, kände att jag inte hittade något jag fastnade för och tanken om ett Wii dök upp, där minnen om GC-eran väger tungt och troligtvis är den konsol jag spelat mest på

Det roliga är att sambon inte alls var så intresserad först, men nu när hon hittat Rayman samt Mario Party som vi spelar tillsammans är hon i eld och lågor om att slå sig ner i soffan och spela igenom spel tillsammans, så kul!

Det där känner jag igen, jag rekommenderar att du visar henne Mario Kart 8 och Donkey Kong Country Returns (Innan ni provar Tropical Freeze!) Riktigt bra spel att lira tillsammans

Permalänk

Varningens ord angående DKC freeze är att det eventuellt är "för svårt" för flickvänner rätt oförlåtande i "co-op" om man jämför med wooly world och mario 3dworld
Fast klarar man av hårda utmaningar så för all del.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

XenobladeX Coop

Jag har haft lite tid över att spela XenobladeX, och multiplayer delen är egentligen inget speciellt. När man är klar med Squad Mission Objectives kan man göra s.k. Squad Quests som är antingen med din party eller online, men jag tycker inte att det finns någon anledning att köra online om du inte har vänner i samma Squad.

- 95% av alla Squad Quests är busenkla och flesta tar under 2-3 minuter. Urtråkiga quests också, förutom någon enstaka, man gör bara quests för materials. Några uppdrag låser upp andra "gömda" quests, men man måste göra saker i en viss ordning, spelar man med randoms kan det hända att de strular till det.

- Om du vill köra online måste du skapa en lobby och vänta på att andra ska ansluta, finns ingen matchmaking eller liknande. Ingen vits att vänta på randoms när man kan med stor sannolikhet klara av questen själv.

- Squad Quests är tillgängliga tills någon/några har klarat ut den, dvs först till kvarn. Får snabba på om man vill åt quests med bra rewards, lite kontraproduktiv där...

World Enemies (Superbossar med worldwide Resurrection Points) är dock roligare med andra, men det känns som man får samma rewards hela tiden oavsett damage output, så om du inte hittar andra att spela med funkar det lika bra med dina egna partymedlemmar (men jag är inte helt 100 på det här med rewards).

Just det DLC bundle (2000yen) till spelet, du får alla fyra DLC partymedlemmar med nya arts,side quests, dolls och vapen, och alla booster packs. Allt kan köpas separat.

Bortsett från karaktärerna så tycker jag battle point booster pack är värt det om du byter ständigt mellan olika klasser och vill ha högsta level på alla dina förmågor. Du får annars bara battle points från begränsade one time only ställen och från vissa Squad Quests. Squad Quests ger kanske runt 2 battle points, medan Battle Point booster pack låser upp flera DLC quests, högsta ger 60 battle points som belöning, man sparar otroligt mycket tid.

Jag trodde man kunde free roam med personer online men tyvärr inte :((

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det där känner jag igen, jag rekommenderar att du visar henne Mario Kart 8 och Donkey Kong Country Returns (Innan ni provar Tropical Freeze!) Riktigt bra spel att lira tillsammans

Tack för tipset! Vi har redan börjat kika på Mario Kart 8 inför denna löning Ska lägga till Donkey kong i högen av spel att titta vidare på under de närmaste månaderna med

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk

Varför har Webhallen höjt sina priser på just Splatoon amiibos? 229 per styck är helt sjukt, och det verkar som att de är slutsålda i andra butiker också.. Någon som har märkt av detta?

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Varför har Webhallen höjt sina priser på just Splatoon amiibos? 229 per styck är helt sjukt, och det verkar som att de är slutsålda i andra butiker också.. Någon som har märkt av detta?

Kanske är därför de höjt för att de är hög efterfrågan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske är därför de höjt för att de är hög efterfrågan.

Det är hög efterfrågan på många amiibo figurer, speciellt Marth, Villager, Ness, Wii Fit Trainer, och även Shulk. Men inte är det högre priser på dem inte, Splatoon amiibos höjdes i pris EFTER att de tog slut. Nu har det kommit ut det berömda 3-pack splatoon amiibos från USA där det inkluderar alla tre totala amiibo figurer för splatoon, bara den går på 649:-. Jag gissar på att det har någonting med det att göra, de vill få paketet verka prisvärt genom att höja priset på separata figurerna till 229:-. Men i det här fallet är det bara Inkling Girl som är helt slutsåld överallt, Inkling Boy kan man fortfarande få tag på för 149 i nån enstaka butik.

Permalänk

Förresten, har ni hört om att Iwata Satoru har gått bort?

http://www.polygon.com/2015/7/12/8940053/nintendo-president-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Förresten, har ni hört om att Iwata Satoru har gått bort?

http://www.polygon.com/2015/7/12/8940053/nintendo-president-s...

Hade hört talas om att han var sjuk en viss period men visste inte att det var så allvarligt. Tråkigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olivia.m:

Jag har haft lite tid över att spela XenobladeX, och multiplayer delen är egentligen inget speciellt. När man är klar med Squad Mission Objectives kan man göra s.k. Squad Quests som är antingen med din party eller online, men jag tycker inte att det finns någon anledning att köra online om du inte har vänner i samma Squad.

- 95% av alla Squad Quests är busenkla och flesta tar under 2-3 minuter. Urtråkiga quests också, förutom någon enstaka, man gör bara quests för materials. Några uppdrag låser upp andra "gömda" quests, men man måste göra saker i en viss ordning, spelar man med randoms kan det hända att de strular till det.

- Om du vill köra online måste du skapa en lobby och vänta på att andra ska ansluta, finns ingen matchmaking eller liknande. Ingen vits att vänta på randoms när man kan med stor sannolikhet klara av questen själv.

- Squad Quests är tillgängliga tills någon/några har klarat ut den, dvs först till kvarn. Får snabba på om man vill åt quests med bra rewards, lite kontraproduktiv där...

World Enemies (Superbossar med worldwide Resurrection Points) är dock roligare med andra, men det känns som man får samma rewards hela tiden oavsett damage output, så om du inte hittar andra att spela med funkar det lika bra med dina egna partymedlemmar (men jag är inte helt 100 på det här med rewards).

Just det DLC bundle (2000yen) till spelet, du får alla fyra DLC partymedlemmar med nya arts,side quests, dolls och vapen, och alla booster packs. Allt kan köpas separat.

Bortsett från karaktärerna så tycker jag battle point booster pack är värt det om du byter ständigt mellan olika klasser och vill ha högsta level på alla dina förmågor. Du får annars bara battle points från begränsade one time only ställen och från vissa Squad Quests. Squad Quests ger kanske runt 2 battle points, medan Battle Point booster pack låser upp flera DLC quests, högsta ger 60 battle points som belöning, man sparar otroligt mycket tid.

Jag trodde man kunde free roam med personer online men tyvärr inte :((

Trevligt med en update om spelet.
Rätt skönt att vi äntligen fått ett ungefärligt datum för Europa också, december 2015. Ses fram emot!

Skrivet av CrazyBlueberry:

Det är hög efterfrågan på många amiibo figurer, speciellt Marth, Villager, Ness, Wii Fit Trainer, och även Shulk. Men inte är det högre priser på dem inte, Splatoon amiibos höjdes i pris EFTER att de tog slut. Nu har det kommit ut det berömda 3-pack splatoon amiibos från USA där det inkluderar alla tre totala amiibo figurer för splatoon, bara den går på 649:-. Jag gissar på att det har någonting med det att göra, de vill få paketet verka prisvärt genom att höja priset på separata figurerna till 229:-. Men i det här fallet är det bara Inkling Girl som är helt slutsåld överallt, Inkling Boy kan man fortfarande få tag på för 149 i nån enstaka butik.

Vill man ha tag i Amiibos måste man verkligen vara en aktiv konsument. Själv var jag lite för seg med att beställa Zero Suit Samus innan den tog slut. Försökte hitta bästa priset med både ZSS och Ganondorf.

Men nu har jag personligen ingen större brådska iofs men ser man ett bra pris och det finns i lager är det ingen dum ide att köpa om man vill ha tag i någon. Speciellt om det är nylanserade versioner.

Skrivet av Pelleboj:

Hade hört talas om att han var sjuk en viss period men visste inte att det var så allvarligt. Tråkigt.

Jo, det var ganska oväntat. Vad jag själv läst innan så skulle han ha blivit frisk men förmodligen återkom det. Det verkar ju kunna gå riktigt fort med. På tok för tidigt som tidigare sagts. :/

Jag sitter med min Gamepad och spelar Balloon Fight vid datorn nu. Spelet har hållit bra under åren men likt med alla andra klassiska titlar så märks det att jag blivit en sämre spelare under åren hehe. Illa att få Game Over redan på tredje nivån.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Vill man ha tag i Amiibos måste man verkligen vara en aktiv konsument. Själv var jag lite för seg med att beställa Zero Suit Samus innan den tog slut. Försökte hitta bästa priset med både ZSS och Ganondorf.

Men nu har jag personligen ingen större brådska iofs men ser man ett bra pris och det finns i lager är det ingen dum ide att köpa om man vill ha tag i någon. Speciellt om det är nylanserade versioner.

Jag ser nu att Ganondorf finns tillgängligt hos de flesta onlinebutiker, rekommenderar att du kör på discshop då de erbjuder en allmän rabattkod på 25kr avdrag på varor över 100kr. Med en student länk kan du även få fri frakt, vilket innebär att du får Ganondorf för 124:- efter avdraget vilket är så bra som det kan bli. Jag såg också att Zero Suit Samus har äntligen kommit in i en enda butik som har de just nu, passa på ta ett exemplar då jag vet att de kommer bli svårare och få tag i framtiden. Du kommer ändå köpa någon gång, lika gärna få det gjort redan nu

Permalänk
Medlem

Hej, ni har säkert gått igenom det redan men jag undrar över kontot till e-shop.

Jag hade ett Wii u som jag sålde, hade något spel där t.ex. Wind Waker som man fick med Mario Kart, obegränsat med spel på Wii U Golf m.m. Om jag skaffar ett nytt Wii U och loggar in med mitt gamla konto kommer jag få tillgång till allt likt PS4? Jag lämnade ej mina kontouppgifter vid försäljningen utan jag raderade allt på den.

Kan man logga in någonstans och kolla vad man har?

BTW, Elgiganten har Wii U basic med Splatoon för 1990:- denna vecka.

Permalänk
Skrivet av vacant:

Hej, ni har säkert gått igenom det redan men jag undrar över kontot till e-shop.

Jag hade ett Wii u som jag sålde, hade något spel där t.ex. Wind Waker som man fick med Mario Kart, obegränsat med spel på Wii U Golf m.m. Om jag skaffar ett nytt Wii U och loggar in med mitt gamla konto kommer jag få tillgång till allt likt PS4? Jag lämnade ej mina kontouppgifter vid försäljningen utan jag raderade allt på den.

Kan man logga in någonstans och kolla vad man har?

BTW, Elgiganten har Wii U basic med Splatoon för 1990:- denna vecka.

Jag har för mig att kontot är bunden till konsolen, men är inte helt säker på det. Någon annan kanske kan bekräfta detta